• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 6 اسفند 1398
کد مطلب : 95974
+
-

تنفس شجریان بدون کمک دستگاه

وضعیت سلامت استاد محمدرضا شجریان

نگاه
تنفس شجریان بدون کمک دستگاه

مرتضی کاردر- روزنامه نگار

نگرانی‌ها از بیماری کرونا سبب نشده که از دغدغه دوستداران هنر ایران نسبت به سلامت استاد محمدرضا شجریان کاسته شود و بسیاری از مردم با تماس با بیمارستان جم یا مراجعه حضوری پیگیر وضعیت شهسوار آواز ایران بوده‌اند. پس از انتشار گزارش روزنامه همشهری با عنوان «شب پر التهاب جم» نیز بسیاری از خوانندگان در تماس با روزنامه وضعیت سلامتی استادبزرگ آواز ایران را جویا شدند.
هیأت مدیره بیمارستان جم در اطلاعیه‌ای در ساعت14:30 دوشنبه 5اسفند1398 اعلام کرد که وضعیت تنفس استاد محمدرضا شجریان به حالت طبیعی بازگشته و دستگاه کمک تنفسی از ایشان جدا شده است. در اطلاعیه شماره 4بیمارستان جم آمده است: «در راستای اطلاع‌رسانی به مردم هنردوست و هم‌میهنان عزیز به استحضار می‌رساند شرایط بالینی ایشان در حال حاضر پایدار بوده و با توجه به بهتر شدن شرایط ریوی و قلبی فعلا از دستگاه رونتیلاتور (کمک تنفسی) جدا شده و تنفس خودبه‌خودی داشته و فقط توسط ماسک اکسیژن دریافت می‌کند ولی جهت مراقبت بهتر و بیشتر نیازمند ادامه بستری در بخش مراقبت‌های ویژه است.»
با این همه هنوز خبرهای ضد‌ و نقیض درباره نامساعد بودن حال محمدرضا شجریان در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. همایون شجریان در گفت‌و‌گوی سحرگاه شنبه ‌خود با مردم از آنها خواست تا اخبار مربوط به وضعیت سلامت پدر را تنها از طریق صفحه رسمی او پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید