• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 آذر 1398
کد مطلب : 90649
+
-

تهران، میزبان نشست امنیتی منطقه‌ای

دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان امروز چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود.
در همین راستا «چین ون چینگ» وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین و «محمدعلی وطن‌زاده» دبیر شورای امنیت ملی جمهوری تاجیکستان به همراه هیأت عالی‌رتبه امنیتی وارد تهران شدند. یک مقام دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه هم به خبرگزاری دولتی تاس روسیه گفت: «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه درنظر دارد در نشست چندجانبه که قرار است در تهران برگزار شود، شرکت کند. این نشست یک روزه که امسال با ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، بر موضوع افغانستان و مبارزه همه‌جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد. ایران در یک سال اخیر برای شکل‌گیری گفت‌وگو‌های بین‌الافغانی تلاش‌های زیادی داشته و در این راستا تا‌کنون 3 بار هیأت‌هایی از طالبان به تهران سفر کرده‌اند که آخرین آن اوایل آذر‌ماه بود و هیأت طالبان به ریاست ملابرادر آخند، سخنگوی این تشکیلات با مقامات مختلف ازجمله محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در نشست سال‌جاری کشورهای تاجیکستان و ازبکستان نیز که همسایه افغانستان هستند، حضور خواهند داشت.
محمدعلی وطن‌زاده، دبیر امنیت ملی تاجیکستان که برای شرکت در دومین نشست امنیت منطقه‌ای در صدر یک هیأت بلندپایه امنیتی به ایران سفر کرده با دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد. دریابان علی شمخانی در این دیدار با بیان اینکه هیچ محدودیتی در توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه نداریم بر همکاری 2 کشور در مقابله با خطر احیای مجدد داعش و گسترش آن تأکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید