• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 3 اسفند 1398
کد مطلب : 95614
+
-

قتل هولناک مادر به‌دست پسر شیشه‌ای

قتل هولناک مادر به‌دست پسر شیشه‌ای


پسر معتاد که سال‌ها قبل در درگیری با پدرش باعث مرگ او شده بود، این بار در جنایتی هولناک چند روز پس از ترخیص از کمپ ترک اعتیاد به جان مادرش افتاد و او را به قتل رساند.
به‌گزارش همشهری، شامگاه چهارشنبه، 30بهمن افسر نگهبان کلانتری152 خانی‌آباد در تماس با قاضی مصطفی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی از وقوع جنایتی هولناک در خانه‌ای واقع در خیابان میعاد شمالی خبر داد. آن‌طور که او می‌گفت زنی حدود 70ساله در خانه‌اش به قتل رسیده بود. دقایقی از این خبر می‌گذشت که تحقیقات جنایی آغاز شد. جسد مقتول در آشپزخانه نزدیک یخچال افتاده بود. شواهد نشان می‌داد مقتول کمی آن طرف‌تر به قتل رسیده و قاتل جسد را کشان کشان به نزدیکی یخچال برده تا به‌احتمال زیاد داخل آن قرار دهد.
این خبر را دختر مقتول به پلیس اعلام کرده بود. او گفت: مادرم با برادرم زندگی می‌کرد. امروز (روز حادثه) هرچه با او تماس گرفتم جواب نداد تا اینکه کم‌کم نگران شدم و به خانه‌اش رفتم، اما هرچه زنگ زدم کسی در را باز نکرد. هیچ یک از همسایه‌ها از مادرم خبر نداشتند. از طرفی معلوم نبود که برادرم کجا‌ست. همین دلشوره‌ام را بیشتر کرد و باعث شد با پلیس تماس بگیرم. این زن در ادامه به مأموران گفت: برادرم از مدت‌ها قبل به مواد‌مخدر اعتیاد دارد. مدام با ما و مادرم درگیر بود و بدرفتاری می‌کرد. به همین دلیل ممکن است او بلایی بر سر مادرم آورده باشد.
تحقیقات مقدماتی در حالی ادامه داشت که هیچ‌کس نمی‌دانست پسر مقتول پس از جنایت به کجا گریخته است. مأموران با تحقیق از همسایه‌ها به اطلاعات تازه‌تری درباره او که تنها مظنون این جنایت بود، دست یافتند.

درگیری مرگبار با پدر
شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد پسر این خانواده که 47سال دارد از 25سال قبل به مواد‌مخدر معتاد شده و از آن سال تاکنون مدام با اعضای خانواده‌اش درگیری داشته‌است. چند سال قبل، این درگیری‌ها چنان بالا گرفت که همسرش از او جدا شد و او با مادرش زندگی می‌کرد. همچنین مشخص شد 15سال قبل او در درگیری با پدرش باعث جان باختن او شده است. آن‌طور که سوابق او نشان می‌داد در درگیری با پدرش او را به‌شدت کتک زده و باعث شده بود او فلج شود و چندی بعد جانش را از دست بدهد. با وجود این اعضای خانواده وی را بخشیده و باعث آزادی‌اش از زندان شده بودند.

ترخیص از کمپ
در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد مرد معتاد که در سال‌های اخیر به شیشه اعتیاد پیدا کرده بود از مدتی قبل به یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل  اما  6 روز پیش   از کمپ مرخص شده و دوباره به خانه مادرش رفته بود. از آن روز بود که همسایه‌ها بار دیگر صدای درگیری او با مادر، خواهر و دخترش را می‌شنیدند. همسایه‌ها می‌گفتند که حتی یک مرتبه دختر او از ترس جانش بدون کفش و با لباس خانه از خانه بیرون آمده بود. حتی یک مرتبه نیز دختر جوان را پدرش مجبور کرده بود تا برایش مواد‌مخدر تهیه کند و در یک هفته‌ای که از مرخص شدنش از کمپ ترک اعتیاد می‌گذشت هیچ یک از اعضای خانواده و حتی همسایگان از دست او آسایش نداشتند.

اعتراف به جنایت
با به‌دست آمدن این اطلاعات برای مأموران مسجل شد قاتل کسی جز پسر معتاد مقتول نمی‌تواند باشد. به همین دلیل تلاش‌ها برای دستگیری وی آغاز شد. در حالی که حدود 4ساعت از این جنایت می‌گذشت، مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم در خیابان 22بهمن دیده شده است. به همین دلیل گروهی از مأموران خود را به آنجا رساندند و در عملیاتی غافلگیرانه وی را که  چاقو به‌دست داشت دستگیر کردند. او در همان بازجویی‌های مقدماتی به قتل مادرش اعتراف کرد، اما در اعترافاتی عجیب گفت کسی را که کشته شیطان بود نه مادرش.
متهم در ادامه اعترافات عجیبش گفت: «در حمام بودم که مادرم که یک شیطان بود به سراغم آمد و گفت که یا تو من را می‌کشی یا من تو را می‌کشم. او به سمتم حمله کرد و من هم ۳۰، ۴۰ضربه مشت به سرش زدم و موهایش را کشیدم تا جسدش را داخل یخچال بگذارم تا دیگر او را به سردخانه نبریم. دیگر چیزی به یادم نمی‌آید.»
سرهنگ عباس مرادی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این‌باره گفت: «در تحقیقات مشخص شد که متهم هنگام ارتکاب قتل، حشیش، شیشه و ۲۰قرص مصرف کرده بود و به‌احتمال زیاد تحت‌تأثیر مصرف این مواد دست به جنایت زده است. همچنین وی برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شده است.» به گفته وی متهم به دستور بازپرس پرونده در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید