• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 12 اسفند 1398
کد مطلب : 96356
+
-

کوتاه از حادثه

  دختر روانی قاتل پدرش شد
دختری که از بیماری روانی رنج می‌برد در جریان درگیری با پدر سالخورده‌اش او را به قتل رساند. به‌گزارش همشهری، این حادثه تلخ شنبه‌شب در یکی از روستاهای بخش نوبران در شهرستان ساوه رخ داد و دقایقی بعد با اعلام آن به پلیس، نخستین گروه از مأموران خود را به محل حادثه رساندند. مقتول مردی 94ساله بود که شواهد نشان می‌داد توسط دختر جوانش به قتل رسیده است.
سرهنگ محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این‌باره گفت: در تحقیقات مقدماتی انجام شده، مشخص شد که مردی 94ساله به همراه دخترش که دارای بیماری روانی است، در یک منزل مسکونی زندگی می‌کردند که فرزند این خانواده به‌علت داشتن مشکلات روحی - روانی پدرش را به قتل رسانده است. به گفته این مقام انتظامی، متهم به قتل دستگیر و در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و بررسی‌ها ادامه دارد.

 صدورکیفرخواست غیابی در یک پرونده جنایی
وقتی 3سال تلاش برای بازداشت قاتل در یک پرونده جنایی بی‌نتیجه ماند، قاضی جنایی، کیفرخواست غیابی قتل عمد علیه او را صادر کرد تا وی به‌زودی در دادگاه محاکمه شود.
به گزارش همشهری، 25مهر سال‌95 افرادی که از یکی از خیابان‌های پیروزی تهران عبور می‌کردند متوجه دعوای 2‌مرد روی پل عابرپیاده شدند. یکی از آنها ناگهان با چاقو ضرباتی به دیگری زد و بعد به سرعت سوار بر موتوری که پای پله‌های پل بود شد و فرار کرد. شاهدان به اورژانس زنگ زدند و مرد زخمی برای درمان به بیمارستان انتقال یافت. درحالی‌که ماجرا به پلیس مخابره شده بود ساعتی بعد خبر رسید که مرد زخمی به‌دلیل شدت جراحات جانش را ازدست داده است. با مرگ وی، پرونده‌ای درخصوص این جنایت تشکیل شد و پیش روی قاضی جنایی تهران قرار گرفت. مأموران در نخستین اقدام تحقیقات خود را برای به‌دست‌آوردن هویت مقتول شروع کردند و موفق شدند مشخصات او را به‌دست آورند. به گفته خانواده مقتول، او به تازگی با زنی به‌صورت موقت ازدواج کرده بود. در این شرایط قاضی دستور تحقیق از این زن را صادر کرد. او گفت: به تازگی با مقتول به‌صورت موقت ازدواج کرده بودم. پیش از این صیغه مردی به نام مسعود بودم اما با او اختلاف پیدا کرده و جدا شده بودم. او اما دست بردار نبود و مدام برای من مزاحمت ایجاد می‌کرد. حتی وقتی شنید من با مقتول صیغه کرده‌ام مدام به من پیام می‌داد که از او جدا شوم و با او ازدواج کنم. آنطور که شاهدان می‌گویند حدس می‌زنم قاتل شوهرم، همان مسعود شوهر صیغه‌ای سابقم باشد؛ چرا که او موتور داشت و مدام تهدید می‌کرد که اگر از شوهرم جدا نشوم، بلایی سرش می‌آورد.
در ادامه شاهدان چهره قاتل را ترسیم کردند و در بررسی تصاویر دوربین مداربسته هم تصویر قاتل به‌دست آمد. او کسی جز مسعود نبود که مأموران برای بازداشت وی وارد عمل شدند اما متهم فرار کرده بود. با گذشت 3سال از حادثه هنوز ردی از قاتل به‌دست نیامده است. به همین دلیل قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران با توجه به اینکه قاتل شناسایی شده و هنوز ردی از متهم به‌دست نیامده کیفرخواست در پرونده را به‌صورت غیابی صادر کرد تا محاکمه قاتل فراری به‌صورت غیابی در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید