• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 6 اسفند 1398
کد مطلب : 95921
+
-

فضا‌های بی‌دفاع شهری عاملی برای فرسودگی محله‌ها

زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با فضا‌های بی‌دفاع شهری گفت: آن چیزی که باعث می‌شود ما در بافت فرسوده دچار فرسودگی مضاعف شویم و از طرفی فرسودگی تداوم پیدا کند، شکل‌گیری فضا‌های بی‌دفاع شهری است.
به گزارش همشهری، کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی منطقه۷ با حضور محمد تقی‌زاده، معاون استانداری تهران، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، کاوه حاجی‌علی‌اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و سمیه حاجوی شهردار منطقه۷ برگزار شد.

زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ارتباط خوب اداره برق استان و مدیریت شهری در حوزه بافت فرسوده گفت: خوب است که دستور عمل مشخصی فقط برای بافت فرسوده تهیه و در این دستورالعمل اقدامات اولویت‌بندی شود.
او افزود: با این اقدام مدیران در واقع منبعی قانونی داشته که اقدامات خود را انجام دهند و بخشی از بودجه‌هایی که مربوط به این حوزه است را در آن هزینه کنند.
نژادبهرام در رابطه با فضا‌های بی‌دفاع شهری گفت: آن چیزی که باعث می‌شود ما در بافت فرسوده دچار فرسودگی مضاعف شویم و از طرفی فرسودگی تداوم پیدا کند، شکل‌گیری فضا‌های بی‌دفاع شهری است.
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به‌دلیل توسعه شهری، تغییر در نقشه‌ها و یا ساخت‌وساز معابر جدید این فضا‌ها در قالب قطعه‌های ۵۰متری یا ۱۰۰متری شکل گرفته‌اند. اگر این دستورالعمل ارائه شود، می‌توان نسبت به تامین برق این فضا‌ها مساعدت جدی به عمل آورد.

نژادبهرام در رابطه با بازسازی مدارس گفت: به‌نظر می‌رسد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، طبق برنامه خودش عمل می‌کند فارغ از اینکه مدارس در بافت فرسوده هستند و فکر می‌کنند شرایط عادی است و ماهم در شرایط عادی قدم برمی‌داریم درحالی‌که این چنین نیست.
او عنوان کرد: ۳هزار۲۸۶ هکتار بافت فرسوده موضوع نادیده انگاشتنی نیست و انتظار داریم که سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خیلی جدی‌تر پای کار بیاید. بسیاری از مدارس در بافت فرسوده ایمنی لازم را ندارند. ۶مدرسه به‌طور مشخص توسط سازمان آتش‌نشانی تأیید نشده‌اند که از این موضوع نمی‌توان به سادگی گذشت. لطفا اولویت‌های خود را براساس اولویت‌های‌ آتش‌نشانی انتخاب کنید نه براساس مالکیت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید