• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 18 دی 1398
کد مطلب : 92334
+
-

اعضای پنتاگون تروریستند

از امروز تمامی اعضای پنتاگون، شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌های وابسته به آن تروریستی محسوب می‌شوند

مجلس
اعضای پنتاگون تروریستند


فرزانه آئینی ـ خبر‌نگار

نمایندگان مجلس دیروز در یک اقدام بی‌سابقه 3 فوریت طرح اقدام متقابل علیه آمریکا را با صد‌درصد آرا و بدون رأی مخالف تصویب کردند؛ مصوبه‌ای که به‌دلیل حضور همه اعضای شورای نگهبان در صحن بهارستان بلافاصله تصویب و در قالب قانون، ابلاغ و اجرایی شد.
 براساس این طرح سه  فوریتی که به طرح انتقام سخت مشهور شده قرار است ۲۰۰ میلیون یورو معادل 3هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه در 2ماه پایانی سال 98 اختصاص یابد.
به گفته علی لاریجانی، محل برداشت مبلغ فوق از صندوق توسعه برای تقویت سپاه قدس بوده و اذن برداشتش دوشنبه شب به‌صورت کتبی از رهبری گرفته شده است.  دیگر فراز مهم و قابل تامل مصوبه دیروز بهارستان این است که از امروز تمامی اعضای پنتاگون، شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌های وابسته به آن و فرماندهان و عاملان شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیروهای تروریستی محسوب می‌شوند و در دایره اقدام متقابل ایران علیه آمریکا جای می‌گیرند.
نمایندگان پس از تصویب طرح سه فوریتی اقدام متقابل علیه آمریکا قریب‌الاتفاق مقابل جایگاه هیأت‌رئیسه مجلس تجمع کرده و با در دست داشتن پوستر‌های قاسم سلیمانی شعار «نه سازش، نه تسلیم، انتقام انتقام» سر دادند و هرازگاهی چند بار با مشت‌های گره کرده فریاد مرگ بر آمریکایشان هم در صحن مجلس شنیده می‌شد. در پاسخ به این فضای صحن بهارستان رئیس مجلس هم در تأیید رفتار مجلسی‌ها تأکید کرد: «آفرین بر شما، این صدای ملت ایران است، بلکه گوش ناشنوای ترامپ این را بشنود.»
نشست دیروز بهارستان دومین نشست علنی بود که به‌شدت تحت‌تأثیر ترور سردار سلیمانی قرار داشت و سیاه‌پوش بودن مجلس و پرچم‌های سیاه در جایگاه هیأت‌رئیسه حال و هوای صحن علنی را تحت‌تأثیر قرار داده بود.
مضاف بر این فضا در دستور کار قرار گرفتن طرحی سه فوریتی  که از سوی خود نمایندگان به طرح انتقام سخت مشهور شده است بر ویژه شدن این حال و هوا می‌افزود؛ به‌ویژه اینکه دیروز برای نخستین‌بار در ادوار 10‌گانه مجلس طرح سه‌فوریتی  مطرح شد؛ طرحی که براساس قانون در شرایط ویژه کشور که نگرانی فوت وقت وجود دارد، مطرح می‌شود و بر همین اساس اعضای شورای نگهبان نیز در نشست علنی مجلس مجوز حضور پیدا می‌کنند تا بدون درنگ طرح بعد از تصویب مجلس از سوی شورای نگهبان تأیید و توسط رئیس مجلس ابلاغ قانونی شود.

 طرح سه  فوریتی انتقام سخت از کجا آمد؟
طرح سه فوریتی  انتقام مجلسی‌ها که دیروز رأی هر 233نماینده حاضر را جذب کرد و تنها در برخی موادش 2 تا 3 رأی ممتنع داشت 48ساعت قبل از نشست دیروز در جلسات ویژه‌ای تهیه و تدوین شده بود.
این طرح سه فوریتی که شاکله اولیه آن از سوی جمعی 10 نفره از اعضای فراکسیون ولایی در نشست یکشنبه گذشته مجلس نهاده شد، بعد از استقبال 3 فراکسیون سیاسی مجلس برای تدوین و نگارش به اطلاع رئیس مجلس رسید. لاریجانی در رأس مجلس نیز بدون درنگ در تماس با نهادهای اطلاعاتی و نظامی مربوط و با هماهنگی کامل شرایط را برای نگارش طرحی سه فوریتی مهیا کرد و دوشنبه عصر در دفترش میزبان جمعی از نمایندگان شد تا با هم‌نظری نگارش نهایی طرح را به انجام برسانند و طرح به نشست صبح دیروز مجلس برسد.
با نگارش و هم‌نظری نمایندگان در دفتر لاریجانی و مشورت با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی طرح در بالاترین سطح هماهنگی تدوین شد و همان شب هم به‌صورت کتبی اذن برداشت از صندوق ذخیره ارزی از رهبر انقلاب گرفته شد. قدم نهایی برای به جریان انداختن این  طرح سه‌فوریتی  دعوت از اعضای شورای نگهبان برای حضور در نشست دیروز بهارستان بود.
به این ترتیب طرح سه فوریتی  به‌عنوان نخستین دستور کار نشست دیروز مجلس مطرح شد و در پی حضور اعضای شورای نگهبان از رئیس آن آیت‌الله جنتی گرفته تا همه فقها و حقوقدانانش طرح در کمتر از 30دقیقه تصویب و به قانونی لازم‌الاجرا بدل شد.

نمایندگان دیروز به چه قانونی رأی صددرصدی دادند؟
در مقدمه توجیهی این طرح که به امضای 206نماینده رسیده بود، تأکید شده، توجه به اقدام نابخردانه و شرم‌آور آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی و نیاز به اقدام سخت و سریع دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا ضرورت اصلاح این قانون به شرح زیر است؛ لذا طرح ذیل با 3قید تقدیم می‌شود.
در ماده یک طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا آمده است: «در ماده (۱) قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب ۳/ ۲/ ۹۸، عبارت «کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، قبل از عبارت «فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، نیروها و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی اضافه می‌شود.»
براساس ماده 2 مصوبه دیروز بهارستان، در ماده (۴) قانون، عبارت «کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،»  قبل از عبارت «فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اضافه می‌شود.
ماده 3 این طرح دولت را موظف می‌کند جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران مبلغ 200 میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.
لاریجانی در نشست دیروز و بعد ازتأیید مصوبه ازسوی اعضای شورای نگهبان که در گوشه‌ای از صحن تشکیل جلسه داده بودند، گفت: در این طرح 2 مسئله مورد توجه قرار گرفته است. در قانون قبلی که مجلس شورای اسلامی به‌دنبال معرفی کردن سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی به تصویب رساند فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) و نیروها و سازمان‌های تحت اختیار این فرماندهی به‌عنوان تروریست اعلام شدند. اما امروز با این اقدام وقیحانه آمریکایی‌ها که ترامپ نیز علنا مسئولیت آن را بر عهده گرفت و پنتاگون نیز مجری آن بود در این طرح تمامی اعضای پنتاگون، شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌های وابسته به آن و فرماندهان و عاملان شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیروهای تروریستی محسوب می‌شوند.
وی در ادامه تأکید کرد: آمریکایی‌ها به خیال خود فکر می‌کردند که با شهادت حاج قاسم که یکی از عناصر مقاومت بود، جریان مقاومت تضعیف می‌شود اما امروز جبهه مقاومت و همه ملت‌های منطقه تقویت شده و از این جبهه حمایت می‌کنند.


مکث
 انتقام سخت از آمریکا در اسرع‌وقت اجرایی شود


حسن ختام نمایندگان در انتقام‌گیری از ترور سردار سلیمانی بیانیه‌شان خطاب به مقام معظم رهبری بود که طی آن اعلام کردند که انتقام سخت از آمریکا باید مناسب، مستقیم و نظامی باشد و در اسرع‌وقت اجرایی شود. در بخشی از این بیانیه آمده است:« انتقام سخت که حضرتعالی- رهبر معظم انقلاب- در پیام خود به مناسبت شهادت سردار سلیمانی به آن اشاره کردید و این روزها به خواسته عمومی ملت قدرشناس ایران تبدیل شده است، لذا می‌بایست به بلندای قامت این سردار سرافراز ایران و اسلام باشد تا تلخی این پاسخ در خاطر همه بدخواهان به‌ویژه آمریکا، مانع جسارت مجدد به وطن و سربازان وطن شود... . ضرورت دارد روی موانع خروج نظامیان آمریکا از منطقه غرب آسیا تمرکز شود تا این هدف استراتژیک با کمک محور مقاومت محقق شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :