• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 28 آذر 1398
کد مطلب : 90759
+
-

زمین و زمان علیه پرسپولیس و استقلال

مسابقات هفته شانزدهم لیگ برتر امروز در حالی آغاز می‌شود که هواداران پرسپولیس و استقلال از 3بعدازظهر تا حوالی 7‌ونیم شب، ساعات نفسگیر و مهمی را پشت سر خواهند گذاشت. هر دو تیم در کورس قهرمانی هستند و البته سپاهان و تراکتور هم در همین روز برابر رقبای خود به میدان می‌روند؛ مسابقاتی که در تعیین معادلات صدر جدول اهمیت بسیار زیادی دارد. پرسپولیس امروز در جم با پارس‌جنوبی مصاف می‌دهد و استقلال در تهران برابر ماشین‌سازی تبریز قرار می‌گیرد. این در حالی است که 2تیم، با 2 مشکل متفاوت روبه‌رو هستند؛ برای پرسپولیس عامل «زمین» نگران‌کننده است و در مورد استقلالی‌ها هم «زمان» به ضررشان عمل می‌کند.
پرسپولیس این هفته‌ها وضع خوبی پیدا کرده و غیر از نتایج و نمایش‌های خوب، دوستی و همدلی بین کادر فنی و بازیکنان هم ملموس‌تر شده است؛ آنچه با ضیافت ناهار کالدرون برای شاگردانش به وضوح روشن شد. آنها اما در حالی برای بازی با پارس به جم رفته‌اند که بارندگی‌های شدید جنوب کشور وضعیت جاده‌های منتهی به ورزشگاه را خراب کرده و حتی زمزمه لغو مسابقه هم به گوش می‌رسید. با این همه اگر پرسپولیسی‌ها درست و راحت به جم برسند، مشکل دیگری به نام کیفیت زمین ورزشگاه پیش روی‌شان خواهد بود. زمین جم به‌خودی خود هم کیفیت جالبی نداشت و حالا با بارندگی‌های اخیر حتما وضعیت آن بدتر هم شده است؛ این در حالی است که سرخپوشان مخصوصا در فصل جاری اتکای بیشتری به بازی روی زمین پیدا کرده‌اند و چمن بد برای آنها یک مانع بزرگ محسوب می‌شود. حالا باید دید شاگردان کالدرون که با گلزنی روی ضربات ایستگاهی و توپ‌های هوایی هم بیگانه هستند، با مسئله زمین خراب در جم چطور کنار خواهند آمد؟
وضع استقلال اما فرق می‌کند. این تیم که در مسابقه قبلی بدون سرمربی و سرپرست 4گل به شاهین بوشهر زد، احتمالا در شرایط عادی مشکلی برای از پیش رو برداشتن ماشین‌سازی نخواهد داشت اما چیزی که تمرکز آبی‌ها را به هم ریخته، فرسایشی شدن مسئله استراماچونی است. زمان می‌گذرد و استقلال همچنان ناچار است بازی‌های بیشتری را با نیمکت بلاتکلیف پشت سر بگذارد. این مسئله در دیدار با پیکان به قیمت از دست رفتن 2 امتیاز حیاتی برای استقلال تمام شد و حالا شاید بهای سنگین دیگری هم در راه باشد. علاوه بر مخاطبان و هواداران، خود بازیکنان هم از کشدار شدن مسئله استرا به ستوه آمده‌اند؛ آنقدر که روزبه چشمی بعد از بازی با شاهین، گفت: «فقط هر تصمیمی می‌گیرید، عجله کنید. خسته شدیم.» لااقل تا لحظه تنظیم این مطلب هنوز تکلیف سرمربی استقلال مشخص نشده و این در حالی است که آنها دوم دی یک بازی مهم و بزرگ برابر سپاهان در جام حذفی خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید