• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 4 اسفند 1398
کد مطلب : 95691
+
-

تحقیقات تازه نشان داده که قوی‌ترین مرد ایران بادیگارد یکی از خواننده‌های مشهور عرب شده است

مرد آهنین غیابی محاکمه می‌شود

داخلی
مرد آهنین غیابی محاکمه می‌شود


پرونده (امیر. ق) یکی از مردان آهنین که از سال  90به اتهام قتل عمد تحت تعقیب است، درحالی به صدورکیفرخواست منجر شد که هنوز قاتل دستگیر نشده است. تازه‌ترین تحقیقات حکایت از این دارد که او بادیگارد یکی از خواننده‌های مشهور عرب شده و تلاش برای بازداشت او توسط اینترپل بی‌نتیجه مانده است.
به گزارش همشهری، امیر که یکی از قوی‌ترین مردان ایران بود در سال 90دست به جنایت زد و برای فرار از مجازات از کشور گریخت و تن به زندگی مخفیانه داد. جنایتی که او رقم زد به‌خاطر اختلاف مالی ٣‌میلیون تومانی رخ داد و پای مرد آهنین را به دنیای جنایتکاران باز کرد.
عصر هفتم اردیبهشت‌ماه‌ سال٩٠ درگیری شدیدی میان چند پسر جوان در محله جنت‌آباد تهران رخ داد. وقتی مأموران برای انجام تحقیقات در محل حاضر شدند دریافتند که پسری جوان با ضربه قمه زخمی شده است. او به بیمارستان منتقل شد اما پزشکان اعلام کردند که جوان زخمی دچار مرگ مغزی شده است. در این شرایط خانواده مقتول اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کردند. با مرگ این جوان، پرونده جنایت گشوده شد و تحقیقات حکایت از این داشت که قاتل یکی از قوی‌ترین مردان ایران به نام امیر بوده که به‌خاطر اختلاف مالی با مقتول دست به جنایت زده است. ماجرا از این قرار بود که امیر از مدتی قبل‌تر به مقتول 3میلیون تومان داده و اختلاف آنها برسر پس گرفتن این پول بود. تا جایی که مرد آهنین بر سر همین اختلاف دوستش را با ضربه قمه به قتل رساند و فراری شد. به گفته شاهدان، متهم به قتل به همراه برادرانش در درگیری حضور داشت. در این درگیری علاوه بر قتل مرد جوان، جوان دیگری نیز با ضربات قمه 3برادر(امیر و 2 برادرش) زخمی شده بود. 2برادر قاتل درحالی دستگیر شدند که مرد آهنین پا به فرار گذاشته بود. درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی ردی از قاتل ادامه داشت پدر وی به اتهام نگهداری مواد‌مخدر دستگیر شد و همان موقع درخصوص فرار پسرش به قاضی جنایی گفت: امیر همیشه ورزش می‌کرد و پسر خوبی بود. من نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد. فقط از او شنیده بودم که با یکی از دوستانش مشکل دارد. وقتی فهمیدم او درگیر شده و پسر جوانی را تا پای مرگ رسانده است، به بیمارستان رفتیم. در بخش آی‌سی‌یو بستری بود و بعد از چند ساعت فوت شد. خبر مرگ این پسرجوان را به امیر اطلاع دادیم و هرگز نمی‌دانستم او برای فرار از محاکمه متواری می‌شود. اگر می‌دانستم امیر کجا گریخته او را وادار به تسلیم می‌کردم. اطمینان دارم که او خودش را تسلیم خواهد کرد. او نیاز به فرصت دارد تا بتواند در مورد اتفاقی که افتاده درست فکر کند. روز حادثه وقتی به خانه آمد خیلی حالش بد بود. عصبی و ناراحت چند تکه لباس برداشت و رفت، به کسی هم چیزی نگفت.

فرار از ایران
درتمام این سال‌ها تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه متهم به قتل ادامه داشت اما مخفیگاه وی شناسایی نشد. مدتی بعد مشخص شد که او از ایران گریخته است. امیر، مرد آهنین به‌صورت غیرقانونی ایران را ترک کرده و وارد خاک ترکیه شده بود. او اما زمان زیادی در ترکیه نماند و از آنجا به یونان و قبرس و بعد به کشوری دیگر رفته بود اما محل دقیق مخفی شدن او مشخص نبود. با این حال نام او در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل قرار گرفت تا اگر ردی از او به‌دست آمد دستگیر و تحویل ایران شود.

تحقیقات تازه
8 سال و 10‌ماه از زمان جنایت گذشته و هنوز امیر، قاتل فراری دستگیر نشده است. تیم تحقیق اما در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافت که این فرد به تازگی به استخدام یکی از خوانندگان مشهور عرب به نام نانسی درآمده و محافظ او است. در این شرایط قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران با توجه به فراری بودن متهم و اینکه هنوز ردی از وی به‌دست نیامده، برای او به اتهام مباشرت در قتل و ایراد ضرب و جرح جوانی که مصدوم شده است کیفرخواست غیابی صادر کرده است. علاوه بر این برای 2برادر امیر نیز به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی، قدرت‌نمایی با قمه و اخلال درنظم و امنیت و برای پدر امیر به اتهام نگهداری تریاک کیفرخواست صادر شده است. پرونده به‌زودی به دادگاه کیفری فرستاده خواهد شد تا متهم به قتل به‌صورت غیابی محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید