• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 12 اسفند 1398
کد مطلب : 96365
+
-

آدم‌ربایان گروگان‌شان را به قتل رساندند

تحقیقات کارآگاهان پلیس درخصوص ناپدیدشدن پسری جوان در زاهدان نشان داد 4نفر او را ربوده و پس از قتل، جسدش را به چاهی متروکه انداخته‌اند.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده روز پنجم دی‌ماه امسال با مراجعه خانواده جوانی 30ساله به پلیس آگاهی زاهدان آغاز شد. نزدیکان این جوان می‌گفتند که او 2 روز قبل سوار بر خودروی پژو 405از خانه خارج شده و بازنگشته است. آنها مدعی بودند در این مدت هیچ‌کس مرد جوان را ندیده و وقتی آنها برای یافتنش ناامید شدند، تصمیم گرفتند از پلیس کمک بگیرند.
هیچ‌کس از سرنوشت مرد جوان اطلاعی نداشت و معلوم نبود چه بلایی بر سرش آمده است. در این شرایط مأموران نخست به بررسی فهرست پذیرش بیمارستان‌ها، کلانتری‌ها و پزشکی قانونی پرداختند اما نام او در هیچ کدام از این مراکز ثبت نشده بود. در این شرایط تحقیقات در شاخه‌های دیگری ادامه یافت. مأموران تلاش کردند فهرستی از مظنونان احتمالی تهیه کنند اما شواهد نشان می‌داد که مرد مفقود شده فرد آرامی بوده و با هیچ‌کس کدورتی نداشته است. در این میان اما فاش شد که مرد جوان مدتی قبل از یکی از دوستانش در دادسرا شکایت کرده بود. آنطور که پرونده قضایی نشان می‌داد فرد مفقود شده با دوستش اختلافات مالی داشت و بر سر همین اختلافات از او شکایت کرده بود. این جوان 28ساله با توجه به خصومتی که به‌وجود آمده بود می‌توانست مظنون این پرونده باشد. به همین دلیل مأموران وی را تحت نظر گرفتند و بیشتر درباره او تحقیق کردند تا اینکه به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد او روز حادثه جوان ناپدید شده را ربوده است. در این شرایط بود که او در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
وقتی تنها مظنون پرونده دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت وانمود کرد که از ربوده شدن دوستش اطلاعی ندارد و ادعا می‌کرد که بی‌گناه است. هرچند او تلاش می‌کرد روند تحقیقات را منحرف کند اما بعد از چند روز بازجویی سرانجام اعتراف کرد که با همدستی 3نفر دیگر دوستش را ربوده و به قتل رسانده است. او گفت: ما سال‌ها بود که با یکدیگر دوست بودیم اما این اواخر بر سر مبلغی پول با هم دچار اختلاف و کشمکش شدیم. با اینکه می‌توانستیم خودمان مشکل‌مان را برطرف کنیم اما او از من شکایت کرد و کار به دادسرا و دادگاه کشیده شد. من هم به‌دلیل این کار از او کینه به دل گرفتم و با خودم گفتم هر طور که شده از او انتقام خواهم گرفت.
متهم در ادامه اعترافاتش گفت: وقتی این موضوع را با 3نفر از دوستانم در میان گذاشتم آنها موافقت کردند که با من همراه شوند. به این ترتیب روز حادثه سر راه دوستم کمین کردیم و به بهانه‌ای توانستیم خودرویش را متوقف کنیم و در ادامه او را با تهدید ربودیم. ما او را به حوالی خاش بردیم و می‌خواستیم چند روز بعد رهایش کنیم اما نمی‌دانم چطور شد که بعد از چند ساعت او را در چاهی متروکه در نزدیکی یک روستای کوچک انداختیم و بدون اینکه کسی متوجه ما شود از آنجا فرار کردیم.
به‌دنبال اعترافات این متهم او توسط مأموران به محل وقوع جنایت منتقل شد و با راهنمایی او و با کمک نیروهای آتش‌نشانی پیکر بی‌جان مقتول از چاه متروکه بیرون کشیده و به پزشکی قانونی منتقل شد. همچنین در ادامه 3متهم همدست دیگر او در 3عملیات جداگانه دستگیر شدند و به همدستی در این جنایت اعتراف کردند.
در همین حال سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان، گفت: متهمان در بازجویی‌ها به شرکت در این جنایت اعتراف کرده‌اند و هم‌اکنون هر 4متهم در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید