• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 8 دی 1398
کد مطلب : 91481
+
-

خبرها/شهر

بهره‌مندی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی اولویت محلات کم‌برخوردار
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در بازدید از پروژه‌های عمرانی نواحی سه‌گانه منطقه 17با تقدیر از مدیریت شهری این منطقه در اجرای طرح‌های توسعه محلی تأکید کرد که اجرای سند توسعه محلات و اقدامات عمرانی در ابعاد کوچک‌مقیاس محلی که با جلب نظر ذینفعان صورت گرفته می‌تواند گام مهمی در توسعه باشد. به گزارش همشهری، محمد سالاری گفت:‌ « از مدیریت شهری می‌خواهم با رعایت همه الزامات و سنجش نظرات ذینفعان اجتماعی و معتمدین محلی بر اجرای این طرح‌ها سرعت بخشند. از شورایاران درخواست کردیم مبتنی بر بحث و گفت‌وگوی اقناعی و تضارب آرا به یک جمع‌بندی برسند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند. باید سند توسعه محلات با اولویت مناطق کم‌برخوردار و رویکرد استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در اولویت باشد‌. باید هدف و نتیجه از تخصیص این حجم از درآمد موجود و کل ظرفیت در آینده شهر برای بزرگراه‌سازی‌، کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک باشد.» او ادامه داد: «در همه جای دنیا رویکرد حمل‌ونقل عمومی مرسوم است اما در تهران با اضافه شدن شبکه معابر، شهر تحت اختیار اتومبیل‌ها خواهد بود و این به این معناست که شهروندان را به سفر شهری دعوت می‌کنیم‌ اما به جای این رویکرد باید رویکرد حمل‌ونقل عمومی را ترویج کنیم.» این عضو شورای شهر با حضور در بین شورایاران منطقه۱۷ تأکید کرد: «باید برنامه اولویت‌محور در پروژه‌های شهری داشته باشیم تا مصادیق عینی رویکردهای فرهنگی، هویت‌بخشی، زیست‌پذیری و... برای شهروندان قابل مشاهده و نتیجه‌بخش باشد.» او گفت: «چالش‌ها و ابرچالش‌ها واقعیت‌های شهر تهران‌ است؛ شهری که در 100 سال گذشته اینگونه و با رویکرد غالب شهرفروشی اداره شده است. شهر ساخته می‌شود تا به درآمد برسد اما آن درآمد دوباره صرف تبعات شهرسازی می‌شود. شهرداری‌ها باید ظرفیت‌ها را بشناسند و از تبعات سوء سرانه‌های خدماتی جلوگیری کنند. همچنین توجه به سرانه‌های آموزشی، خدماتی، ورزشی و... در اولویت باشد.» 


تأکید بر ابلاغ دستورالعمل نظارت
 بر ساماندهی سگ‌های بدون صاحب


رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران خواستار ابلاغ هرچه سریع‌تر تدوین و تنظیم نهایی دستورالعمل نظارت بر ساماندهی سگ‌های بدون صاحب به بخش‌های مختلف خدمات شهری شد. به گزارش ایلنا، هشتاد و یکمین جلسه کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با حضور رئیس و مشاوران این کمیته، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران برگزار شد. در این نشست که با موضوع ساماندهی و نظارت بر جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بدون صاحب و اقدامات شهرداری تهران در این حوزه انجام شد، سیدآرش حسینی‌میلانی ابتدا با مرور جلسات برگزار شده پیشین در این رابطه، خواستار ابلاغ هرچه سریع‌تر تدوین و تنظیم نهایی دستورالعمل نظارت بر ساماندهی سگ‌های بدون صاحب به بخش‌های مختلف خدمات شهری شد. در ادامه شینا انصاری، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، گفت: «کارگروه سگ‌های بلاصاحب تشکیل شده و 5 جلسه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه برای تدوین و ابلاغ دستورالعمل نظارت بر امر ساماندهی و کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب تشکیل شده است.» حمیدرضا تحصیلی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران وضعیت نگهداری سگ‌های بدون صاحب در قرنطینه آرادکوه و مشکلات و موانع موجود قانونی در نگهداری و رهاسازی سگ‌های بدون صاحب را تشریح کرد. در ادامه این جلسه، رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر گسترش نظارت‌های محیط‌زیستی بر سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران، گفت: «ما دستگاه‌های مختلفی در شهرداری تهران داریم که در ابعاد مختلف محیط‌زیست شهری فعالیت می‌کنند اما برایند اثرات اقدامات آنها بر بهبود شرایط محیط‌زیست شهری نیازمند پایش و ارزشیابی توسط اداره‌کل محیط‌زیست شهرداری است و در این رابطه لازم است گزارش عملکرد آنها به اطلاع شهروندان برسد.» سیدآرش حسینی‌میلانی با بیان اینکه در فرایند سیستمی نگهداری سگ‌های بدون صاحب در کهریزک مشکلاتی وجود داشته که باید آن مسائل حل و فصل شود، ادامه داد:« ما باید راهکارهای بهینه در مسئله جمع‌آوری، نگهداری و رهاسازی سگ‌های بدون صاحب پیدا کنیم که متناسب با مسئولیت‌ها و اختیارات مدیریت شهری باشد.»  حسینی‌میلانی مجدداً بر ابلاغ دستور نهایی نظارت بر ساماندهی و کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب در آینده‌ای نزدیک تأکید کرد و خواستار ارائه گزارش از سوی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در مسائل مربوط به سایر حیوانات شهری شد.


تقاضای تحقیق و تفحص در مورد بدهی 69هزار میلیاردی شهرداری

تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مورد بدهی 69هزار میلیارد تومانی صبح امروز در جلسه شورای شهر بررسی می‌شود. به گزارش همشهری، یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز از ساعت 8:45 لغایت 12در صحن علنی شورا برگزار می‌شود. ابتدای این جلسه با نطق پیش از دستور 3 نفر از اعضای شورا همراه خواهد بود؛ بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی‌ و معماری شورا در جلسه امروز نطق خواهند داشت. بعد از نطق اعضای شورا ادامه بررسی لایحه تعیین رشته‌های تخصصی مراکز علمی کاربردی شهرداری تهران در دستور جلسه خواهد بود. ارائه گزارش سیدحسن رسولی، خزانه‌دار شورا درخصوص حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری در آبان‌ماه سال 98 دستور دیگر جلسه است. بررسی یک فوریت طرح الحاق یک بند به مصوبه ساماندهی اسناد املاک و مستغلات شهرداری تهران و مؤسسات تابعه و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیرامون بدهی 69هزار میلیارد تومانی ازجمله دیگر دستورهای این جلسه خواهد بود. بررسی لایحه سند جامع مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران و بررسی طرح استفاده از ظرفیت‌های همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب و بررسی 3 پلاک ثبتی از حیث تشخیص باغ یا غیرباغ بودن ازجمله دیگر دستور‌های جلسه خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید