• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 23 آذر 1398
کد مطلب : 90212
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xkG09
+
-

کوتاه از سیاست

  رفراندوم را جدی بگیریم
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: تا زمانی که اعتراض مسالمت‌آمیز به رسمیت شناخته نشود هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و این آتش‌های زیر خاکستر فاصله بین حکومت و جامعه مدنی را روزبه‌روز عمیق‌تر خواهد کرد. تنها یک راه وجود دارد و آن هم تغییر سیاست‌هاست. البته برای اینکه ضمانت اجرایی داشته باشد خیلی از ساختار‌ها باید اصلاح شود. در یک جمع‌بندی شاید پیشنهاد آقای روحانی بهترین راهکار باشد که ما باید برای سیاست‌های کلی رفراندوم برگزار کنیم. (اعتماد آنلاین)

  لاریجانی در ترکیه
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در رأس هیأتی پارلمانی تهران را به مقصد ترکیه ترک می‌کند تا در دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی حضور یابد. (ایسنا)

  بازداشت سلطنت‌طلب‌های اصفهان
با اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، ۴ نفر از اعضای شبکه فعال سلطنت‌طلب استان و اعضای شبکه مبارز وطن اصفهان دستگیر شدند. این افراد حین برگزاری جلسه با موضوع موج دوم اغتشاشات در منزل یکی از اعضا حضور داشتند که با حضور بموقع مأموران این طرح ناکام مانده و همه افراد در محل دستگیر شدند. در بازرسی از منزل مذکور تعدادی شب‌نامه، پرچم شیر و خورشید، ابزار شعارنویسی و شیشه‌های بمب‌های آتش‌زا کشف شد.(خبرآنلاین)

  مشکل لوایح FATF سیاسی است
علی مطهری نماینده مردم تهران با اشاره به بلاتکلیفی لوایح مرتبط با FATF گفت: رفتار برخی مخالفان این لوایح سیاسی است. برخی افراد و نهادها نیز منافع اقتصادی در این قضیه دارند. اگر دولت دست خود این افراد بود مطمئن باشید هم برجام اجرا شده بود و ما به اینجا نمی‌رسیدیم و هم ماه‌ها بود که مشکل FATF حل شده بود و حتی معتقدم که رابطه با آمریکا هم برقرار شده بود. ولی چون کار دست خودشان نیست نمی‌خواهند پیشرفت‌ها و گشایش معیشت مردم به نام رقیب‌شان ثبت شود.
وی در مصاحبه با عصر ایران افزود: متأسفانه هوای نفسانی در بروز اتفاقاتی مثل معطل نگاه داشتن لوایح پالرمو و CFT نقش دارد.

  اصولگرایان، بدون سرلیست؟
ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: شاید برخی فکر کنند که هرکس سرلیست شد الزاما و قطعا رئیس مجلس هم می‌شود. این تصور غلطی است و اگر دقت شود در همین ادوار گذشته مجلس، سرلیست الزاما رئیس مجلس نشده است. به گفته ایمانی،« این صحبت هست که عکس هیچ‌کس بالای لیست قرار نگیرد و اسامی براساس حروف الفبا منتشر شود یعنی هیچ عکسی بالا نیاید که باعث اختلاف نظر شود یا شائبه‌ای ایجاد کند.» (خبر آنلاین)

  آقای تاجر، عابربانک آقای نماینده
حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: از دستگاه‌های نظارتی انتخابات و بعد از دستگاه‌های امنیتی خواهش می‌کنم که به این قضیه ورود پیدا کنند و هزینه‌های کاندیداها شفاف بشود. یک آقای تاجر یا شرکت اقتصادی به چه صورتی ۱۰۰ میلیون به‌حساب ستاد انتخابات یک نماینده می‌ریزد؟ اگر بنا شد کاندیدا شدن در نمایندگی مجلس رقابت در قدرت باشد و در این رقابت پول باید هزینه کرد، چرا این هزینه را آمریکا نکند؟ و آن نماینده بشود عامل نفوذی داخل، هزینه‌ها باید شفاف بشود، دستگاه‌های امنیتی و قضایی ما باید بررسی کنند، اگر یک آقایی آمد در عرصه انتخابات میلیاردی هزینه کرد، حتما بپرسید از کجاست؟ پشت پرده چه کسی است؟ پشت پرده آمریکا، اسرائیل و انگلیس است، دنیای کفر با ما دشمن است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید