• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 6 اسفند 1398
کد مطلب : 95975
+
-

کرونا نمایشگاه کتاب تهران را به تعویق می‌اندازد

کتاب
کرونا نمایشگاه کتاب تهران را به تعویق می‌اندازد

مهرداد طبرسی- روزنامه نگار

شیوع بیماری کرونا بسیاری از اتفاق‌های فرهنگی و هنری را به‌طور موقت تعطیل کرده است. سینماها و تئاترها و کنسرت‌های موسیقی تا هفته آینده تعطیل شده‌اند و احتمال تمدید این تعطیلی در هفته‌های آینده نیز بسیار است.
اما در روزهای اخیر شایعاتی درباره تعویق زمان برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران نیز به گوش می‌رسد. نمایشگاه سی‌و‌سوم که امسال زودتر از سال‌های گذشته در فروردین‌ماه آغاز می‌شود، روزهای اندکی را برای آماده‌سازی فرصت دارد و در شرایط فعلی فرایند آماده‌سازی مصلی برای نمایشگاه نیز به کندی صورت می‌گیرد.
سیدمحمد طباطبایی، مدیر روابط عمومی نمایشگاه سی‌‌و‌سوم به پایگاه رسمی نمایشگاه کتاب گفته است: «در راستای صیانت از سلامت عمومی جامعه و به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تعویق زمان برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در دست بررسی است. نمایشگاه کتاب تهران ابعاد گوناگونی دارد که تصمیم‌گیری درباره تعویق زمان برگزاری آن نیازمند بررسی دقیق است که نمی‌توان بدون توجه به همه جوانب تصمیم گرفت. جمعیت مخاطب نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور، تعداد چشمگیر افراد درگیر در برگزاری این رویداد و نوع تعامل در نمایشگاه ازجمله مواردی است که توجه به آنها در پیشگیری از شیوع بیماری ضرورت دارد». محمدجواد مرادی‌نیا، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد نیز عصر دیروز در گروه تحلیل وضعیت نشر از احتمال تعویق برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داده است؛ «برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به‌احتمال قریب به یقین به تعویق خواهد افتاد. شورای سیاستگذاری اوایل هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد».
هم‌اکنون آخرین صفحه پایگاه رسمی نمایشگاه کتاب تهران خبر تعویق برگزاری نمایشگاه کتاب بولونیاست؛ خبری که احتمالا پیش‌خبر تعویق در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به شمار می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید