• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 6 اسفند 1398
کد مطلب : 95934
+
-

آخرین مهره باند مخوف سرقت مسلحانه اعدام شد

آخرین مهره باند مخوف سرقت مسلحانه اعدام شد


آخرین عضو باند مخوف سرقت مسلحانه که با همدستانش به بیش از 62خانه و طلافروشی دستبرد زده و در جریان یکی از سرقت‌هایشان مرد طلافروشی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بودند، در محوطه زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش همشهری، تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند مخوف از فروردین‌ماه سال‌86 شروع شد. در آن زمان گزارش دستبرد سریالی به خانه‌ها به‌خصوص در شمال، غرب و شمال‌غرب تهران به پلیس اعلام شد. به گفته مالباخته‌ها در بیشتر سرقت‌ها دو یا سه مرد نقابدار از طریق پنجره یا بالکن وارد خانه‌ها می‌شدند و با تهدید اسلحه اعضای خانواده را در یکی از اتاق‌ها حبس می‌کردند. مردان مسلح پس از آن وسایل با ارزش خانه مانند پول، طلا و دلار را سرقت می‌کردند.

سرنخ
بیش از 50سرقت با این شگرد به پلیس گزارش شده بود و نشان می‌داد که اعضای این باند مخوف چنانچه با مقاومت صاحبخانه‌ها روبه‌رو می‌شدند آنها را زخمی می‌کردند. درحالی‌که هیچ ردی از این گروه در دست نبود 2نفر از مالباخته‌ها که موفق شده بودند چهره دزدان را ببینند به چهره‌نگاری آنها پرداختند و به این ترتیب مخفیگاه 2عضو اصلی این باند در فردیس کرج شناسایی شد.  با دستگیری آنها، هویت سردسته باند و اعضای دیگر فاش شد. سرکرده باند جوانی بود به نام سامان. او در سال  85 باند سرقت را تشکیل داده و شروع کرده بود به استخدام سارق. در ادامه تحقیقات مشخص شد که این گروه مخوف نه‌تنها به خانه‌ها دستبرد می‌زدند بلکه با تهدید اسلحه اقدام به راهزنی و زورگیری می‌کردند. بررسی‌ها حکایت از آن داشت که این گروه علاوه بر تهران در شهرهای دیگر هم مثل اراک، خرم‌آباد، اصفهان، کوهدشت، پلدختر، اسلامشهر و ساری اقدام به زورگیری و راهزنی با تهدید اسلحه می‌کردند.

نقشه سرقت مسلحانه در زندان
ماموران در ادامه به بازجویی از متهمان پرداختند که یکی از متهمان دستگیر‌شده گفت: در سال 85 با سامان رئیس باند و دیگر متهمان در زندان آشنا شدم. سامان در همان زندان نقشه سرقت را کشید و ما هم قبول کردیم. قرار شد پس از آزادی نقشه سرقت‌ها را اجرا کنیم. طبق نقشه باید به طلافروشی‌ها و خانه‌ها دستبرد می‌زدیم. او ادامه داد:پس از آزادی با تهیه کلت کمری و کلاشنیکف و قمه و شمشیر سرقت‌هایمان را آغاز کردیم. طبق نقشه‌ای که از قبل کشیده بودیم، به سراغ طلافروشی‌ها و افراد پولدار در شهرهای مختلف می‌رفتیم. در مدت 2سال به بیش از 60خانه دستبرد زدیم و ۹ سرقت مسلحانه، زورگیری و راهزنی در شهرهای اراک، پلدختر، اسلامشهر، اصفهان، ساری، کوهدشت، تهران و خرم‌آباد انجام دادیم.
متهم جوان ادامه داد: یکی از سرقت‌هایمان اوایل سال‌85 بودکه به همراه سامان، فریدون و فرزاد، از خانه زوج سالخورده‌ای در کوی نصر سرقت مسلحانه کردیم. برای اینکه مالباخته‌ها را بترسانیم، آنها را در میان 2تشک با طناب بستیم و در اتاقی زندانی کردیم. پس از آن چند میلیون تومان اشیای قیمتی، طلاو پول نقد را برداشته و به شهرستان کوهدشت فرار کردیم. 

جنایت هولناک 
وی ادامه داد: 18اردیبهشت سال 86 بود که یکی از اعضای باند به سردسته خبر داد که 2طلافروش اصفهانی از عمده‌فروشان طلا هستند و طلاهای دست دوم را از کوهدشت جمع‌آوری کرده‌اند. آنها قرار بود با خودروی سمند به پلدختر بروند. ابتدا خودروی تویوتایی را از یک خانه اعیانی در شمال تهران سرقت کردیم و به جاده کوهدشت رفتیم. وقتی طعمه به ما نزدیک شد جاده را بستیم. با تهدید از آنها خواستیم طلاها را در اختیارمان قرار دهند اما آنها مقاومت کردند و راننده سمند در تلاش بود که فرار کند. ناچار شدیم خودرو را به رگبار ببندیم که بر اثر تیراندازی یکی از طلافروش‌ها کشته شد و همه طلاها را سرقت کردیم.
سرقت‌های این گروه خطرناک در بازجویی از متهمان یکی پس از دیگری کشف می‌شد. یکی از آنها حمله به یک طلافروشی در باغ فیض بود. یکی از اعضای اصلی باند گفت: حدود ساعت‌۹‌شب شانزدهم تیر سال‌۸۶ همراه سردسته باند و 2همدست دیگرم با یک پژو‌۴۰۵ سرقتی به یک طلافروشی در شهرستان اسلامشهر، ابتدای جاده باغ فیض حمله کردیم. درحالی‌که نقاب زده بودیم تا شناسایی نشویم برای ایجاد رعب و وحشت صاحب مغازه و مشتریان با شلیک چندین گلوله 3کیلوگرم طلارا برداشته و فرار کردیم.  یکی دیگر از سرقت‌های این باند اسفند همان سال 86 انجام شد که دستبرد به خانه یک قاضی دادگستری بود. متهم در ادامه گفت: خانه‌ای در خیابان شریعتی بود، آن زمان نمی‌دانستیم خانه محل سرقت، خانه یک قاضی دادگستری است. وقتی سرگرم جمع‌آوری وسایل باارزش خانه بودیم ناگهان صاحبخانه بیدار شد، چون سعی داشت با ما مقابله کند و اجازه سرقت ندهد ما با چاقو به او حمله کردیم و با عجله مقداری اشیای با ارزش و قیمتی را برداشتیم و فرار کردیم. یکی دیگر از سرقت‌های این باند مخوف در ونک بود که متهم درخصوص این سرقت گفت: روز حادثه من و یکی دیگر از اعضای این باند در حال عبور از منطقه ونک بودیم که متوجه شدیم زوجی به همراه دختر خردسالشان سوار بر خودروی پژو 405قصد خروج از پارکینگ را دارند. با تهدید اسلحه خودروی آنها را سرقت کردیم و  بعد از آن به 2همدست دیگرمان ملحق شدیم و 4نفری راه را بر خودروهای عبوری سد می‌کردیم و با تیراندازی ترس و وحشت برای سرنشینان خودروهای عبوری ایجاد می‌کردیم. 

محاربه
ماموران موفق شدند سرکرده باند و اعضای دیگر این گروه مخوف را دستگیر کنند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که 4نفرمهره‌های اصلی این باند سرقت مسلحانه هستند. مهره چهارم اما فراری بود. با این حال  3متهم دیگر به اتهام محاربه به اعدام در ملاعام، یکی از آنها که اتهامش قتل عمدی طلافروش بود به قصاص و همچنین رد مال سرقتی محکوم شدند. پرونده مهره اصلی گروه که فراری بود اما مفتوح ماند.

دستگیری عضو فراری
تحقیقات برای شناسایی ردی از عضو فراری این باند مخوف ادامه داشت تا اینکه سرانجام وی در اقدامات اطلاعاتی در اصفهان دستگیر شد. او اما زمانی که قصد انتقال به دادگاه را داشت فرار کرد. باردیگر تحقیقات برای بازداشت او از سرگرفته شد تا اینکه مدتی بعد دستگیر شد. درحالی‌که با تأیید حکم اعدام 3عضو قبلی باند، هر 3نفر آنها به دار مجازات آویخته شده بودند، چهارمین عضو دستگیر شده نیز در دادگاه محارب شناخته و به اعدام محکوم شد. پس از تأیید این حکم، مقدمات اجرای آن فراهم شد و چند روز قبل آخرین عضو این باند مخوف نیز در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد تا پرونده آنها برای همیشه بسته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید