• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 5 اسفند 1398
کد مطلب : 95853
+
-

نشستی برای مقابله با رکود استارتاپ‌ها

برگزاری یک سمینار در لندن فرصتی بود تا مدیران استارتاپ‌های مختلف درباره آینده‌شان بحث کنند

نشستی برای مقابله با رکود استارتاپ‌ها

موضوع تداوم کار در هر تجارتی از اهمیت بسزایی برخوردار است. با این حال در کسب‌وکارهای نوپا شرایط کمی متفاوت بوده و مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر آنها طول عمر چندانی نداشته‌اند. برگزاری یک سمینار در لندن، شاید کمک کوچکی بود به برخی شرکت‌کنندگان که تجربیات خود را در این خصوص به اشتراک بگذارند.

مقابله با آینده‌ای تاریک
وب‌سایت تخصصی Failory تخمین زده است که 90درصد از استارتاپ‌ها شکست می‌خورند و این موضوع برای استارتاپ‌هایی که بین 2تا 5سال غیرفعال شوند، بسیار شایع است. بن فلچر یکی از نخبگان عرصه استارتاپ، چند روز پیش یک رویداد فناوری با نام Velocity X2 را راه‌اندازی کرد تا به استارتاپ‌هایی که در مراحل پایانی قرار دارند، کمک کند از دچار شدن به چنین سرنوشتی جلوگیری کنند. او با تجربه‌خود در مورد اداره چندین شرکت و همکاری با دیگران در استارتاپ Fast Growth Icons، متوجه شد که این مسائل بارها و بارها مطرح شده است.

نشستی برای نجات استارتاپ‌ها
نشست جدیدی که فلچر در لندن برگزار کرد، در ابتدا با هدف ارائه مشاوره و بینش عملی برای پرداختن به اینگونه مسائل، ارزش افزوده واقعی و بحث صریح و آشکار در مورد چالش‌های مختلف شرکت‌ها و تیم‌ها بود. در این رویداد دو‌روزه، بیشتر گفت‌وگوها درباره اشتباهاتی بود که صورت گرفته است. ضمن اینکه چالش‌های پیش‌روی استارتاپ‌ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نتایجی نیز از آن استخراج شد.

نظرات متفاوت
آوریل دانفورد، بنیانگذار استارتاپ استراتژی محیط، در مورد موقعیت غلط بازار صحبت کرد که تقریبا یک تجارت میلیارد دلاری را کشته است. در سوی دیگر پاتریک کمپبل، بنیانگذار ProfitWell، درخصوص درگیری بنیانگذاران درباره روند پیشبرد و تصمیم‌گیری مورد چگونگی حرکت رو به جلو و تصمیم‌گیری هنگام دشوار شدن شرایط، صحبت‌های بسیار شگفت‌انگیزی انجام داد. دیگران نیز به نوبه‌خود درباره شرایط، شکست‌ها و موفقیت‌ها صحبت کردند. آلیشیا کارنی، مدیر بازاریابی محصول از استارتاپ Deliveroo، مبحث جدیدی را درباره گوش کردن به حرف‌های مشتریان ارائه داد. نکته مهم در این مباحث این بود که تقریبا هیچ دو جوابی یکی نبود و نظرات متفاوت درخصوص مشکلات و معضلات گوناگون ارائه شد.
سایر موضوعات عملی که در مورد آن در این نشست بحث شد، شامل نحوه توسعه دامنه محصولات، استخدام افراد مناسب و حفظ جریان پول بود. با این حال، پس از ارائه طرح‌ها و نظرات، تنها یک چیز کاملا واضح بود: هیچ پاسخی وجود ندارد. خود بن فلچر نیز گفت که تجربه‌اش او را متقاعد کرده است که هیچ گلوله جادویی‌ای برای شلیک به سمت این معضل وجود ندارد.

خوش‌بینی
بن فلچر در مورد مفهومی صحبت کرد که دوست دارد آن را «خوش‌بینی خیال‌انگیز» بنامد. او گفت: «خوش‌بین ماندن عالی است. شما باید عنصری این‌چنینی داشته باشید تا یک استارتاپ ایجاد کنید. وقتی فکر می‌کنید ممکن است شکست بخورید، در ذهن‌تان همه‌‌چیز خوب پیش نخواهد رفت یا حتی وقتی اتفاقات عالی پیش می‌رود، می‌توانید ساده‌لوح باشید و در نهایت باید خود را برای شکست نهایی آماده کنید». مدیران و صاحبان مشاغل باید به یاد داشته باشند که همه افراد مشکلی دارند و اگرچه اوضاع خوب پیش می‌رود، نکته‌ای وجود خواهد داشت که شما به یک مسئله برخورد خواهید کرد. در این شرایط فروتن بمانید، از خود سؤال کنید، با همسن‌و‌سال‌های خود صحبت کنید و در این شرایط مشتریان خود را فراموش نکنید. کاری که انجام می‌دهید امکانات نامحدودی دارد.

سرانجام شوم بسیاری از استارتاپ‌ها
یورگن آپه‌لو، متخصص مدیریت چابک، نشست را با واقعیتی آشکار که بیشتر استارتاپ‌ها با شکست روبه‌رو می‌شوند، به پایان برد. پیام او این بود که بیشتر استارتاپ‌ها باید بپذیرند که شکست خواهند خورد، اما آنها می‌توانند از این شکست، به‌عنوان تجربه‌ای برای کمک به دیگران و نسل بعدی شرکت استفاده کنند. به اعتقاد او، به اشتراک گذاشتن این درس‌ها به‌صورت صادقانه شاید تأثیرگذارترین کاری باشد که می‌توانیم انجام دهیم و در واقع ممکن است به عواملی کمک کند که شرکت شما در مقابل، پیشرفت کند.

خوش‌بینی
خوش‌بین ماندن عالی است. شما باید عنصری این‌چنینی داشته باشید تا یک استارتاپ ایجاد کنید. وقتی فکر می‌کنید ممکن است شکست بخورید، در ذهن‌تان همه‌‌چیز خوب پیش نخواهد رفت یا حتی وقتی اتفاقات عالی پیش می‌رود، می‌توانید ساده لوح باشید و در نهایت باید خود را برای شکست نهایی آماده کنید

این خبر را به اشتراک بگذارید