فروش اینترنتی فرشدستباف در بازارهای خارجی
مشکلات بازاریابی و صادرات فرش دستباف ایرانی در دور جدید تحریمها موجب کاهش سهم فرش ایرانی از بازارهای هدف صادراتی و تلاش دستاندرکاران برای فروش آنلاین آن شده است. به گزارش همشهری، تازهترین آمارها از کاهش سهم فرش ایرانی از بازارهای صادراتی و افت خرید و فروش این کالا در بازارهای داخلی بهدلیل کاهش تقاضای ناشی از افت قدرت خرید مشتریان ایرانی حکایت دارد. با این شرایط، اخیرا رئیس مرکز ملی فرش ایران، فروش اینترنتی فرش دستباف را بهعنوان یکی از اولویتهای این بخش برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی قلمداد و اعلام کرد: چالشهای حوزه فرش دستباف، عمیق، مربوط به بیش از ۵۰سال و ناشی از نگاه و تفکر سنتی حاکم بر این بخش است که تاکنون نتوانستهایم از این موضوع فاصله جدی بگیریم. فرشته دستپاک افزود: برندینگ از دیگر مشکلات حوزه فرش دستباف است که طی ۲ سال گذشته سعی شده با شناسنامهدارکردن فرش، این موضوع را جزو اولویتها قرار دهیم. او گفت: حدود ۸۰درصد از تولیدات فرش دستباف کشور صرف صادرات میشد و سهم آمریکا از این صادرات ۳۰درصد بود که با تحریمها ، این میزان از سبد صادراتی حذف شده و بهدنبال جایگزینی آن با بازارهای چین و روسیه هستیم.