• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 25 دی 1398
کد مطلب : 92890
+
-

خبرها/شهر

شهردار تهران با مترو به دفتر محل کارش رفت

پیروز حناچی، شهردار تهران در یک سه شنبه بدون خودروی دیگر با مترو تردد کرد و در محل کار خود حاضر شد. 
به گزارش همشهری،  شهردار تهران بعد از پیوستن به «پویش سه‌شنبه های بدون خودرو» هر هفته با دوچرخه، مترو و تاکسی در محل کار و جلسه‌ها حاضر شده ‌است.
حناچی از مسئولان، هنرمندان و مردم همواره دعوت کرده است تا به این پویش بپیوندند و تاکنون جمعی از مسئولان ، شهروندان و شهرداران کلانشهرها در تعدادی از این سه شنبه ها شهردار تهران را همراهی کرده‌اند. ستاد اجرایی این پویش با هدف توسعه فرهنگ زندگی شهر دوستدار سلامت و محیط زیست، در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد تا با نظارت و هماهنگی ۳۱ دفتر محیط زیست و توسعه پایدار ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های کشور (به عنوان دبیران استانی این ستاد) این هدف را در سراسر کشور دنبال کند.
از ویژگی‌های پویش می‌توان به ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی در شهروندان در راستای توسعه شهرهای سالم ، توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به عنوان یک شیوه کارآمد جابه‌جایی در مسافت‌های کوتاه، کمک به کاهش آلودگی هوا و صدا، ازدحام تردد و آسیب‌های ناشی از آنها شامل بیماری، حوادث، ناهنجاری‌های اجتماعی، مرگ و میر و... ، کاهش خودروهای تک‌سرنشین و افزایش ظرفیت تردد خودروهای عمومی و سطح خدمت آنها ، ارتقای نقش حمل و نقل عمومی و تغذیه آن از طرف افراد پیاده و دوچرخه‌سواران اشاره کرد . همچنین صرفه‌جویی اقتصادی خانواده و جامعه در مصرف سوخت و هزینه‌های تجملاتی، اشتغال‌زایی از محل توسعه خدمات حمل و نقل عمومی، خدمات شهری مرتبط با دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، دوستی مستقیم با محیط زیست و سلامت از طریق کاهش وسایل نقلیه موتوری به عنوان اصلی‌ترین مولد آلاینده‌ها و منتشرکننده گازهای سمی همچون co۲ از دیگر ویژگی های«پویش سه شنبه های بدون خودرو» است .

مشارکت 6500دانش‌آموز تهرانی در مسابقه انشانویسی

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از مشارکت دانش‌آموزان تهرانی در مسابقه انشا‌نویسی با موضوع «شهری که من دوست دارم» خبر داد. به گزارش فارس، مجتبی دانشور در این رابطه گفت: «6500دانش‌آموز تهرانی در مسابقه انشانویسی با موضوع شهری که من دوست دارم، شرکت کردند. این مسابقه به‌منظور ایجاد بستری مناسب برای دریافت پیشنهاد‌ها و نظرات کودکان درباره ابعاد مختلف شهر تهران اعم از حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، شهرسازی و معماری، خدمات شهری و محیط‌زیست، فرهنگی و اجتماعی از 13آبان با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران و آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران (نواحی 1و 2شهر ری) آغاز شد. پس از انتشار فراخوان مسابقه از تمامی دانش‌آموزان چهارم، پنجم و ششم ابتدایی مدارس سطح تهران برای ارسال آثار، دعوت به عمل آمد که خوشبختانه جمع زیادی از دانش‌آموزان این مقاطع به مشارکت ما پاسخ مثبت دادند.»   


افزایش زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌ها

شهردار منطقه 13از تداوم روند عملیات احداث زمین بازی جدید کودکان در 3بوستان دیگر این منطقه توسط اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست خبر داد. به گزارش شهرنوشت، مرتضی رحمان‌زاده با اشاره به نقش فضاهای بازی رسمی مثل پارک‌ها و زمین‌های بازی در رشد جسمی و شناختی کودکان گفت: «این فضاها، بخش بسیار مهمی از محیط روزمره کودکان را تشکیل می‌دهند؛ جایی که در کنار همسالان خود و اندکی دورتر از والدین، دنیایی از شادی، بازی و سرگرمی را تجربه می‌کنند، به همین دلیل است که طراحی زمین‌های بازی دارای اهمیت است.» او با بیان اینکه با احداث 5زمین بازی دیگر در بوستان‌های منطقه، تعداد آنها به 33عدد رسیده، ادامه داد: «این زمین‌های بازی مطابق با استانداردهای لازم به متراژ 100مترمربع در بوستان جنگلی سرخه‌حصار و 85مترمربع در بوستان زرتشت و 300مترمربع در بوستان پیروزی احداث شده است.» شهردار منطقه 13عنوان کرد: «این زمین‌های بازی مجهز به کفپوش و تجهیزات بازی پلی اتیلنی است که با توجه به زیبایی و ایمنی آنها زمینه‌ای مناسب جهت حفظ روحیه و شادابی کودکان است. این مجموعه‌های بازی عموما متشکل از سازه (اسکلت فلزی)، سرسره‌های پلی اتیلن، تونلی، مارپیچ، تونل‌های ارتباطی و پلکان است.» 


شارژ کارت بلیت‌های خبرنگاری از اول بهمن ماه

به اطلاع کلیه خبرنگاران محترم می‌رساند، با هماهنگی انجام شده با سازمان فاوای شهرداری تهران از اول بهمن نسبت به شارژ کارت بلیت‌های خبرنگاری اقدام خواهد شد. 
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهرداری تهران با هدف ایجاد تسهیلات برای فعالیت هرچه مؤثرتر عزیزان شاغل در عرصه خبر و مطبوعات در زمینه اطلاع‌رسانی و تردد به حوزه‌های خبری، بر اساس مصوبه‌ شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی کارت‌بلیت یک‌ساله قابل استفاده در ناوگان مترو و اتوبوسرانی تهران را به صورت رایگان در اختیار خبرنگاران شاغل در پایتخت قرار داده است. با هماهنگی صورت گرفته با فاوای شهرداری تهران، آن دسته از خبرنگاران که پیش از این کارت بلیت یکساله را دریافت کرده‌اند و شارژ اعتباری‌شان پایان یافته است، صرفا برای تمدید می‌توانند مستقیما به ایستگاه‌های ذیل مراجعه و نسبت به شارژ مجدد کارت‌های خود اقدام کنند. ایستگاه‌های آماده خدمات‌رسانی عبارتند از :همت، بخارایی، شهید باقری ، میدان حر، زمزم، قدوسی،  نبرد ، توحید، ارم سبز، کرج و امام خمینی.

این خبر را به اشتراک بگذارید