• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 27 آذر 1398
کد مطلب : 90668
+
-

خرید عینک مناسب


ـ برای خرید عینک نیز همانند بسیاری از اقلام کالایی، طیف گسترده‌ای از انواع شامل عینک‌های طبی و آفتابی با قیمت و کیفیت گوناگون وجود دارد که از یک سو قدرت خرید مشتریان را افزایش می‌دهد، اما از سوی دیگر باعث افزایش دغدغه خرید اقلام بی‌کیفیت، ارزان‌قیمت و صدمات احتمالی ناشی از اینگونه عینک‌ها به چشم می‌شود. پس در خرید عینک حتما به استاندارد بودن فریم و عدسی توجه کنید.
ـ شرکت‌های واردکننده معمولا عینک‌ها را براساس آخرین مد روز دنیا انتخاب و وارد می‌کنند و عینک‌فروشی‌ها هم همان‌ها را می‌فروشند. اگر بخواهید همین امروز براساس آخرین مد روز دنیا خرید کنید باید فریم‌های گرد، چندضلعی و فریم‌های بزرگ را انتخاب کنید. اما این را هم بدانید که مد روز هر 4 تا 6‌ماه یک‌بار تغییر می‌کند و نمی‌توان خیلی به آن اتکا کرد.
ـ توجه داشته باشید که در رابطه با انتخاب عینک، تنها فرم صورت شماست که ثابت است. بر این اساس مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در خرید یک عینک، توجه به این نکته است ‌که عینک مذکور چقدر به فرم چهره شما می‌آید. برای خرید عینک متناسب با چهره‌تان می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی، مطالب بسیار مفیدی پیدا کنید؛ مطالبی که به‌طور مفصل با عکس و طرح، شما را برای خرید عینک متناسب با چهره‌تان راهنمایی می‌کنند.
ـ درباره تناسب عینک با فرم صورت، به‌طور خلاصه می‌توان گفت که برای صورت‌های بیضی‌شکل به‌دلیل تناسب خوبشان همه فریم‌های عینک مناسب است. برای صورت‌های مثلثی و دارای پیشانی باریک، گونه و چانه پهن، فریم‌های نزدیک به گربه‌ای و برای چهره‌های قلبی، عینک‌های بدون فریم، مناسب است.
ـ برای افراد دارای صورت‌های مستطیلی فریم‌های گرد و پهن، برای چهره‌های مربعی فریم‌های باریک و دارای عرض بیشتر و فریم‌های بیضی‌شکل و برای صورت‌های گرد و بدون زاویه، فریم‌های زاویه‌دار و مستطیلی انتخاب‌های مناسبی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید