• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 9059
+
-

پایان ابدی مردی که تکرار نخواهد شد

جواد نصرتی|روزنامه‌نگار:

پایان ابدی مردی که تکرار نخواهد شد




روایت بی واسطه  زنان از محدودیت‌ها

در آستانه هشتم مارس، روز جهانی زن، کاربران توییتر، از 2شب پیش با هشتگ #برابربامن به زندگی زنان در جامعه ایرانی و فشارها و تنگناهایی که جامعه برای آنان ایجاد کرده، پرداخته‌اند. طبیعی است که بسیاری از این کاربران، زنان باشند اما در این میان، مردان زیادی هم با همین هشتگ، ‌در حمایت از زنان توییت کردند. چیزی که نوشته‌های کاربران زن را جذاب و خواندنی می‌کند، تجربیات شخصی‌ای است که گاهی، بدون هیچ ارتباطی، به‌صورت مشترک از سوی چندین کاربر مطرح شده. محتوای این توییت‌ها، بسیار متنوع است و از سختگیری‌های خانوادگی گرفته تا تضییع حق زنان به‌خاطر جنسیت‌شان را شامل می‌شود. بازگوکردن تجربیات شخصی، از نظر برخی کاربران، نه‌تنها راهی برای آگاه‌کردن مخاطبان از محدودیت‌های فراقانونی و اجتماعی، که راهی برای الهام‌بخشیدن به دیگر زنان برای آگاهی و مقابله با ایجاد تنگناهایی است که هیچ مبنایی به جز جنسیت زنان ندارد. با وجود سابقه غنی توییتر فارسی برای ابراز مخالفت‌های بی‌دلیل و برخوردهای تمسخرآمیز با موضوعاتی که داغ می‌شوند، بحث‌ها و محتوای تولید شده درباره این هشتگ، دست‌کم در 2روز اول داغ شدن آن کاملا جدی و از سوی بسیاری، همدلانه بوده است.


عکسی کمتر دیده شده از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی. محمد هاشمی، برادر مرحوم رفسنجانی در توضیح این عکس نوشت: «چقدر امیدوار و سرزنده بود...»



4/9 درجه دمای هوا در قطب شمال، گرم‌تر از حد معمول بوده است

براساس اعلام دانشمندان آمریکایی و روسی، قطب شمال، گرم‌ترین زمستان تاریخ ثبت‌شده خود را پشت‌سر می‌گذارد و حدود 5 درجه گرم تر از حد معمول بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید