• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91724
+
-

قدرتمندترین زنان2019

گزارش
قدرتمندترین زنان2019


مجله فوربس، هرساله لیستی از قدرتمندترین زنان دنیا منتشر می‌کند که چهره‌های اصلی آن، عموما سیاستمداران و مدیران ارشد دنیا هستند. یکی از چهره‌های همیشگی این لیست در سال‌های اخیر، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است که در میان تمام رهبران دنیا جایگاهی ویژه و قدرتمند دارد.  در لیست امسال فوربس، نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آسیا درخشش ویژه‌ای دارد. او رهبر زیرک و سیاستمدار دمکرات‌های آمریکاست که به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین چهره‌های مخالف دونالد ترامپ، جایگاه ویژه‌ای در دنیای سیاست در کشورش پیدا کرده است. برخوردهای جسورانه پلوسی در مقابل ترامپ، بارها سوژه داغ رسانه‌های معتبر دنیا بوده و شخصیت نترس او، الهام‌بخش زنان زیادی بوده است.



آنگلا مرکل / 65ساله / آلمان/ صدراعظم آلمان 



مرکل نخستین صدراعظم زن در آلمان است و هم‌اکنون چهارمین دوره صدراعظمی‌اش را سپری می‌کند. او چنان جایگاه مهمی در دنیای سیاست در آلمان و اروپا پیدا کرده است که یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در قاره سبز، مسئله جانشینی اوست.



کریستین لاگارد / 63ساله / فرانسه/ رئیس بانک مرکزی اروپا



لاگارد، به‌عنوان یک زن، در پست‌هایی قرار گرفته که پیش از این هرگز در اختیار زنان نبوده است. او نخستین زنی است که رئیس صندوق بین‌المللی پول بوده و حالا برای نخستین‌بار، به‌عنوان یک زن ریاست بانک مرکزی اروپا را هم به‌عهده گرفته است.




نانسی پلوسی / 79ساله / آمریکا/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا 




پلوسی، نخستین زنی است که ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به‌عهده گرفته است. او، رهبر دمکرات‌هایی است که استیضاح تاریخی دونالد ترامپ را تصویب کرده‌اند. بسیاری، او را برجسته‌ترین عضو حاضر حزب دمکرات آمریکا می‌خوانند.



اورزولا فون در لاین / 61ساله / آلمان/ رئیس کمیسیون اروپا 




وزیر دفاع سابق آلمان و یکی از متحدان آنگلا مرکل، نخستین زن تاریخ است که به ریاست کمیسیون اروپا می‌رسد. او پزشک و مادر 6فرزند است و با اینکه سابقه چندانی در دنیای سیاست ندارد، یکی از چهره‌های شاخص سیاست در اروپا به‌شمار می‌رود.



مری بارا / 58ساله / آمریکا/ رئیس هیأت‌مدیره جنرال‌موتورز




 مری بارا، رئیس یکی از غول‌‌های خودروسازی دنیا، یکی از موفق‌ترین مدیران صنعت خودروسازی آمریکا به‌شمار می‌رود. در دوران مدیریت او، جنرال‌موتورز سودآوری سرشاری داشته است. جنرال‌موتورز، همچنین در گزارش جهانی سال2018 درباره برابری جنسیتی، در صدر شرکت‌های بزرگ دنیا قرار گرفته است.



ملیندا گیتس / 55ساله / آمریکا/ رئیس مشترک بنیاد گیتس



ملیندا گیتس، قدرتمندترین زن فعال دنیا در عرصه کارهای خیریه و عام‌المنفعه است. بنیادی که او و همسرش بیل گیتس در سال2000 راه‌اندازی کرده‌اند، بیشتر از هر سازمان دیگری در دنیا برای امور خیریه هزینه کرده است. هدف بعدی او، ‌تشکیل شبکه‌ای از فعالان خیریه زن در دنیاست.


ابیگیل جانسون / 58ساله / آمریکا/ رئیس هیأت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری فیدلتی




   جانسون، میراث دار یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری دنیاست. او از سال2016 رئیس این سازمان بوده و در دوران ریاستش، نوآوری‌های زیادی در زمینه ارز‌های مجازی ایجاد شده است. او 25درصد سهام این شرکت را که 2.7تریلیون دلار سرمایه دارد، در اختیار دارد.


آنا پاتریسیا بوتین / 59ساله / اسپانیا/ مدیر اجرایی بانک سانتاندر



 او بعد از مرگ ناگهانی پدرش، رئیس این بانک اسپانیایی شد و در سال2017، این مؤسسه را به بزرگ‌ترین بانک اسپانیا تبدیل کرد. بانک او، در تلاطم‌‌های سیاسی اسپانیا، ‌حامی شرکت‌هایی بوده که زنان تأسیس کرده‌اند. در دوران مدیریت او، سانتاندر همچنین به کسب‌‌وکارهای کوچک و همینطور ابتکارات دانشگاهی هم توجه زیادی نشان داده است.


جینی رومتی / 62ساله / آمریکا/ رئیس هیأت‌مدیره آی‌بی‌ام



رومتی با 36سال سابقه، یکی از کهنه‌کاران آی‌بی‌ام است و مسئول تبدیل این شرکت به یک شرکت دیتا به‌شمار می‌رود. او توانسته در حوزه پردازش ابری، آی‌بی‌ام را در ردیف شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و آمازون بالا بکشد. در دوران او، توجه ویژه‌ای به نیازهای زنان در محیط کار، ازجمله مراقبت از کودکان و مرخصی‌های بلندمدت زایمان شده است.


مریلین هیوسون / 66ساله / آمریکا/ رئیس هیأت‌مدیره لاکهید مارتین



هیوسون که از سال2013 رئیس هیأت‌مدیره لاکهید مارتین است، ‌این شرکت تسلیحاتی را وارد حوزه‌های جدیدی ازجمله امنیت، هوافضا و فناوری کرده است. یکی از محصولات درخشان مدیریت او، جنگنده فوق‌پیشرفته اف-35 است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :