• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96269
+
-

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

هوای بسیاری از شهرهای شمالغرب و شمال‌شرق کشور تا اواسط هفته جاری برفی و بارانی است

آب و هوا
ورود سامانه بارشی جدید به کشور

 ورود سامانه بارشی جدید به صورت برف ‌و باران، وزش شدید باد و کاهش دمای هوای شهرهای مختلف کشورمان را طی روزهای اخیر تحت تاثیر قرار خواهد داد. به گزارش گروه ایرانشهر، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این باره گفت: سامانه بارشی جدید روز گذشته از شمال غرب به کشور وارد شده و بارش باران، برف و وزش باد پدیده غالب جوی در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهد بود. 
صادق ضیائیان افزود: این سامانه از فردا (دوشنبه) در غرب کشور تضعیف و در بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق سامانه بارشی فعال خواهد بود. همچنین از روز سه‌شنبه ریزش برف و باران در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت. این مسئول تاکید کرد: این سامانه بارشی، اواخر روز چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.
همچنین محمدحسن باقری‌شکیب، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان از ورود سامانه بارشی نیمه فعال به آسمان استان از عصر امروز (یکشنبه) خبر داد و گفت: این سامانه روز سه‌شنبه از استان خارج شده و تا آخر هفته جوی نسبتاً پایدار همراه با افزایش دما پیش بینی می‌شود.
منصور رحمانیان، مدیرکل هواشناسی البرز هم با اشاره به احتمال بارش پراکنده باران و برف در ارتفاعات استان تا اواسط هفته جاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد این وضعیت تا سه‌شنبه ادامه دارد و میانگین بیشینه دما در استان به ۱۰ درجه بالای صفر و کمینه آن نیز به یک درجه زیر صفر می‌رسد.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل از بارش برف و سرد شدن هوای استان از روز دوشنبه خبر داد و اعلام کرد: از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار به استان سرعت وزش باد افزایش یافته و بتدریج آسمان ابری خواهد شد. با حاکمیت این سامانه به ویژه در مناطق مرکزی و جنوب استان، شاهد بارش باران و برف و کاهش دمای هوا بین 8 تا ۱۰ درجه خواهیم بود. این سامانه تا عصر روز دوشنبه در استان فعال خواهد بود و روز سه شنبه با پایداری هوا بر دما افزوده خواهد شد.
فارسی‌ها هم روزهای پروزشی را پیش رو دارند و از امروز وزش شدید باد در استان شروع خواهد شد و دما نیز افزایش دارد.
مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی هم عنوان کرد: هوای استان تا روز دوشنبه پیش‌رو با بارش باران همراه است و احتمال بارش برف در ارتفاعات نیز در صورت افت دما وجود دارد.

وزش باد شدید و کاهش دمای هوای 
شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه هم از وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: تا ظهر روز دوشنبه موجی ناپایدار از جو منطقه عبور می‌کند که این موج ضمن کاهش دمای هوای در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتا شدید و بارش برف و باران همراه با رعد و برق به‌ویژه در منطقه اورامانات خواهد شد با این توضیح که بارش در نواحی سردسیر به شکل رگبار برف هم دیده می‌شود.
هواشناسی هرمزگان هم اظهار کرد: شرایط جوی و دریایی استان تا دوشنبه هفته جاری آرام و پایدار خواهد بود. اما عصر فردا افزایش سرعت بادهای شمال غربی برروی خلیج فارس پیش بینی می‌شود و به تناوب تا صبح پنجشنبه آب های تنگه هرمز و دریای عمان را نیز متلاطم خواهدکرد.
سیدمحمدرضا رضوی، مدیرکل هواشناسی مازندران هم از آغاز بارندگی در استان خبر داد و گفت: طی امروز آسمان استان صاف تا نیمه ابری از اواخر روز ابری از سمت غرب مازندران همراه با بارندگی، وزش باد، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. از فردا هم آسمان استان ابری، همراه با بارندگی، در ارتفاعات بارش برف و مه آلود، کاهش دما و با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود. در روز سه‌شنبه نیز وضعیت جوی استان نیمه‌ ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید