• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 9 دی 1398
کد مطلب : 91645
+
-

نابغه از صفحه شطرنج ایران بیرون رفت

 نه بیانیه مهرداد پهلوان‌زاده به نتیجه رسید و نه نامه بلندبالای احسان قائم‌مقامی؛ علیرضا فیروجا تصمیمش را قطعی کرد، او از این به بعد با پرچم فرانسه در مسابقات شرکت می‌کند.
علیرضا فیروزجا نابغه شطرنج ایران است، تنها کسی که در ایران به درجه سوپر استادی رسیده است. فیروزجا شنبه شب نایب‌قهرمانی‌اش در مسابقات جهانی را زیر پرچم فدراسیون جهانی جشن گرفت و دیروز هم اعلام کرد که از این به بعد برای فرانسه مسابقه می‌دهد.هفته‌های گذشته پرهام مقصودلو و محمدامین طباطباییان در مسابقات شطرنج سریع اسپانیا، با شطرنج‌بازی از رژیم صهیونیستی مسابقه دادند. بعد از این اتفاق بود که فدراسیون شطرنج ایران اعضای تیم ملی مردان را از شرکت در مسابقه‌های قهرمانی جهان در روسیه منع کرد. با وجود این ممنوعیت، فیروزجا اعلام کرد که با پرچم فیده مسابقه می‌دهد. او شنبه شب بعد از مگنوس کارلسن نروژی، قهرمان چند دوره جهان، دوم شد و جایزه 50هزار دلاری گرفت.
علیرضا فیروزجا، این نایب قهرمانی را باارزش‌ترین موفقیتی خواند که تا به امروز به‌دست آورده است. او از زحماتی که در ایران برایش کشیده شد، قدردانی کرد و از تصمیم جدیدش خبر داد: «مشکلاتی بر سر راهم قرار داشت اما قدردان زحماتی هستم که در ایران برایم کشیده شد. احتمالا از این به بعد برای فرانسه بازی کنم.» فیروزجا مقیم فرانسه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید