• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 20 بهمن 1398
کد مطلب : 94777
+
-

چه‌کسی گزینه وزارت ورزش را به چالش می‌کشد؟

شهاب عزیزی‌خادم، دیروز رسما اعلام کرد که در انتخابات فدراسیون فوتبال نامزد نمی‌شود. برخی از او به‌عنوان یکی از شانس‌های اصلی ریاست فدراسیون نام می‌بردند.
تصمیم انصراف عزیزی‌خادم چند روز پس از آن بود که او به‌عنوان رئیس هیأت مدیره باشگاه سایپا انتخاب شد. گفته می‌شود از وزارت ورزش به او پیغام داده‌اند که اگر ثبت‌نام کند، مورد حمایت قرار نخواهد گرفت.
گزینه احتمالی مدیران وزارت ورزش برای ریاست بر فدراسیون فوتبال، طبق شنیده‌ها، محمد‌حسین قریب است؛ مردی خوشنام که تنها سابقه مدیریتش در فوتبال، مدیرعاملی باشگاه استقلال در فاصله سال‌های 1382تا 1385است. استقلال با او برای نخستین‌بار قهرمان لیگ‌برتر شد.
قریب اسفند سال‌1390 هم در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کرد اما‌ درحالی‌که پشتش به حمایت وزارت ورزش و جوانان وقت گرم بود، از علی کفاشیان شکست خورد.
در انتخابات اسفند امسال هم علی کفاشیان اگرچه دیگر کاندیدا نمی‌شود، یکی از بازیگران اصلی پشت‌پرده خواهد بود. گفته می‌شود او ممکن است از مهدی محمد نبی حمایت کند. نبی که پیش از این دبیرکل فدراسیون بوده و حالا عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس است، برخلاف قریب، محبوبیت عمومی در فوتبال ندارد.
از زوج علیرضا اسدی و عزیز‌محمدی هم به‌عنوان نامزدهای جدی انتخابات نام برده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود یکی از این دو به نفع دیگری کنار بکشد.
دیروز علی خطیر هم به ساختمان فدراسیون فوتبال رفت و آنگونه که رسانه‌ها خبر داده‌اند، برای نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کرده است. خطیر یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های فوتبال ایران در یک سال گذشته بوده؛ مردی که به‌عنوان معاون باشگاه استقلال، با کاپیتان و چند ستاره اصلی تیم درافتاد، کارش با علیرضا حقیقی، دروازه‌بان سابق تیم ملی به کتک‌کاری کشید، چند فایل صوتی منتشر کرد و داستان زندگی خصوصی منشا، بازیکن خارجی استقلال را به رسانه‌ها کشاند.
طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، رئیس باید حداقل 10سال عضو هیأت رئیسه و حداقل 5سال سابقه مدیریت داشته باشد. غیر از یک سال معاونت در باشگاه استقلال، اطلاع دقیقی درباره دیگر سوابق خطیر وجود ندارد.
جدی‌ترین رقیب احتمالی قریب اما نه نبی است با آن کارنامه پر حرف‌وحدیث، نه بهاروند که مشکل بازنشستگی دارد و نه شهرت‌طلبانی مانند خطیر. کسی که بتواند گزینه وزارت ورزش را به چالش بکشد، مصطفی آجرلو است. گفته می‌شود او امروز و فردا درباره ورودش به انتخابات تصمیم خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید