• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91741
+
-

خبرهای کوتاه/زیست‌بوم

مرگ آلفا در دست بررسی است
یکی از 2 دلفین دلفیناریوم برج میلاد به نام « آلفا» در ۲۹ آذر تلف‌شد و اکنون سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرده است که علت مرگ این دلفین در حال بررسی است.
به گزارش ایرنا، پیمانکار مجموعه دلفیناریوم برج میلاد البته علت مرگ آلفا را نارسایی قلبی اعلام کرد. اما اداره کل محیط‌زیست استان تهران اعلام کرده که منتظر دریافت نتایج آزمایش و بررسی علت مرگ این دلفین است.
معاون محیط طبیعی اداره محیط‌زیست استان تهران دیروز گفت: باید نتایج آزمایش‌ها و علت مرگ این دلفین در اختیار محیط‌زیست قرار گیرد.
مهرداد کتال محسنی افزود: هنوز به‌صورت رسمی نتیجه‌ای اعلام نشده است و این اداره کل همچنان منتظر جواب است تا از این طریق موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهد.
وی تأکید کرد: تا زمانی که جواب شهرداری به‌دست این اداره کل نرسد نمی‌توان نظری درباره علت مرگ و یا بیماری دلفین ارائه کرد.
به گفته معاون محیط طبیعی اداره حفاظت محیط‌زیست استان تهران، تا زمان مشخص شدن علت مرگ دلفین برج میلاد، تمامی فعالیت‌های مجموعه دلفیناریوم برج میلاد به حالت تعلیق درآمده است.
مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز اعلام کرد: علت مرگ نارسایی قلبی اعلام شده است و ما نیز در اداره پایش محیط‌زیست موضوع را پیگیری می‌کنیم.
شینا انصاری گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست از لحاظ قانونی، متولی اصلی و حقوقی است که موضوع را مورد بررسی قرار داده است.
روابط عمومی برج میلاد نیز با تأیید تعطیلی مجموعه دلفیناریوم برج میلاد به‌دلیل مرگ مشکوک آلفا تا اطلاع ثانوی گفت: مجموعه دلفیناریوم در اختیار پیمانکار است و مجوزهای فعالیت آن از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست دریافت شده است.
مدیر روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: اگر در مرگ دلفین تخلف پیمانکار محرز شود، برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.
 
شوک افزایش قیمت بنزین بر سفرهای داخلی کوتاه‌مدت است
افزایش قیمت بنزین و تأثیر آن بر سفرهای داخلی ایرانی‌ها صنعت گردشگری کشور را به‌شدت متاثر کرده است. اما وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در خراسان جنوبی به‌سر می‌برد اعلام کرد: «اعتقاد دارم شوک افزایش قیمت بنزین تمام می‌شود و سفرهای داخلی به حالت عادی برمی‌گردد.»
علی‌اصغر مونسان به ایسنا گفت: افزایش قیمت بنزین روی گردشگری خارجی اثر کمتری دارد و بیشتر روی سفرهای داخلی مردم اثر گذاشته است.
وی تأثیر گران‌شدن نرخ بنزین بر سفرهای داخلی را کوتاه‌مدت خواند و با اشاره به اینکه مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد و همه‌‌چیز پس از مدتی تنظیم خواهد شد، گفت: بازار گردشگری می‌تواند اثرات منفی خود را تحمل کند و به حالت نرمال برمی‌گردد.

آلودگی هوای کلانشهرها ربطی به کیفیت سوخت نداشت
سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست از بهبود کیفیت سوخت گازوئیل و بنزین در کشور طی مهر و آبان نسبت به ابتدای امسال خبر داد و گفت: براساس نمونه‌برداری‌های انجام‌شده کیفیت سوخت کشور نزدیک به حد استاندارد بود و از این‌رو آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور طی این مدت ارتباطی به کیفیت سوخت نداشت.
زهرا سماعی به ایسنا گفت: پاییز امسال به‌صورت تصادفی از ۱۶۳جایگاه توزیع سوخت در محورهای مواصلاتی که در قانون هوای پاک از آنها نام‌برده شده نمونه‌برداری صورت گرفت و خوشبختانه گوگرد موجود در نفت و گاز در بیشتر جایگاه‌ها نسبت به ابتدای امسال وضعیت بهتری داشت و بیشتر نمونه‌ها در حد استاندارد  PPM ۵۰ بود.
او افزود: در برخی دیگر از نمونه‌ها نیز محتوای گوگرد در حد PPM۱۰۰ بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید