• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 3 اسفند 1398
کد مطلب : 95613
+
-

قاتل فراری، غیابی محاکمه می‌شود

قاتل فراری، غیابی محاکمه می‌شود


با گذشت 2 سال از قتل مردی جوان در مغازه پتوفروشی، تلاش برای دستگیری قاتل فراری بی‌نتیجه ماند و برای او کیفرخواست قتل عمد غیابی صادر شد.
به گزارش همشهری، این درگیری مرگبار، ١٢ آذر ٩٦ رخ داد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که درگیری در یک مغازه پتوفروشی حوالی بازار رخ داده است. آنطور که مشخص بود مقتول به نام مهدی در مغازه‌ای در مرکز تهران کار می‌کرد و روز حادثه به مغازه پتوفروشی رفت تا درخصوص اختلافات مالی خود با صاحب مغازه صحبت کند. اما در آنجا به‌دلیل ناسزاگویی با کارگر مغازه درگیر شد و جوان کارگر که 2ماهی بود در مغازه پتوفروشی استخدام شده بود، با چاقو به سمت مهدی هجوم برد و پس از مجروح کردن وی از مغازه گریخت. پس از آن مرد مجروح به بیمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش پزشکان جان خود را از دست داد. این گفته‌های شاهدان بود ولی با وجود این قاضی جنایی دستور بازبینی فیلم‌های دوربین مداربسته که در مغازه بود را صادر کرد که نشان می‌داد گفته‌های شاهدان صحت دارد و قاتل کسی جز کارگر مغازه نیست که فراری شده بود. از سوی دیگر صاحب مغازه پتوفروشی در تحقیقات گفت: مقتول به نام مهدی از دوستانم بود، اما از یک سال پیش بر سر مسائل مالی با هم اختلاف پیدا کردیم. من به او یک ویلا فروخته بودم که او نتوانست پول آن را کامل بپردازد و ویلا را پس داد.
 از سوی دیگر یک خودرو هم به او فروختم که نزدیک 54میلیون تومان به من بدهکار شد. برای پس گرفتن پولم وکیل گرفته بودم و او پیگیر کارهایم بود تا اینکه روز حادثه با همسرم قرار گذاشتم تا برای انجام کاری به محضر برویم. لحظاتی بعد محسن کارگر مغازه‌ام با من تماس گرفت و گفت در غیاب من، مهدی به مغازه زنگ زده و فحاشی کرده است. ظهر وقتی کارم تمام شد به مغازه رفتم و به همراه محسن و کارگران دیگر مشغول خوردن ناهار شدیم که حدود ساعت 14:30مهدی(مقتول) وارد مغازه‌ام شد تا درخصوص مسائل مالی با هم صحبت کنیم، اما چون ظهر تلفنی با محسن (کارگرمغازه) درگیر شده بودند وقتی یکدیگر را دیدند باهم بگو مگو کردند و درگیری آنها بالا گرفت. ناگهان محسن از جیبش چاقویی بیرون آورد. حتی در فیلم هم مشخص است، من برای میانجیگری وارد دعوای آنها شدم تا چاقو را از دست محسن بگیرم اما دست خودم هم زخمی شد. ناگهان دیدم مهدی چاقو خورده است. برای همین به سرعت با اورژانس تماس گرفتیم. کسبه‌های دیگر هم که صدای درگیری را شنیده بودند، وارد مغازه‌ام شدند که در این میان محسن (عامل جنایت) بی‌آنکه کسی متوجه شود از میان جمعیت عبور کرد و از مغازه‌ام خارج شد. البته من در آن لحظه متوجه نشدم، بعد از جنایت، لحظه فرار محسن را در فیلم دوربین مداربسته دیدم. با مشخص شدن حقایق ماجرا، تحقیقات برای بازداشت قاتل فراری شروع شد.
حالا با گذشت 2 سال از زمان حادثه، هنوز قاتل فراری دستگیر نشده و تحقیقات برای شناسایی ردی از وی بی‌نتیجه مانده است. با توجه به اینکه متهم شناسایی شده، قاضی احسان زمانی، بازپرس جنایی تهران به‌صورت غیابی برای متهم فراری به اتهام مباشرت در قتل عمدی کیفرخواست صادرکرده است.به این ترتیب پرونده به دادگاه کیفری فرستاده شده تا متهم به‌صورت غیابی محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید