• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 23 آذر 1398
کد مطلب : 90173
+
-

حمله سرخابی‌ها به قعر جدول

حمله سرخابی‌ها به قعر جدول

هفته پانزدهم لیگ برتر -آخرین هفته از دور رفت این رقابت‌ها- امروز به پایان می‌رسد اما بازی‌های دور رفت به پایان نرسیده و بعد از 5بازی امروز باز هم 6بازی عقب‌افتاده باقی خواهد ماند. امروز پرسپولیس و استقلال با تیم‌های سیزدهم و شانزدهم جدول بازی دارند و نفت آبادان هم میزبان ماشین‌سازی است. پیش‌بینی‌ ما این است که بازی‌های پرگلی در پیش داریم، اما زیاد به این پیش‌بینی‌ها اعتماد نکنید!
  سایپا- پرسپولیس
تیم کالدرون در هیچ مقطعی از فصل نتوانسته 3بازی متوالی را ببرد. شاگردان این مرد آرژانتینی امروز بعد از 2برد متوالی به مصاف سایپا می‌روند و درصورت پیروزی مقابل نارنجی‌ها می‌توانند بالاخره این طلسم را بشکنند و در آخرین هفته از دور رفت، نخستین هت‌تریک خود را خلق کنند. پرسپولیس 2بار در این فصل به 2برد متوالی رسیده بود. بار اول بعد از 2پیروزی به سپاهان باخت و بار دوم بعد از 2پیروزی با ماشین‌سازی مساوی کرد؛ هردوی این توقف‌ها هم در ورزشگاه آزادی رخ داد. قرمزها امروز هم در تهران بازی دارند اما باید به شهرقدس بروند و حریفشان هم تیمی است که در 3بازی اخیر فقط شکست خورده و در یک‌ماه اخیر فقط یک‌امتیاز گرفته است. سایپا هفته گذشته بالاخره بعد از 848دقیقه گل زد و تیمی با این شرایط در خط حمله، قاعدتا نباید بتواند خط‌دفاعی پرسپولیس را اذیت کند. کالدرون احتمالا امروز به ترکیب برنده‌اش دست نمی‌زند و شاید حداکثر یک تغییر در خط‌دفاعی داشته باشد. او امید عالیشاه را همچنان پشت خط نگه داشته اما سیامک نعمتی را بخشیده و به لیست برگردانده است.
  پارس‌جنوبی- نفت مسجدسلیمان
گل‌زدن پارس‌جنوبی و گل‌خوردن نفت مسجدسلیمان را در این فصل خیلی کم دیده‌ایم. بنابراین بعید است بتوان روی پرگل بودن این بازی شرط بست. میزبان قعرنشین، صاحب سومین خط حمله ضعیف لیگ است و میهمان هم تیمی است که با تساوی‌های پرشمار و بی‌شکست ماندن در این فصل به همان اندازه معروف شده که با داشتن بهترین خط دفاعی به‌طور مشترک با بزرگان. مهدی تارتار و پارس‌جنوبی در دو سه‌سال گذشته روزهای خوبی با هم داشتند و حالا تارتار برای نخستین‌بار باید روبه‌روی تیم سابقش بایستد؛ تیمی که با گرفتاری‌های شدید مالی روبه‌روست و دیگر شباهتی به آن تیم شگفتی‌ساز زمان تارتار ندارد.
  گل‌گهر- ذوب‌آهن
گل‌گهر در جریان شکست هفته گذشته مقابل پرسپولیس، 2بازیکن اصلی‌اش را هم از دست داد که غیبت آنها کار همیشه ‌سخت سیرجانی‌ها را سخت‌تر می‌کند. گل‌گهر بعد از 13بازی هنوز در حسرت کسب نخستین پیروزی‌اش می‌سوزد و برای شکستن این طلسم تا پایان نیم‌فصل فقط 2بازی مقابل ذوب‌آهن و ماشین‌سازی دارد. در غیاب بهنام برزای و مهرداد عبدی که مهره‌های اصلی و مؤثر تیم هستند، مجید جلالی کار سختی برای گلزنی مقابل تیم منصوریان خواهد داشت. ذوب‌آهن هم تابه‌حال خارج از خانه برنده نشده و هریک از 2تیم که پیروز شوند، طلسم نبردن‌های خود را خواهند شکست. منصوریان 8هفته اول را بدون پیروزی سپری کرد اما در 6هفته بعدی نصف بازی‌هایش را برده است. با وجود این او هنوز هم خطر اخراج را احساس می‌کند. به‌خصوص اگر در پانزدهمین بازی‌اش، شاهد نخستین برد گل‌گهر باشد.
  نفت آبادان- ماشین‌سازی
دراگان اسکوچیچ در فقیرترین روزهای تاریخ صنعت‌نفت توانسته عجیب‌ترین و غیرمنتظره‌ترین برزیل لیگ ایران را بسازد. تیم او همسایه صدرجدولی‌هاست و حتی مدعی قهرمانی در نیم‌فصل هم محسوب می‌شد؛ اگر 3امتیاز بازی با شاهین را در آخرین دقایق از دست نمی‌داد، احتمال صدرنشینی‌اش کاملا جدی بود. صنعت‌نفت خطرناک‌ترین تیم این فصل در نیمه اول بوده اما خیلی از برتری‌هایش را در نیمه دوم از دست داده است. جالب است که اگر فوتبال فقط 45دقیقه بود الان تیم اسکوچیچ با برتری مطلق در صدر جدول لیگ قرار داشت و استقلال و سپاهان و بقیه با بازی بیشتر هم به این تیم نمی‌رسیدند! اما گل‌های زده صنعت‌نفت در نیمه دوم نصف می‌شود و گل‌های خورده‌اش 40درصد افزایش پیدا می‌کند. این نکته‌ای است که رسول خطیبی حتما امشب مدنظر خواهد داشت. او اگر نیمه اول را (با همان روش‌های همیشگی خودش و حامد لک!) به خیر بگذراند در نیمه دوم می‌تواند امیدوارتر به خلق یک نتیجه خوب در آبادان باشد.
  استقلال- شاهین بوشهر
از ساعت17:30 امروز بهترین خط حمله لیگ قرار است به ضعیف‌ترین خط دفاعی این فصل هجوم ببرد. اما همه مسائل این بازی هنوز تحت‌الشعاع رفتن و برنگشتن آندره‌آ استراماچونی است. آبی‌پوشان که بعد از داربی تهران، دیگر در ورزشگاه آزادی امتیاز از دست نداده بودند، در غیاب سرمربی ایتالیایی خود 2امتیاز مقابل پیکان از دست دادند. اما مقابل شاهین حتی بدون سرمربی هم نباید به نتیجه‌ای جز پیروزی فکر کنند. فاصله 2تیم در جدول دقیقا به اندازه یک جدول کامل است. البته قعرنشین جدول بعد از تغییر سرمربی دیگر شکست نخورده اما شرایطش در انتهای جدول تغییری نکرده، چون هنوز بردن را یاد نگرفته و فقط مساوی می‌کند. میشو کریستیچوویچ با کسب 5تساوی متوالی با شاهین رکورددار مساوی شده و در 43روز اخیر هیچ نتیجه‌ای جز تساوی نگرفته است. شاهین برای فرار از این وضعیت نیاز مبرمی به شکستن این طلسم دارد اما به‌احتمال فراوان باید رویای پیروزشدن را برای نیم‌فصل دوم نگه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید