• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 آذر 1398
کد مطلب : 90395
+
-

اصل طعنه به استقلال!

بهروز رسایلی| شاید گابریل کالدرون درون زمین به سیستم چرخشی اعتقاد داشته باشد، اما حداقل در نشست‌های خبری او شاهد استفاده از یک سیستم ثابت و تکراری هستیم؛ کمی حرف زدن در مورد بازی و بعد طعنه به استقلال! سرمربی آرژانتینی پرسپولیس طی چندماهی که روی نیمکت سرخپوشان نشسته، هرگز ابایی از حمله به رقیب سنتی نداشته است. جملات ملتهب او نه‌تنها از سوی استقلالی‌ها با واکنش منفی مواجه شده، بلکه حتی خیلی از هواداران پرسپولیس هم از این حرف‌ها خوش‌شان نیامده است. با این همه کالدرون به سیاست خودش ادامه می‌دهد و این داستان را در نشست خبری پیش از بازی با سایپا هم ادامه داد؛ جایی که گفت: «من مهاجم 190سانتی‌متری ندارم که تیمم را ببرم روی هوا!»
  بچه لوس وزارت کیست؟
در نشست خبری پیش از داربی تهران در هفته چهارم، گابریل کالدرون از اینکه باشگاه پرسپولیس نتوانست مهاجمان مدنظر او را بخرد گله کرد و بعد بحث را به تقسیم نامساوی و ناعادلانه امکانات بین سرخابی‌ها کشاند. او گفت وزارت ورزش به «فرزند دیگر» خودش بیشتر توجه می‌کند و این فرزند بازهم همیشه گله‌مند است؛ سخنانی که کاملا حس می‌شد از سوی مدیران باشگاه یا اطرافیان کالدرون به او القا شده است. عجیب بود که مربی آرژانتینی مدت کوتاهی پس از حضور در ایران، به این سرعت کری‌خوانی‌های کف خیابانی را آموخت و از آن استقبال هم کرد!
  اتهام‌زنی و یک جلسه محرومیت
استقلال در بازی با پارس‌جنوبی از اشتباهات داوری سود برد. غیر از گل محمد نوری که به اشتباه آفساید گرفته شد، یک صحنه مشکوک به پنالتی هم وجود داشت که داور علیه استقلال سوت نزد. با این همه خیلی غیرمنتظره بود که به جای فراز کمالوند مالباخته، سرمربی پرسپولیس به این داستان واکنش نشان بدهد! کالدرون ابتدا در مصاحبه با یک نشریه و سپس در نشست خبری‌اش به وضوح استقلال را متهم به برخورداری از حمایت‌های جانبی کرد و گفت: «امیدوارم در فوتبال ایران نتایج فقط درون زمین رقم بخورد». این حرف‌ها برای کالدرون تبعات داشت و او فورا یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد. اگرچه رفتار سرمربی پرسپولیس مردود است، اما جای تعجب دارد که دیگران هم از این حرف‌ها زدند و محروم نشدند. مثلا اظهارات آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان به‌شدت شبیه همین حرف‌های کالدرون بود. یحیی گل‌محمدی هم بعد از بازی اخیر شهرخودرو برابر سپاهان گفت: «اسم تصمیمات امروز داور را نمی‌شد اشتباه گذاشت».
  من تیمم را ول نمی‌کنم
اخیرا پس از آنکه استراماچونی شب قبل از بازی با پیکان ایران را ترک کرد و خواهان وصول مطالبات مالی‌اش شد، از کالدرون پرسیدند که آیا او طلبی از پرسپولیس دارد یا نه؟ مربی آرژانتینی هم که نزده می‌رقصد، این فرصت را مغتنم شمرد و به سرمربی استقلال طعنه زد: «من هم از باشگاه طلبکارم و شرایطم مشابه استراماچونی است، اما به احترام هواداران هرگز تیمم را 2روز قبل از بازی رها نمی‌کنم». البته در این یک مورد خاص هواداران پرسپولیس از حرف کالدرون خوش‌شان آمد.
  خودت می‌خواستی بخری که!
سرانجام در تازه‌ترین مورد، کالدرون در مورد زمین خراب ورزشگاه شهر قدس برای میزبانی از بازی پرسپولیس و سایپا گفت: «تیم من زمینی بازی می‌کند و چمن خراب برای ما مضر است. من مهاجم 190سانتی‌متری ندارم که روی هوا بازی کنیم». این یک کنایه همزمان به سپاهان و استقلال بود که هر دو مهاجم بلندزن دارند؛ در یکی، توپ‌ها برای استنلی کی‌روش فرستاده می‌شود و در دیگری برای شیخ دیاباته. نکته عجیب اما اینجاست که همین آقای کالدرون حداقل 10بار در این فصل گفته بود اولویت اولش برای نقل‌وانتقالات تابستانی جذب دیاباته بود، اما موفق نشد و جونیور را به او انداختند. خب، اخوی شما که خودت دنبال فوروارد 190سانتی بودی، حداقل به بقیه طعنه نزن دیگر!

این خبر را به اشتراک بگذارید