• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 آذر 1398
کد مطلب : 90194
+
-

چند راه برای شست‌و‌شوی بهتر مبلمان

      همه ما درخانه از مبلمان‌هایی با تنوع بالا استفاده می‌کنیم. اما آیا می‌دانید مبلمانی که خریده‌اید را باید چطور تمیز کنید که به آن آسیب وارد نشود. برای اینکه راه نظافت بهتر مبل خانه‌تان را بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.
 جاروکشی سطح مبل: ‌سطح مبل را با جاروکشیدن تمیز کنید تا ذرات درشت مانند خرده نان و دستمال برداشته شوند. از سری‌های مختلف برای جمع‌کردن تمام قطعات کوچک و بزرگ استفاده کنید. اگر بالشت‌های قسمت نشیمن از مبل جدا می‌شوند، آنها را درفضای باز تکان دهید تا هرگونه آشغال و گردوغبار از آن خارج شود و بیرون بریزد. کوسن مبل را نیز جارو بکشید؛ به‌خصوص قسمت درز یا دکمه‌ها که احتمال تجمع ذرات بیشتر است، فراموش نکنید.
 برس‌کشی مبلمان :‌بعضی از آلودگی‌ها مانند مایعات خشک‌شده، روی مبل می‌مانند و با جارو رفع نمی‌شوند. از برس‌های نرم برای پاک کردن آنها کمک بگیرید و آن را روی سطح بکشید. فشار دست را کنترل کنید تا سبب پاره‌شدن پارچه نشود.
 استفاده از پرزگیر برای تمیز‌کردن مبل: ‌اگر در خانه از حیوانات خانگی مراقبت می‌کنید ممکن است موی آنها روی مبل جمع شود و به آن بچسبد. کوسن، لباس و پتوهای پشمی نیز پرز زیادی دارند که به اطراف پراکنده می‌شوند و روکش مبل را کثیف می‌کنند. اینگونه کرک‌ها با جاروبرقی پاک نمی‌شوند. غلتک‌های مخصوصی در بازار موجود است که به آنها پرزگیر گفته می‌شود. یک پرزگیر تهیه و تمام سطح مبل را با آن تمیز کنید. شاید به‌نظر نرسد اما در آخر شاهد خواهید بود که چطور سطح مبلمان براق می‌شود.
 پایه و دستگیره غیرپارچه‌ای: از مراحل مهم تمیزکردن مبلمان، زدودن آلایندگی‌ها از روی سطوح غیرپارچه‌ای است. هیچ وقت از مواد شوینده برای تمیزکردن این بخش استفاده نکنید، زیرا سبب آسیب دیدن، خوردگی و در مواردی حل‌شدن اسکلت مبلمان می‌شود. از روغن و اسپری‌های مخصوص مبل و تمیزکننده‌های استاندارد استفاده کنید تا طول عمر مفید سرویس مبلمان را افزایش دهید. پارچه نخی و نرم را به مقداری از روغن یا محلول آغشته و به آرامی اقدام به تمیزکردن کنید.
 جنس پارچه: هر پارچه‌ای شیوه نگهداری مختص به‌خود را دارد. هنگام تهیه پارچه مبلی به برچسبی که توسط تولید‌کننده روی پارچه زده شده است، توجه کنید.  علامتS به‌معنای آن است که باید از مواد شوینده خشک استفاده کنید و استفاده از آب برای شست‌وشو ممنوع است. علامت W به ما می‌گوید که استفاده از شوینده‌های مایع به همراه بخار آب مجاز است. علامت WS یعنی می‌توانید به هر یک از 2روش اشاره شود پارچه مبل را بشویید. علامت Xنیز نشان‌دهنده این است که باید حسابی مراقب باشید. استفاده از انواع شوینده‌های خشک و مرطوب برای تمیزکردن آن ممنوع است و فقط باید از جارو استفاده کنید. ممکن است شوینده‌هایی مخصوص این پارچه تولیده شده باشد که می‌توانید از آنها برای شست و شو استفاده کنید. اگر علامت O روی پارچه‌ای که مبلتان با آن ملبس شده به معنی آن است که مبل از مواد طبیعی ساخته شده و برای شستن آن باید از آب سرد استفاده کنید تا به پارچه صدمه‌ای وارد نشود. این را درنظر بگیرید که برای تمیزکردن مبل حتما به جنس پارچه دقت کنید و استانداردهای گفته شده را رعایت کرده تا از صدمه رسیدن به مبل جلوگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید