• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 آذر 1398
کد مطلب : 90676
+
-

خبرها/شهر2

جزئیات بسته پیشنهادی بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران جزئیات تفاهمنامه شهرداری و بنیاد مستضعفان را تشریح کرد. عبدالرضا گلپایگانی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان ازجمله نهادهایی است که املاک زیادی در شهر تهران دارد، به مهر گفت: «یکی از نهادهایی که متقاضی درخواست‌های پروانه ساخت و پایان کار بزرگ‌مقیاس در شهر تهران است، بنیاد مستضعفان است. ما از این دست ذی‌نفعان در شهر تهران ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس، اوقاف و... را داریم. شهرداری برای حل مشکلات این نهادها فرایندهای ویژه‌ای را تعریف کرده تا در زمان کوتاهی مشکلات زمین و املاک‌شان حل و فصل شود.» او ادامه داد: «یکی از موضوعاتی که در این تفاهمنامه مورد بررسی قرار گرفت واگذاری ساختمان بنیاد و زمین‌های اطراف آن بود که بخشی از آن هم در اراضی عباس‌آباد قرار دارد. پیشنهادهایی شده که این زمین‌ها با شهرداری تهاتر شود؛ یعنی شهرداری در ازای این زمین‌ها ساختمان‌هایی را که در داخل شهر دارد، تهاتر کند. این ایده‌ای است که مطرح شده و نیاز دارد درخصوص آن بررسی‌های حقوقی و مالی بیشتری انجام شود. همچنین درخصوص ساختمان جدید پلاسکو نیز موضوعاتی مطرح شد. نقشه‌های اصلاح شده به شهرداری تهران ارائه شده و درخصوص تعیین عوارض نیز براساس تصمیمی که در کمیسیون معماری و شهرسازی گرفته شده اقدام خواهد شد.» گلپایگانی درباره باغ‌های در اختیار بنیاد نیز توضیح داد: «تفاهم‌هایی درخصوص در اختیار گرفتن برخی باغ‌ها و تبدیل به فضای سبز عمومی انجام شده است؛ به‌خصوص باغ‌هایی که جنبه تاریخی دارند که 2 مورد آن درخصوص بوستان پدر و باغ وثوق‌الدوله در حال انجام است. بنیاد به‌عنوان نهادی که بسته بزرگی از املاک شهر را در اختیار دارد، بسته پیشنهادی را مطرح کرده و شهرداری می‌تواند در این بخش تسهیل‌گری کند؛ به‌ویژه آنکه در بحث بازآفرینی املاک چند ملک بزرگ بنیاد نیز برای ایجاد مسکن ملی مطرح است که باید در کمیسیون ماده ۵ درخصوص این املاک تصمیم‌گیری شود.» 


60درصد خودروهای جدید در آزمون آلایندگی برتر مردود شدند

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه داشتن گواهی معاینه فنی برتر به منزله نداشتن آلایندگی نیست، گفت: « 60درصد ازخودروهای زیر 4سال که برای دریافت معاینه فنی مراجعه کرده‌اند در آزمون آلایندگی برتر مردود شده‌اند.» به گزارش همشهری، حسین مقدم گفت: «در معاینه فنی برتر آزمون آلایندگی خودروها دارای شرایط سختگیرانه‌تری است ولی داشتن گواهی معاینه فنی برتر به منزله نداشتن و یا  ‌تولید و منتشر نکردن آلایندگی نیست. در شرایط اضطراری آلودگی هوای شهر بنابر تصمیم‌سازی‌ کمیته‌های تخصصی، تردد هرچه کمتر خودروهای با سوخت فسیلی و جلوگیری از ایجاد ترافیک و تولید آلایندگی ایستایی می‌تواند در کنترل افزایش آلایندگی محیطی مؤثر باشد.» او ادامه داد: «از ابتدای سال، 300هزار خودرو موفق به دریافت معاینه فنی برتر در تهران شده‌اند. از ابتدای اجرای مرحله نخست طرح کاهش آلودگی هوا در آذر 95تمامی خودروها می‌توانند نسبت به دریافت معاینه فنی برتر در مراکز به‌صورت اختیاری اقدام کنند. رانندگان خودروهایی که موفق به اخذ معاینه فنی برتر شوند امتیاز 25درصد تخفیف جهت تردد در محدوده طرح ترافیک جدید را دارند.» مقدم عنوان کرد: «در مراکز معاینه فنی شهر تهران برای همه خودروها معاینه فنی برتر انجام می‌شود که درصورت مردودی خودرو در معاینه فنی برتر و قبولی در معاینه فنی معمولی درصورت تمایل مالک، برای خودرو معاینه فنی معمولی صادر می‌شود. معاینه فنی برتر هیچ تفاوتی در هزینه نداشته و تنها در آزمون آلایندگی دارای شرایط سختگیرانه‌تری است.» 


برگزاری مسابقات مینی‌گلف بین نسلی شهروندان تهرانی در بوستان ملت

مسابقات مینی‌گلف بین‌نسلی شهروندان تهرانی به‌میزبانی شهرداری منطقه 3 در زمین مینی‌گلف بوستان ملت برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، احمد یزدانیان، مدیر ورزش شهرداری منطقه3 با بیان این مطلب گفت: «توسعه و ترویج ورزش به تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کند و سبب نهادینه کردن فرهنگ ورزش میان خانواده‌ها و جامعه می‌شود. حضور پرشور ورزشکاران و هرچه باشکوه‌تر شدن این همایش‌ها، دست‌کمی از قهرمانی‌ها و مدال‌آوری‌های ورزشکاران افتخار‌آفرین نخواهد داشت و به همان میزان باعث شور و نشاط می‌شود.» او با بیان اینکه درمجموع 374تیم از محلات پایتخت در این مسابقه حضور می‌یابند، عنوان کرد: «در این میان منطقه3 نیز با 12تیم به مصاف مابقی تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات می‌رود که قرار است روز جمعه 29آذر‌ماه از ساعت8:30 صبح تا 12ظهر در زمین مینی‌گلف بوستان ملت برگزار شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید