• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 22 دی 1398
کد مطلب : 92592
+
-

برف و باران در 25 استان

همان‌طور که سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده بود اغلب استان‌های کشور در روزهای گذشته شاهد بارش برف و باران بودند. به گزارش گروه ایرانشهر، شدت بارش‌ها روز گذشته در خراسان ‌رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ‌شرق هرمزگان، تنگه هرمز و دریای عمان بیشتر بود، اما مرکزی، کهگیلویه ‌و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، ایلام، آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان و خراسان ‌شمالی هم با بارش برف، هوای زمستانی را تجربه کردند.
بارش برف و برودت هوا به اندازه‌ای بود که مدارس برخی مدارس را در اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌ جنوبی و کهگیلویه ‌و بویراحمد تعطیل کرد. در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر تعطیلی همه مدارس شهری و روستایی دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی شهرستان های بویراحمد، دنا، لوداب، مارگون و مناطق روستایی بخش دیشموک، بارش برف راه ارتباطی 150 روستای این استان را مسدود کرد. همچنین طبق اعلام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بارش برف در مسیرهای یاسوج -سپیدار، یاسوج – چرام، یاسوج به سی‌سخت و یاسوج - بابامیدان، یاسوج - سمیرم، یاسوج- اقلید، یاسوج - مارگون و یاسوج - لوداب تردد را سخت کرده بود.
در خراسان‌ رضوی هم تردد سخت در جاده‌ها موجب در راه ماندن برخی از مسافران شد که در نتیجه عملیات امداد و نجات صورت گرفته برای نجات آن‌ها، 70 نفر در یکی از مدارس منطقه کوهسرخ این استان، اسکان اضطراری داده شدند. ارتفاع برف در این منطقه به حدود 15 سانتی‌متر هم  رسید. شمال خوزستان هم شرایطی مشابه کوهسرخ داشت. بر اساس اعلام علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان، در اثر بارش برف و کولاک در منطقه تاراز 78 خودرو که شامل 205 سرنشین بودند توسط نجاتگران جمعیت هلال ‌احمر رهاسازی شدند. 84 نفر نیز در این منطقه در برف گرفتار شده بودند که اسکان اضطراری یافتند.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات آمار کلی از امدادرسانی‌ها می‌دهد و می‌گوید: 25 استان به جز تهران، خراسان ‌شمالی، گیلان، یزد، اردبیل و همدان متاثر از کولاک برف، سیل و آب‌گرفتگی بودند که عملیات امدادرسانی در ٤٣ شهر و روستا و ٤٥ محور کوهستانی آن‌ها صورت گرفت. در عملیات صورت‌گرفته به ٧٧٩٣ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد 22 نفر به مناطق امن منتقل و 2980 نفر اسکان اضطراری یافتند.
در سایر استان‌ها با وجود هوای برفی، تردد در محورها برقرار است. با وجود این، در چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و کردستان خبرها حاکی از سردتر شدن هواست. هوای سرد در خراسان‌ رضوی اما تا پایان هفته برقرار است و بارش‌ها طبق پیش‌بینی‌ها از امروز شدت بیشتری خواهد گرفت.
طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی امروز (یکشنبه) استان‌های واقع در نیمه شرقی، جنوب،‌ نواحی مرکزی و سواحل دریای خزر را با بارش باران، مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و مناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین در نیمه شرقی و نواحی جنوبی کشور وزش باد شدید روی می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید