• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 30 آذر 1398
کد مطلب : 90766
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/L9gjj
+
-

شکست استقلال در هفته اولین‌ها

شکست استقلال در هفته اولین‌ها

تیمی که تابه‌حال در زمین خودش نباخته بود به پرسپولیس باخت و تیمی که تابه‌حال خارج از خانه‌اش نبرده بود استقلال را در تهران برد. بنابراین پنجشنبه در شروع هفته شانزدهم، سرخابی‌ها باعث طلسم‌شکنی حریفان خود شدند و برد پرسپولیس در دقیقه96به‌دست آمد تا شیرینی مضاعفی پیدا کند. اما اتفاقات این هفته به همین‌جا ختم نشده است.
   تارتار نیمه مربیان را باخت
نفت مسجدسلیمان بالاخره بعد از 16هفته شکست خورد و تیمی که سرانجام توانست این طلسم را بشکند تراکتور بود که حالا دوباره دارد به جمع مدعیان برمی‌گردد. تراکتور بعد از اینکه در 5هفته متوالی فقط یک امتیاز گرفت، حالا دو هفته است پیروز می‌شود و جالب اینکه در هر دو هفته هافبک‌های دفاعی تک‌گل تراکتور را زده‌اند. بعد از رفتن دنیزلی، قرمزها با هدایت شیخ‌لاری و ساکت الهامی به زمین می‌روند و توانسته‌اند دو تیم خوزستانی را با گل‌های رضا اسدی و اکبر ایمانی ببرند. حریف این هفته تراکتور یعنی نفت مسجدسلیمان در تمام 15هفته نیم‌فصل اول شکست‌ناپذیر مانده بود اما بالاخره تسلیم شد. جالب اینکه نفت همیشه در نیمه دوم تیم بهتری بود اما تراکتور در همان نیمه دوم این تیم را تسلیم کرد. اتفاق افتاده بود که تیم تارتار نیمه اول را بازنده به رختکن برود اما تابه‌حال نیمه مربیان را به هیچ حریفی نباخته بود.
  جم بالاخره تسخیر شد
پارس‌جنوبی جم تا پیش از میزبانی از پرسپولیس، 7بازی خانگی انجام داده بود که یک برد و 6تساوی حاصل این 7بازی بود. این تیم مقابل پرسپولیس هم آن‌قدر بسته و دفاعی بازی کرد که تا دقیقه90و حتی وقت‌های تلف‌شده پس از آن در آستانه کسب هفتمین مساوی خانگی قرار داشت. اما بالاخره مهدی ترابی با یک شوت نوک‌پا در دقیقه96قفل محکمی را که دخسوس بر دروازه‌اش زده بود باز کرد. با این پیروزی، کالدرون برای نخستین بار در این فصل به 4برد متوالی دست یافت که 3برد از این 4برد با گل‌ها و پاس گل‌های ترابی به‌دست آمده است. پیش از این فقط دو تیم استقلال و تراکتور توانسته بودند به 4برد متوالی در لیگ امسال برسند که تراکتور بعد از 4برد متوقف شد اما استقلال تا ششمین برد هم پیش رفت.
   زنده‌باد شاهین بوشهر
سومین هت‌تریک این فصل، قسمت کی‌روش استنلی شد تا عقب‌ماندگی‌اش از رقبا را تا حد زیادی جبران کند و به دوقدمی صدر جدول گلزنان برسد. آقای گل فصل گذشته لیگ‌برتر، امسال در سرتاسر نیم‌فصل اول (منهای بازی عقب‌افتاده با نفت آبادان) فقط 2گل زد و حسابی از رقبایش عقب افتاد. اما شاهین بوشهر که خالق نیمی از بازی‌های پرگل این فصل بوده در زمین سپاهان هم 5بر صفر باخت تا در مجموع رفت و برگشت 8گل از زردپوشان خورده باشد. علاوه بر هت‌تریک کی‌روش، گل محمد کریمی هم از نکات قابل توجه این بازی بود. گلی که از نیمه زمین با یک چیپ دقیق و زیبا زده شد و در پایان فصل یکی از نامزدهای جدی زیباترین گل فصل خواهد بود. سپاهان با برتری مقابل شاهین بوشهر پانزدهمین بازی‌اش را هم بدون شکست پشت سر گذاشت اما تازه با پرسپولیس که 4بازی‌اش را باخته هم‌امتیاز شد. تساوی‌های پرتعداد سپاهان ممکن است در پایان فصل این تیم را در حسرت قهرمانی بگذارد.
   ماشینِ پنالتی و وقت‌کشی
استقلال که بعد از هفته چهارم و شکست در داربی تهران دیگر نباخته بود، پنجشنبه مغلوب تیمی شد که نیمی از امتیازاتش را مدیون ضربات بهترین پنالتی‌زن این فصل است. ماشین‌سازی تبریز در 6بازی خارج از خانه‌اش طی هفته‌های گذشته به 3تساوی و 3باخت رسیده بود. اما استقلال که برای سومین بار بدون سرمربی بازی می‌کرد، فرصت را به رسول خطیبی و جوان‌هایش داد تا نخستین برد خارج از خانه را کسب کنند. گل برتری ماشین‌ روی یک ضربه پنالتی توسط احمدرضا زنده‌روح به‌دست آمد تا ماشین و زنده‌روح همچنان رکوردداران پنالتی در این فصل باشند. ماشین‌سازی با کسب 6پنالتی در بین تمام تیم‌ها رکورددار است و زنده‌روح هم تنها بازیکنی است که 5پنالتی زده و هر 5ضربه را تبدیل به گل کرده است. به‌جز او فقط شهریار مغانلو در این فصل 5پنالتی زده که 2پنالتی او توسط دروازه‌بان‌ها مهار شده است. محمد نوری هم با 4گل از 4پنالتی، دومین پنالتی‌زن برتر لیگ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید