• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 23 آذر 1398
کد مطلب : 90226
+
-

راهی جز تکیه بر استعدادهای داخلی نداریم

شهردار تهران در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران ضمن پاسخ به دغدغه‌های ایشان بر ضرورت ایجاد تعادل میان هزینه و درآمد در مدیریت شهر تأکید کرد. به‌گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی  اواخر هفته پیش در دفتر خود، میزبان جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های پایتخت بود و ضمن پاسخ به دغدغه‌های صریح ایشان، با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

او در این جلسه ضمن تشکر از حاضران برای طرح مسائلشان، گفت: روح جوانی و صداقت در صحبت‌ها پیدا بود. ابتدا یاد می‌کنم از 16آذر که نباید از خاطر ببریم چه اتفاقاتی در این روز افتاد. حناچی گفت: بسیاری از مشکلات شهر به شکل مدیریت مربوط است. ما به‌گونه‌ای شهر را اداره می‌کنیم که منجر به کیفیت بهتر زندگی نمی‌شود. هرکسی هم مدیر باشد چندان فرقی نمی‌کند چون ساختار مدیریت است که اهمیت دارد. متأسفانه از خیلی قبل‌تر روشی را انتخاب کردیم که تبعات منفی بسیار دارد. ما شهر را می‌فروشیم برای آنکه آن را اداره کنیم. این کار باعث می‌شود هسته‌های مشارکت اساسا شکل پیدا نکند و باعث به‌وجود آمدن رانت و روابط خاص می‌شود؛ در این حالت هرکسی که رابطه قوی‌تر داشته باشد سود بیشتر می‌برد. ریشه همه مشکلات ما این است.
حناچی تأکید کرد: باید به این باور برسیم که راهی جز تکیه بر استعدادهای داخلی خودمان نداریم. او گفت: مدیری در تهران بود که می‌گفت شهر را با ٢۵سرمایه‌گذار اداره می‌کند اما خب فقط همین ٢۵سرمایه‌گذارند که از شهر نفع خواهند برد. شهری متعادل است که تمامی ساکنانش بتوانند به شکل یکسان از مواهب آن بهره‌مند شوند و نردبان مشارکت تابعی از نردبان اداره امور جامعه است. در جامعه‌ای که افراد در آن حضور ندارند نمی‌توان انتظار مشارکت داشت. او در بخش دیگری از اظهاراتش به مصایب انتصاب مدیران متخصص در جایگاه‌های تخصصی اشاره کرد و در ادامه گفت: طی چند سال تعداد زیادی برج در شمال شهر ساخته شد که دلیلی جز نوع اشتباه مدیریت شهر نداشت. اگر ما می‌خواهیم در این شهر نفس بکشیم و زندگی کنیم، باید مسیر درستی را در پیش بگیریم؛ باید پایمان را از روی پدال گاز برداریم و تعادل میان هزینه و درآمد ایجاد کنیم. افتخار ندارد که هزینه فراوان برای مردم ایجاد کنیم اما آورده‌ای نداشته باشیم؛ فرق متخصص با غیرمتخصص همین است که کاری را به هر قیمت انجام ندهد.
او پس از تأکید بر کارکرد مسابقات معماری درباره مناسب‌سازی نیز گفت: فعالیت‌های زیادی در مورد مناسب‌سازی در این دوره انجام شده است. ما هیچ پروژه‌ای را که مناسب‌سازی نشده باشد افتتاح نمی‌کنیم. مناسب‌سازی درمورد پیاده‌روها اما کمی سخت‌تر است، چراکه در معابر کف و بر باهم هماهنگی ندارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید