• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 30 آذر 1398
کد مطلب : 90800
+
-

طناب دار برگردن قاتل علیرضا شیرمحمدعلی

طناب دار برگردن قاتل علیرضا شیرمحمدعلی

زندانی شروری که در جریان درگیری خونین در زندان فشافویه زندانی دیگری را به قتل رسانده بود، صبح چهارشنبه در زندان به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش همشهری، این زندانی شرور روز 20خرداد‌ماه امسال در یکی از بندهای زندان فشافویه مرتکب جنایت شد و علیرضا شیرمحمدعلی از زندانیانی را که در بند جرائم امنیتی نگهداری می‌شد به قتل رساند. آن روز درحالی‌که درِ این بند برای توزیع غذا و هواخوری باز شده بود ناگهان قاتل و یکی دیگر از هم بندی‌هایش که از زندانیان جرائم خشن بودند به سرعت وارد حریم نگهداری زندانیان امنیتی شده و با علیرضا درگیر شدند. این درگیری کمتر از 2دقیقه طول کشید و قاتل با جسم نوک تیزی که در دست داشت 33ضربه به زندانی جوان زد و او را به‌شدت مجروح کرد. با اینکه دقایقی بعد از این حادثه جوان مجروح به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.

به‌دنبال این جنایت، ضاربان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. متهم ردیف اول با پذیرش اتهامش گفت: چون شیشه مصرف می‌کردم، در حال طبیعی نبودم و اگر هم کاری کرده‌ام هیچ انگیزه‌ای نداشتم. اعتراف می‌کنم که با چند ضربه چاقو مقتول را به قتل رسانده‌ام. دومین متهم نیز با اعتراف به معاونت در قتل گفت: ما قبلا در زندان رجایی‌شهر بودیم اما از مدتی قبل ما را به فشافویه فرستادند و چون می‌خواستیم هرطور که شده دوباره به رجایی شهر منتقل شویم تصمیم گرفتیم یکی از زندانیان را بزنیم تا ما را به رجایی‌شهر ببرند. همدستم یک ورقه فلزی و من یک کاشی توالت را تیز کرده بودیم. قرار بود من جلوی دخالت بقیه زندانیان را بگیرم و او هم یک نفر را بزند، اما او پسر جوان را به قتل رساند.

قضات دادگاه پس از شور هر دو زندانی را در قتل علیرضا گناهکار تشخیص دادند و متهم ردیف اول را به اتهام مشارکت در قتل عمد به قصاص و پرداخت دیه صدمات غیرمؤثر و متهم ردیف دوم را نیز به اتهام معاونت در قتل عمد به ۲۵ سال حبس و پرداخت دیه صدمات غیرمؤثر مقتول محکوم کردند. این رأی مهر‌ماه امسال از سوی قضات دیوان‌عالی کشور نیز تأیید شد تا شمارش معکوس برای مجازات آنها آغاز شود. سحرگاه روز چهارشنبه با گذشت 6‌ماه از این جنایت هولناک سرانجام قاتل در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد تا پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شود. محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل مدافع علیرضا شیرمحمدعلی به باشگاه خبرنگاران گفت: روز چهارشنبه حکم قصاص قاتل موکلم که در دیوان‌عالی کشور تأیید شده بود در زندان اجرا شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :