• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 23 آذر 1398
کد مطلب : 90229
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VOmDM
+
-

خبرها

یک اتوبوس هم نتوانستیم در دولت فعلی بخریم

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا عارضه‌ای چند بعدی است که عوامل مختلفی در شکل‌گیری آن نقش دارد، گفت: «علاوه بر عوامل جوی که غیرقابل اجتناب است عوامل انسانی و سازمانی هم در این باره دخیل‌اند.» ناهید خداکرمی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «در مورد عوامل انسانی باید گفت که  آلایندگی خودروها و مصرف انرژی و سوخت به هر طریقی می‌تواند باعث آلودگی شود و به همین دلیل است که بیشتر به عوامل متحرک که قابل کنترل هستند توجه می‌کنیم.با این حال بخش دیگری از عوامل آلاینده به ضعف در توسعه حمل‌ونقل عمومی بر‌می‌گردد. متأسفانه به‌خاطر تحریم نتوانسته‌ایم شبکه حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم.»  او با اشاره به قانون هوای پاک گفت: «با بررسی   روی این موضوع، مشخص شد تنها ارگانی که در حوزه‌های مختلف به وظایفش عمل کرده شهرداری است و بقیه سازمان‌ها وظایفشان را مسکوت گذاشته‌اند. وزارت کشور وظیفه نوسازی اتوبوسرانی و مترو  و فراهم کردن تسهیلات را داشت که این کار را نکرد. وزارت صنعت هم به وظایف خود عمل نکرده، زیرا برای خرید اتوبوس و کمک به ساخت آن در داخل باید تسهیلاتی می‌داد که نداده    است.»  عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «دولت هم کمترین کمک را در اجرای قانون هوای پاک داشته است.  سازمان محیط‌زیست و خود دولت که  از مهم‌ترین وظایفشان کمک به نوسازی اتوبوس‌های کلانشهرها و توسعه مترو است کاری دراین زمینه نکرده‌اند. در دولت روحانی یک اتوبوس هم نتوانستیم برای شهر تهران خریداری کنیم. دولت اعتبار لازم را نداد، لذا این کار به نتیجه نرسید.» 


همسان‌سازی حقوق در شهرداری باعث تحمیل هزینه به شهروندان می‌شود

مشاور پارلمانی شهردار تهران، با بیان اینکه هرگونه افزایش حقوق در جهت همسان‌سازی در شهرداری باعث تحمیل هزینه به شهروندان می‌شود، تأکید کرد که در شرایط اقتصادی کنونی هدف شهرداری این نیست که برای شهروندان تنگنای اقتصادی ایجاد کند.
داریوش قنبری در گفت‌وگو با  خانه ملت، درخصوص اظهارنظر خزانه‌دار شورای شهر تهران مبنی بر اینکه همسان‌سازی حقوق سازمان و شرکت‌های شهرداری با ستاد و صف به‌معنای کاهش هزینه‌ها نیست و ممکن است منتهی به افزایش هزینه‌های جاری شود، گفت: شهرداری در شرایط کنونی با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه است و بیش از 68هزار میلیارد تومان بدهی دارد؛ ضمن اینکه شهرداری منابع خود را از طریق دریافتی از مردم تامین می‌کند و باید در هزینه‌کردها احتیاط لازم را داشته باشد.
مشاور پارلمانی شهردار تهران ادامه داد: از زمان فعالیت تیم جدید مدیریتی تعداد 3هزار نفر از نیروهای شهرداری را کاهش داده‌ایم و نیروی اضافی هم استخدام نکرده‌ایم. وی تصریح کرد: این اقدام شهرداری به‌معنای توجه مسئولانه به هزینه‌کرد منابعی است که از مردم دریافت می‌کنیم، چرا که هدف شهرداری این نیست که در شرایط کنونی مبالغی را که از شهروندان دریافت می‌کند بابت حقوق نیروهایش هزینه کند. قنبری خاطرنشان کرد: شهرداری به‌دنبال این است که تعداد کارمندانش را به حداقل ممکن کاهش دهد تا از تحمیل مشکلات اقتصادی بر شهر ممانعت به عمل آورد و مسئولانه در رابطه با منابع مالی شهرداری تصمیم بگیرد.


معرفی برگزیدگان جشنواره پژوهش و نوآوری مدیریت شهری

رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری ششمین جشنواره پژوهش، آموزش و نوآوری مدیریت شهری و یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری شهرداری تهران در روز ۲۳ آذر در تهران همزمان با هفته پژوهش خبر داد. مجید عبداللهی در این رابطه به ایسنا گفت: «در این جشنواره استانداری‌های برتر در حوزه پژوهش و آموزش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و طرح‌های پژوهشی برتر شهری و روستایی که توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده، معرفی می‌شوند. پایان‌نامه‌های دانشجویی، کتاب‌ها و طرح‌های ابتکاری و خلاقانه مرتبط با مدیریت عرصه‌های شهری و روستایی نیز معرفی و تقدیر خواهند شد.» او  همچنین از برگزاری ۸نشست تخصصی در حاشیه ششمین جشنواره پژوهش، آموزش و نوآوری مدیریت شهری که ۲۳آذر در برج میلاد تهران برگزار می‌شود، با حضور تنی چند از استادان، پژوهشگران و صاحب‌نظران و مدیران اجرایی خبر داد. او عناوین نشست‌های تخصصی را «ایمنی و عمران شهری»، «حمل‌ونقل انسان محور»، «شهر دوستدار محیط‌زیست»، «چالش‌های تحقق کاربست پروژه‌های مطالعاتی»، « نوآوری شهری؛ اقتصاد فرهنگ و اجتماع شهری»، «تامین منابع مالی پایدار برای شهرداری‌ها»، «حکمروایی هوشمند شهری: فرصت‌ها و چالش‌ها» و «پیوند شهر و روستا» اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید