• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 28 آذر 1398
کد مطلب : 90760
+
-

بازگشت قهرمان به محل جشن

بازگشت قهرمان به محل جشن

هفته شانزدهم از لیگ برتر فوتبال، امروز و فردا برگزار می‌شود. این نخستین هفته از دور برگشت رقابت‌هاست که با 4بازی در روز پنجشنبه و 4بازی در روز جمعه به پایان خواهد رسید. امروز و فردا استقلال، سپاهان، تراکتور و شهرخودرو میزبانند و پرسپولیس تنها تیم مدعی است که باید از شهر خودش خارج شود.
  پارس‌جنوبی - پرسپولیس (پنجشنبه، ساعت15:30)
آخرین ‌بار که پرسپولیس به جم رفت، جشن قهرمانی لیگ را برگزار کرد و با جام از این شهر برگشت. در مرتبه قبلی هم سرخپوشان یک بازی پرهیجان و دراماتیک مقابل پارس ‌جنوبی داشتند؛ محسن فروزان پنالتی پارس را به تیر دروازه بیرانوند کوبید و پرسپولیس با گل دقیقه96 مصلح، پیروز شد. خلاصه این شهر جنوبی همیشه جای خوش‌یمنی برای پرسپولیس بوده است. این بار هم احتمال آنکه قرمزها 3 امتیاز را بگیرند و لااقل برای یکی، دو ساعت صدرنشین لیگ باشند، کم نیست؛ به‌خصوص که پارس‌جنوبی دقیقا 10هفته است پیروز نشده و هفته گذشته سرمربی‌اش را هم از دست داده است. فراز کمالوند بعد از مشکلات مالی فراوان بالاخره از جم رفت و جانشین او هم هنوز مشخص نشده است.
  تراکتور - نفت مسجدسلیمان (پنجشنبه، ساعت15:30)
نفت مسجدسلیمان یک نیم‌فصل کامل را بدون باخت سپری کرد، اما در نخستین بازی دور برگشت، کار سختی برای حفظ رکوردش دارد. تراکتور بعد از اینکه 5هفته را بدون برد سپری کرد و از جمع مدعیان فاصله گرفت حالا دوباره برگشته تا اعتبارش را پس بگیرد. سرخپوشان تبریز هنوز جانشین دنیزلی را انتخاب نکرده‌اند و همچنان با احد شیخ‌لاری ادامه می‌دهند. آنها امروز احسان حاج‌صفی را هم به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارند اما برای دومین برد متوالی مقابل دومین تیم خوزستانی بی‌تابی می‌کنند.
  سپاهان - شاهین بوشهر (پنجشنبه، ساعت16:25)
تیم قلعه‌نویی فصل را با برد 3 بر صفر در زمین همین شاهین آغاز کرد و امروز هم احتمالا مشکلی برای بردن این تیم در اصفهان نخواهد داشت. سپاهانی‌ها وقتی در نقش‌جهان بازی می‌کنند بیشتر از آنکه نگران امتیازات بازی باشند نگران مصدومیت بازیکنان هستند. آنها در خط دفاعی و میانی مصدومان زیادی در طول فصل داشته‌اند اما با وجود این اتفاقات همچنان بدون باخت در بالای جدول حضور دارند. طلایی‌پوشان بعد از 3تساوی متوالی بالاخره هفته گذشته پیروز شدند و شاهین هم بعد از 5تساوی بالاخره هفته قبل شکست خورد. آمارها نشان می‌دهد سپاهان در دقت پاس 81 بر 72 و در نبردهای هوایی 60 بر 45 بر تیم شاهین برتری دارد. همین برتری‌ها برای پیروزی مقابل تیم قعرنشین کافی به‌نظر می‌رسد.
  استقلال - ماشین‌سازی (پنجشنبه، ساعت17:30)
خاطره تلخ شکست در نخستین بازی لیگ، آن هم با گلی که در وقت‌های تلف‌شده بازی به ثمر رسید هنوز از ذهن استقلالی‌ها پاک نشده است. این خاطره را فقط یک برد محکم و قاطع در بازی امروز پاک می‌کند. تیم رسول خطیبی را در این فصل بیشتر با تلاش‌هایش برای متوقف کردن حریفان و گرفتن تساوی بدون گل - به هر طریق ممکن - به‌خاطر می‌آوریم. تلاش‌هایی که مثلا در بازی با پرسپولیس ثمربخش بود اما در بازی با سپاهان و شهرخودرو به نتیجه نرسید و سبزپوشان با یک گل بازی را واگذار کردند. ماشین‌سازی هفته گذشته در آبادان هم تا دقیقه آخر میزبانش را متوقف کرده بود، اما بالاخره در وقت‌های تلف‌شده تسلیم شد. استقلال بدون سرمربی سفرکرده‌اش و بدون فرشید اسماعیلی، دشتی و سایر مصدومان خود، کار سختی برای عبور از اتوبوس سبزرنگ تبریزی‌ها و حامد لک دارد. البته یک گل زودهنگام می‌تواند شرایط بازی را کاملا تغییر دهد.
  نساجی - گل‌گهر (جمعه، ساعت15)
نساجی دقیقا 10هفته است پیروز نشده و این شرایطی نیست که بتواند هواداران پرشور قائمشهری را راضی کند. تیم رضا مهاجری در 4هفته ابتدایی هر دو بازی خانگی‌اش را برد، اما بعد از آن دیگر نه در خانه برنده شد و نه خارج از خانه رنگ پیروزی را دید. میزبانی از گل‌گهر که طی 7مهمانی قبلی‌اش فقط 2امتیاز گرفته شاید فرصت خوبی برای آشتی قائمشهر با پیروزی باشد؛ اگرچه گل‌گهر بعد از آمدن جلالی لااقل در بخش دفاعی کمی بهتر شده و به راحتی دروازه‌اش باز نمی‌شود. نساجی با 3امتیاز این بازی می‌تواند 2پله صعود کند، اما گل‌گهر حتی درصورت پیروزی هم از جایگاه پانزدهم در قعر جدول تکان نمی‌خورد.
  سایپا - ذوب‌آهن (جمعه، ساعت 15:15)
شاید الان هیچ‌کس باور نکند، اما سایپا در دور رفت و در نخستین بازی این فصل ذوب‌آهن را در اصفهان با 3گل شکست داده بود. تیم جوان ابراهیم صادقی هفته‌های زیادی است که نتایج خوبی نمی‌گیرد و در 12بازی اخیرش هم هیچ بردی نداشته است. اما نارنجی‌ها در 3بازی اول 2 پیروزی داشتند که یکی از آنها در زمین همین تیم ذوب‌آهن و با نتیجه 3-2 به‌دست آمد. با توجه به شرایط فعلی 2 تیم، احتمال برعکس شدن این نتیجه در بازی برگشت کم نیست. سایپا در 8میزبانی‌اش فقط یک‌بار پیروز شده و سومین تیم ضعیف در دیدارهای خانگی است. تنها دغدغه ذوب‌آهن در این بازی هم محرومیت قاسم حدادی‌فر است.
  شهرخودرو - پیکان (جمعه، ساعت 15:45)
تیم یحیی بازی رفت را در زمین پیکان با 2گل پیروز شد و تکرار همین نتیجه می‌تواند بهترین اتفاق برای او باشد که شاگردانش 4هفته‌ای هست از پیروزی فاصله گرفته‌اند. شهرخودرو طی 4بازی اخیر به 2شکست و 2تساوی رسیده و با همین نتایج از رتبه اول تا رتبه پنجم سقوط کرده است. خط دفاعی شهرخودرو و مهدی رحمتی که طی 10بازی ابتدایی فقط 3گل خورده بودند در 4بازی اخیر هم به‌اندازه آن 10بازی گل خوردند. با وجود این آنها هنوز با 6گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی لیگ هستند. اما فردا باید مقابل یکی از بهترین خطوط حمله این فصل قرار بگیرند. پیکان با مغانلو، واسعی و امامعلی به‌اندازه سپاهان گل زده و بعد از استقلال صاحب عنوان دومین خط حمله لیگ است.
  نفت آبادان - فولاد (جمعه، ساعت 16:40)
بازی با فولاد برای اسکوچیچ خیلی خوش‌یمن بود. چون این تیم را در نخستین بازی فصل شکست داد و از همان ابتدا روی نوار پیروزی قرار گرفت. تیم سرسخت او حالا در شرایطی باید بازی برگشت را مقابل فولاد آغاز کند که بالاتر از خیلی از رقبای پولدارتر از خودش در رتبه چهارم جدول قرار دارد. صنعت ‌نفت 3امتیاز بیشتر از فولاد دارد و با همین 3امتیاز، 3پله بالاتر از این تیم نشسته است. اگر فولاد فردا در آبادان انتقام شکست در اهواز را بگیرد این 3امتیاز جبران می‌شود. اما تمام خوزستان می‌دانند این بازی برای 2تیم خیلی بیشتر از 3امتیاز می‌ارزد.

این خبر را به اشتراک بگذارید