• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 1 بهمن 1398
کد مطلب : 93359
+
-

زن ثروتمند در برابر اتهام قتل کارگزارش

زن ثروتمند در برابر اتهام قتل کارگزارش


زنی ثروتمند به اتهام قتل عمدی کارگزار خود مجرم شناخته شده و به‌زودی در دادگاه کیفری محاکمه خواهد شد.
به گزارش همشهری، پنجم مرداد‌ماه95 مردی جوان به اداره پلیس رفت و از ناپدیدشدن برادرش خبر داد. او گفت: برادرم ستار مباشر و کارگزار زنی ثروتمند است. ستار کارهای بانکی این زن را انجام می‌دهد و علاوه بر این سرایدار خانه ویلایی او در شمال تهران است. دیروز یعنی چهارم مرداد95 برادرم برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. شب که به خانه نیامد نگران شدیم و با زن ثروتمند که پرستو نام دارد و صاحب‌کارش است تماس گرفتیم. پرستو مدعی شد که از برادرم خبری ندارد. وی گفت ستار برادرم برای انجام کار شخصی از او چند ساعتی مرخصی گرفته و دیگر برنگشته است. وی ادامه داد: پرستو در کار خرید و فروش عتیقه است و احتمال می‌دهم که برادرم را برای انجام معامله عتیقه جایی فرستاده است. من فکر می‌کنم خریداران عتیقه او را ربوده‌اند و پرستو هم از این ماجرا خبر دارد اما حقیقت را کتمان می‌کند.
با شکایت این مرد، ‌پرونده‌ای درخصوص ناپدید شدن مرد کارگزار تشکیل شد و گروهی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با دستورقاضی جنایی تهران تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. کارآگاهان در نخستین گام به تحقیق از پرستو زن ثروتمند و صاحب کار مرد ناپدید شده پرداختند. او گفت: روز حادثه ستار به خانه ویلایی‌ام در شمال تهران آمد. سرگرم کار بود اما ساعتی بعد گفت باید برای انجام کاری به خارج از تهران برود. او نیاز به چند ساعت مرخصی داشت و چون احتمال می‌دادم کارش شخصی است با مرخصی موافقت کردم و او رفت. این آخرین ملاقات ما بود و من دیگر ستار را ندیدم اما حالا نمی‌دانم چرا خانواده‌اش از من شاکی هستند.
اگرچه این زن مدعی بود که اطلاعی از سرنوشت کارگزارش ندارد اما مأموران تحقیق از وی را ادامه دادند تا اینکه او ادعای دیگری پیش روی تیم تحقیق مطرح کرد. وی گفت: من مدت‌هاست در زمینه خرید و فروش عتیقه فعالیت دارم و روز حادثه ستار برای انجام معامله عتیقه به دماوند رفت. بعد از آن دیگر او را ندیدم و احتمال می‌دهم افرادی که برای معامله عتیقه با ستار قرار گذاشته‌اند وی را ربوده و در محلی مخفی‌اش کرده‌اند.
خانواده مرد ناپدیدشده همچنان اصرار داشتند که این زن راز سرنوشت ستار را می‌داند اما سکوت کرده و حرفی نمی‌زند. آنها تا مدت‌ها اظهار می‌کردند که این زن، ستار را ربوده است اما چند‌ماه بعد راهی دادسرای جنایی تهران شدند و از پرستو به اتهام قتل عمدی شکایت کردند. خانواده ستار می‌گفتند که چون زمان زیادی از ناپدیدشدن او می‌گذرد و او در این مدت بازنگشته است به‌احتمال زیاد به قتل رسیده و قاتل، کسی جز پرستو زن ثروتمند نیست.
به این ترتیب پرستو و چند نفر دیگر که احتمال داده می‌شد از سرنوشت سهراب باخبر باشند به دستور بازپرس ششم دادسرای جنایی پایتخت بازداشت شدند. ولی از آنجایی که جسد سهراب پیدا نشده و مدرکی نبود که نشان دهد مرد جوان به قتل رسیده است، قرار منع تعقیب برای زن ثروتمند و مظنونان دیگر صادر شد. اما خانواده مرد کارگزار به این قرار اعتراض کرده و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. قضات دادگاه نظر بازپرس جنایی درخصوص قرار منع تعقیب را رد کرده و اعلام کردند که پرستو از سرنوشت کارگزارش خبر دارد و احتمالا به‌دلیل اختلافاتی که میان آنها پیش آمده دست به جنایت زده است.
با این نظریه پرستو به اتهام مباشرت در قتل عمدی بازداشت شد اما همچنان اصرار داشت که بی‌گناه است. با این حال قاضی جنایی با توجه به مدارکی که علیه این زن است، کیفرخواست را صادر کرد. براساس کیفرخواست صادرشده این زن در برابر اتهام قتل عمدی قرار گرفته و به‌زودی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید