• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 8 بهمن 1398
کد مطلب : 93957
+
-

بورس لوازم اسپرت خودرو

  اگر به‌دنبال جایی هستید که بورس تمام وسایل و تجهیزات خودرو و لوازم جانبی برای اتومبیل را یک جا داشته باشد، به خیابان بهشتی-خیابان سورنا سری بزنید.
  در این راسته شما می‌توانید انواع ضبط و باند، برچسب برای دودی‌کردن شیشه‌های اتومبیل و همینطور روکش صندلی و لوازم دیگر را پیدا کنید. خیابان سورنا مرکز اصلی تیونینگ ماشین‌های خارجی است.
  در این خیابان سور و سات ماشین‌بازها فراهم است، هرچیزی از لوازم ماشین که فکرش را بکنید پیدا می‌شود؛ آینه تاشو، ردیاب، روکش، چراغ، پاورویندوز، کروزکنترل، موقعیت‌یاب اتوماتیک و... . اما قیمت‌ها تابعی از مارک‌هاست؛ چین و تایوان ارزان‌ترین و آلمان و ایتالیا گران‌ترین هستند. تراکت‌ها و نوشته‌های اطلاع‌رسانی روی شیشه‌های مغازه‌ها گاهی‌چنان پیچیده‌است که فقط ماشین‌بازها از آن سر درمی‌آورند.
  از خیابان شریعتی که وارد خیابان بهشتی شوید، بعد از نمایشگاه‌های لوکس پر از ماشین‌های خارجی و بعد از پشت‌سر گذاشتن نخستین چراغ قرمز، به خیابان شهید حسینی یا همان سورنا می‌رسید؛ خیابانی‌که سر دیگر آن به سهروردی می‌رسد. تعمیرکاران حرفه‌ای این خیابان که اغلب جوان هستند، تغییراتی در ظاهر و باطن ماشین‌ شما ایجاد می‌کنند که خودتان هم آن را نمی‌شناسید. البته آنطور که مغازه‌دارها می‌گویند بخشی از تیونینگ که شامل تقویت موتور، افزایش شتاب و ساخت بدنه است، در جایی خارج از این خیابان انجام می‌شود.
  در راسته سورنا قیمت‌ها متفاوت است. اسپرت‌کردن به نوع ماشین و قطعاتی که روی آن نصب می‌شود بستگی دارد؛ مثلا قیمت تجهیزات برای اسپرت‌کردن ماشین‌های ایرانی از 500هزار تومان شروع می‌شود و تا 13-12میلیون تومان بالا می‌رود. برای ماشین‌های خارجی رقم‌ها ممکن است بسیار بیشتر از این باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید