• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 28 دی 1398
کد مطلب : 93079
+
-

شهاب حسینی: جشنواره؛ یادواره از دست رفتگان شود

پس از موج انصراف شماری از هنرمندان از جشنواره‌های فجر، شهاب حسینی در نوشته‌ای در صفحه شخصی خود، عدم‌شرکت در جشنواره را دامن زدن به اختلافات خواند و از هنرمندان خواست که در جشنواره فیلم فجر شرکت کنند. در سطرهایی از متن نسبتاً‌ بلند شهاب حسینی آمده است:
 اعتمادمان سلب شده و حال عمومی ما را به این روز درآورده.
 برخورد احساسی ما درباره آینده شخصی و اجتماعی‌مان مانع از درخشش آفتاب آگاهی و عقلانیت در زندگی‌مان شده.
 در احوالات مواج و گل‌آلود کم نیستند موج‌سواران و ماهیگیران آب گل‌آلود. با عشق و ارادت به تمامی خانواده‌های داغدار وقایع اخیر به‌خصوص عروجیان هواپیمای مسافربری، لازم به ذکر می‌دانم سقوط سهمگین دیگری تهدیدمان می‌کند و آن، سقوط از مرز استانداردهای رفتاری در جامعه است که این روزها در انواع مختلف مردم شاهد آن هستیم؛ از صفحه تلویزیون گرفته تا سطح و عمق جامعه در فضاهای حقیقی و مجازی.
 تعدادی از همکاران بنای اعلام انصراف از جشنواره را گذاشته‌اند. با احترام به تصمیم شخصی آنان، نسبت به آن نقدی دارم...این حرکت دامن زدن به افتراق جامعه به‌خودی و ناخودی است و این در حالی است که جامعه و مردم بیش از هر زمان دیگری به همبستگی و دلداری یکدیگر نیازمندند. 
 جشنواره تماما امکان بدل شدن به یادواره‌ای برای تقدیم شدن آثار به از دست‌رفتگان مدت اخیر و زنده نگه‌داشتن یاد آنها را داراست. 
 هنر و فرهنگ حق مردم هر سرزمین است و در هر محفلی و تحت هر عنوانی که مجال بروز و ظهور پیدا کند، تأثیرگذار جامعه خویش خواهد بود، ‌ای کاش نیت‌هایمان هم خالص باشد و بنا به صلاح شخصی خود فی‌المثل ترس از برخورد تحقیرآمیز مخاطب با فیلم‌مان به سیاق و روال ادوار گذشته، پشت احساسات پاک مردم قایم نشویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید