• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 3 اسفند 1398
کد مطلب : 95689
+
-

هفته فیلم ایتالیا را از دست ندهید

هفته فیلم ایتالیا را از دست ندهید

«از اینکه مجموعه‌ای از فیلم‌های ایتالیایی قرار است در تهران، شیراز و کیش نمایش داده شود، هیجان‌زده هستم. باعث افتخار است که نخستین نمایش فیلم ایتالیایی «تعادل» را در ایران و در هفته فیلم ایتالیا داریم.»
با این سخنان سفیر ایتالیا در تهران مراسم افتتاحیه «هفته فیلم ایتالیا» عصر پنجشنبه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در ابتدای این مراسم، جزوپه پرونه، سفیر ایتالیا ضمن تشکر از همکاری مسئولان فرهنگی ایران با این رویداد، گفت: «فیلم‌هایی که برای این مراسم انتخاب شده از آثار جدید سینمای ایتالیاست و مسائل روز اجتماع را به نمایش درآورده و واقعیت را همانطور که هست نشان داده است تا خلاقیت و هنر ایتالیا را در فیلم‌ها به نمایش گذارد». سفیر ایتالیا سپس به دیگر برنامه‌های این هفته فیلم اشاره کرد: «قرار نیست در این هفته فقط فیلم نمایش داده شود، بلکه کارگاه آموزشی و تبادل علمی هم داریم تا معرفی خوبی از ایتالیا و سینمای آن انجام شود. درواقع این هفته شاهد روابط خوب ایران و ایتالیا در کنار سنت‌های ایرانی هستیم».
به گزارش همشهری، در ادامه مراسم بعد از نمایش کلیپی در مورد فیلم‌هایی که قرار است در هفته فیلم ایتالیا به نمایش درآیند، جعفرصانعی‌مقدم، مدیرعامل مؤسسه هنروتجربه، ضمن‌خوشامدگویی به هنرمندان و سفرای حاضر در این مراسم، گفت: «مؤسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان طی 2سال گذشته ۱۶ رویداد فرهنگی و هفته فیلم کشورهای فنلاند، ارمنستان، آلمان، برزیل، چین، صربستان، لهستان، هفته فیلم کشورهای اروپایی، شب فیلم‌ مجارستان، گرجستان، برزیل و شب‌فیلم خانه ‌هنر اروپا و کارگاه هنری جشنواره برلین را برگزار کرده است. انتخاب مناسب فیلم برای این رویدادها با مخاطب‌شناسی صورت گرفته و این امر موجب اطمینان‌بخشی بین سفارتخانه‌ها و سینماگران شده و ناشی از همکاری صمیمانه ما با سفارتخانه‌هاست».
هفته فیلم ایتالیا به همت مؤسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان و سفارت ایتالیا در ایران تا هفتم اسفند ۹۸ در شهرهای تهران، کیش و شیراز برگزار می‌شود. در این رویداد، 7 فیلم ایتالیایی در خانه هنرمندان تهران و همزمان در پردیس گلستان شیراز و سینما لبخند کیش به نمایش درمی‌آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید