• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 30 بهمن 1398
کد مطلب : 95457
+
-

پیام همبستگی مردم تهران با شهری که این روزها با کرونا می‌جنگد

قوی باش ووهان

همبستگی
قوی باش ووهان

  تصاویر پرچم قرمز رنگ چین و پیام «قوی باش ووهان» روی برج آزادی به نمایش درآمد. تهران همبستگی خود با مردم کشور چین و شهر ووهان که در حال مبارزه با بیماری خطرناک کرونا هستند را به نمایش گذاشت. 

به گزارش همشهری، ویدئو مپینگ میدان آزادی با فیلم کوتاهی از نمادهای کشور چین و شعارهایی با موضوع مقابله با این تهدید جهانی به نمایش درآمد. 
چانگ هوآ ، سفیر چین در این مراسم از ابراز همدردی مردم ایران پس از وقوع این بحران قدردانی کرد و گفت: «اقدام ایرانی‌ها، نشانگر دوستی و پیوند دوملت است که 2هزار سال قدمت دارد. امیدواریم پس از پایان این بیماری، شاهد تداوم روابط دیرینه دو کشور باشیم.» او درباره نقش شهرداری‌ها در کنترل بحران‌ های بزرگ گفت: «طی مدتی که در شهر تهران زندگی می‌کنم، خود را یک‌تهرانی می‌دانم و شاهد هستم که پایتخت ایران، به‌عنوان یک‌کلانشهر پرجمعیت و پر از خودرو با چه مشکلاتی روبه‌رو است. فکر می‌کنم مدیریت شهری تهران به خوبی آن‌را اداره می‌کند. » سفیر چین افزود: «شهرداری‌ها در مدیریت هر واقعه‌ای که در شهرها رخ می‌دهد، نقش مهمی دارند؛ همچنان که اکنون شهرداری ووهان  هم در تلاش است تا با این بیماری‌ مهلک، مبارزه کند.»

 رئیس مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری تهران نیز در مراسم ویدئومپینگ برج آزادی با بیان اینکه شهرداری پایتخت به‌عنوان یک‌موسسه عمومی غیردولتی و یک‌نهاد منتخب مردمی همیشه در پیشبرد فرهنگ صلح و مدارا پیشگام بوده است، گفت: «امروز خوشحال هستیم به نمایندگی شهروندان ایرانی این پیام را به مردم چین می‌فرستیم که می‌توانند روی همدلی ما حساب کنند.» غلامحسین محمدی اضافه کرد: «برج آزادی، یکی از اصلی‌ترین نمادهای شهر تهران و سنت‌های ایرانی است. امیدواریم پیام همراهی مردم ایران به مردم چین برسد.» او افزود: «همان‌طور که آقای رئیس جمهور گفتند ما آماده هستیم تا در حوزه‌های مختلف توان خود را برای همراهی با مردم چین به کار بگیریم.»
بر اساس این گزارش، ویدئومپینگ همبستگی شهروندان تهرانی با مردم چین دیشب در حضور خبرنگاران رسانه‌های ایرانی و چینی روی ضلع غربی برج آزادی به نمایش درآمد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :