• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 26 دی 1398
کد مطلب : 92993
+
-

جزئیات پرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی به مراکز درمانی

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی ضمن اعلام جزئیات بدهی این سازمان به مراکز درمانی گفت: معوقات سال۹۷ مراکز درمانی دانشگاهی تقریبا پرداخت شده و فقط ۳۸۰میلیارد تومان باقی مانده است.
شهرام غفاری در گفت‌وگو با مهر درخصوص پرداخت مطالبات مراکز علوم پزشکی از تأمین اجتماعی گفت: مطالبات سال۹۷ تقریبا پرداخت شده و هم‌اکنون فقط ۳۸۰میلیارد تومان از معوقات دانشگاه علوم پزشکی باقی مانده است. وی با اشاره به اینکه ۸هزار میلیارد تومان تاکنون پرداخت کرده‌ایم، اظهار داشت: طلب باقیمانده دانشگاه علوم پزشکی مربوط به ماه‌های اسفند و بهمن است که درمجموع ۳۸۰میلیارد تومان می‌شود.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای پرداخت باقیمانده مطالبات این مراکز انجام شده و قرار است از طریق اوراق، مابقی مطالبات نیز تسویه شود. این تصمیم‌گیری در سطح کلان سازمان است و در حال پیگیری آن هستیم و هر زمانی که سازمان برنامه و بودجه اوراق را به ما پرداخت کند، ما نیز معوقاتمان را پرداخت خواهیم کرد.
غفاری درخصوص پرداخت مطالبات سال۹۸ نیز اظهار داشت: براساس قانون، اسنادی که به ما تحویل داده می‌شود 2 تا 3‌ماه بعد می‌توانیم برای پرداختشان اقدام کنیم و در مجموع مطالبات ۶‌‌ماه اول مراکز دانشگاهی پرداخت شده و 3700میلیارد تومان باقی‌مانده و 3هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
وی با تأکید بر اینکه ۹۰درصد بدهی خود را به مراکز دانشگاهی در سال گذشته پرداخت کرده‌ایم، ادامه داد: بخشی از دانشگاه‌ها، مطالباتشان در سال۹۷ صفر شده و بخش اندکی باقی مانده است. مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: اسنادی که هر ‌ماه به ما تحویل داده می‌شود حدودا ۶۰۰ تا ۷۰۰میلیارد تومان است و بر این اساس بدهی ما به این مراکز حدود ۱۵روز می‌شود. در مجموع از سال گذشته فقط ۱۵روز معوق داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید