• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 آذر 1398
کد مطلب : 90761
+
-

حسن یزدانی: مردم نگران مصدومیتم نباشند

محسن محمودصفری- بجنورد

شوک بزرگ به کشتی آزاد ایران؛ هر دو ستاره کشتی آزاد ایران مصدوم شدند. حسن یزدانی به پارگی مینیسک پا مشکوک است و علیرضا کریمی هم با آسیب‌دیدگی زانو روبه‌رو شده. این اتفاقات 9‌ماه مانده به بازی‌های المپیک 2020توکیو افتاده است و نه‌تنها کشتی که ورزش ایران را هم  نگران کرده است.
این مصدومیت‌ها در ششمین دوره جام باشگاه‌های جهان که در بجنورد برگزار شد، افتاد؛ جامی که برگزاری آن با تردیدهایی همراه بود و حالا هم منتقدان می‌گویند این مسابقات به غیر از آسیب‌دیدگی یزدانی و کریمی، دستاوردی برای کشتی ایران نداشته است.
حسن یزدانی برای حضور در لیگ جهانی با تیم ایران‌مال قرارداد بست اما نتوانست روی تشک برود. او یک روز قبل از شروع مسابقات آسیب دید. یزدانی در حال مرور فن با دوست و همشهری خود نادر حاج آقانیا(کشتی گیر ۵۷ کیلوگرم) بود که پایش آسیب دید، وضعیت او در حدی بود که به همراه غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی به تهران منتقل شد.
یزدانی درباره این آسیب‌دیدگی به همشهری می‌گوید:«‌منتظرم بعد از تعطیلات پیش دکتر متخصص بروم تا ببینم شرایط زانویم چطور است.» گفته می‌شود مینیسک پای او دچار پارگی شده است، یزدانی مطمئن نیست که این اتفاق افتاده یا نه ولی می‌ترسد که به المپیک نرود:« از پای راستم ‌ام آر آی گرفته‌ام ولی چون پایم ورم دارد، باید منتظر باشم این ورم بخوابد تا دوباره آزمایش‌ها انجام شود و نظر قطعی را آن موقع بدهند. هم‌اکنون فقط نگران این هستم که المپیک را از دست بدهم.» او تأکید می‌کند که از قبل هم پایش مصدومیت داشته است: « آسیب‌دیدگی قدیمی داشتم برای همین همیشه زانوبند می‌بندم و مراعات می‌کنم. دوست ندارم این آسیب‌دیدگی ذهنم را درگیر کند باید با آمادگی کامل برای المپیک آماده شوم.»
از همان ساعت‌های اول که خبر مصدومیت یزدانی منتشر شد، خیلی‌ها پیگیر وضعیت او بودند. یزدانی از همه تشکر می‌کند: «در این یکی دو روز خیلی شرمنده مردم شدم. همه جویای احوالم بودند و این برایم واقعا ارزشمند بود. از همه می‌خواهم برایم دعا کنند تا دوباره با قدرت برای مدال طلای المپیک تمرین کنم. هم‌اکنون شرایط زانویم بهتر است و مردم نگران نباشند، ولی باید اساسی درمانش کنم تا در المپیک مشکلی نداشته باشم.»
  دومین شوک به کشتی
علیرضا کریمی هم فقط یک کشتی در لیگ جهانی گرفت. او که در مقابل کشتی‌گیری از گرجستان قرار گرفته بود، موقع زیرگیری مصدوم شد ولی با همان زیر و خاکی که کرد، کشتی را با نتیجه ۱۰ بر صفر به پایان برد. کریمی درباره وضعیت پایش به خبرنگار همشهری می‌گوید:« زانویم پیچید و حالا هم با گذشت یک روز از کشتی هنوز درد دارم. منتظرم مسابقات تمام شود و به تهران بیایم تا ببینم شرایطم چطور است.» 
مرحله مقدماتی مسابقات کشتی آزاد به پایان رسید و تیم‌های بازار بزرگ و دانشگاه آزاد قرار بود فینال را برگزار کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید