• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 28 آذر 1398
کد مطلب : 90751
+
-

تیمبوکتو

ویترین
تیمبوکتو


رمان «تیمبوکتو» نوشته پل استر با موشکافی و غمی نامتعارف روایت می‌شود. داستان او حکایت پراحساس سگی است در دنیای انسان‌ها و در زندگی انسانی خاص.
پل استر متولد 1947 نیویورک نویسنده رمان‌های تیمبوکتو، آقای سرگیجه، هیولا، موسیقی شانس و شب پیشگویی است. او 2 زندگینامه هم نوشته که به نام‌های اختراع انزوا و بخور و نمیر منتشر شده است. پل استر در مصاحبه‌ای می‌گوید از آثار ساموئل بکت و کنوت هامسون تاثیر گرفته و کتاب مورد علاقه‌اش دون کیشوت است.
نشر افق، حق انحصاری نشر اثر را از طریق عقد قرارداد با پل استر خریداری کرده است. در پشت جلد این رمان 192 صفحه‌ای آمده است: «آدم‌ها بعد از مرگ‌شان به آنجا می‌رفتند. وقتی روح آدم از بدنش جدا می‌شود، جسمش را خاک می‌کنند و روحش به آن دنیا می‌رود. هفته‌های گذشته ویلی مدام از این موضوع حرف می‌زد و حالا سگه دیگر شک نداشت که سرای باقی وجود دارد.  اسمش تیمبوکتو بود و مستر بونز از همه این حرف‌ها این طور دستگیرش شد که در صحرایی، جایی خیلی دورتر از نیویورک یا بالتیمور یا لهستان یا هر شهری است که در سفرهاشان دیده‌اند. یک بار ویلی گفت که «سراب ارواح» است یک بار دیگر گفت: جایی که دنیا تمام می‌شود تیمبوکتو شروع می‌شود.» تیمبوکتو را شهرزاد لولاچی به فارسی برگردانده و نشر افق با شمارگان هزار و 100 نسخه به بهای 16هزار تومان برای چهارمین بار تجدید چاپش کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :