• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 آذر 1398
کد مطلب : 90393
+
-

صدر از مسیر شهرقدس

صدر از مسیر شهرقدس

پرسپولیس در یک بازی کم‌افت‌وخیز که موقعیت‌های کمی روی دروازه‌ها داشت سایپا را شکست داد و موقعیت خوبی در جدول پیدا کرد. تیم کالدرون در دو بازی اخیرش ذوب‌آهن و گل‌گهر را برده بود و در حالی که در هیچ مقطعی از فصل نتوانسته بود 3بازی متوالی را ببرد این بار در این کار موفق شد و با کسب 3پیروزی طی 9روز هت‌تریک کرد. پرسپولیس با این پیروزی‌ها یک بار دیگر هم‌‌امتیاز سپاهان شد و دوباره به‌طور جدی در کورس قهرمانی نیم‌فصل قرار گرفت.
 ترکیب پرسپولیس در مقابل سایپا با 3تغییر نسبت به بازی قبلی همراه بود. یک تغییر قابل‌ پیش‌بینی، یک تغییر اجباری به‌دلیل مصدومیت و یک تغییر در دفاع چپ که کسی آن را پیش‌بینی نمی‌کرد. با توجه به سیستم جدید چرخشی که کالدرون برای مدافعان میانی‌اش در نظر گرفته، در بازی با سایپا یک بار دیگر سیدجلال به ترکیب برگشت و این بار کنعانی از ترکیب خارج شد. درون دروازه با مصدومیت بیرانوند، دوباره نوبت به رادوشویچ رسید تا باز هم با یک سیو زیبا همراه هواداران به شادی بپردازد. در دفاع چپ نیز نادری جایگزین انصاری شده بود که البته کالدرون از نمایش او رضایت نداشت و در بین دو نیمه باز هم به سراغ انصاری رفت.
  علی علیپور همچنان نقطه‌ضعف پرسپولیس در بخش هجومی است. دیروز در شهرقدس هرگاه پاسکاری‌ سفیدپوشان پرسپولیس در مقابل دروازه حریف به علیپور رسید، او با یک استپ اشتباه یا سر توپ زدن‌های بی‌دلیل موقعیت را برای ارسال پاس کلیدی از دست می‌داد و هم‌تیمی‌هایش را ناکام می‌گذاشت. علیپور فقط یک بار بدون اضافه‌کاری توپ را به احمدزاده سپرد که همان یک توپ به موقعیت گلزنی تبدیل شد و نوراللهی توانست روی پاس احمدزاده گل دوم را به سایپا بزند.
  در فصل جاری هر بار رادوشویچ در دروازه پرسپولیس ایستاده این تیم، هم کلین‌شیت کرده و هم 3امتیاز بازی را به دست آورده است. رادو در رویارویی با پارس‌جنوبی، نفت آبادان، ذوب‌آهن و سایپا هیچ گلی دریافت نکرد و در 4پیروزی سرخپوشان شریک شد. آمار او بسیار بهتر از بیرانوند بوده که طی 10بازی 7گل خورده و 4بار باخته است. شاید به همین دلیل است که از دیروز شایعه مصدوم نبودن بیرانوند و نیمکت‌نشینی او به‌خاطر تصمیم کالدرون مطرح شده است.
  با وجود گلزنی امیری و نوراللهی و کلین‌شیت رادوشویچ، بهترین بازیکن میدان در بازی دیروز مهدی شیری بود.سایت مرجع متریکا بر اساس نمرات بازیکنان در این بازی مهدی شیری را با 2پاس کلیدی، یک پاس گل، 94درصد دقت پاس و نمره7.90 بهترین بازیکن میدان اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید