• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 20 آذر 1398
کد مطلب : 89999
+
-

علی ربیعی در همایش «سخنگو پاسخ می‌دهد»، پاسخگوی نقدهای تند دانشجویان به دولت شد

سال 85 جرأت نقد دولت وجود نداشت

دانشجو
سال 85 جرأت نقد دولت وجود نداشت

سخنگوی دولت طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در واکنش به شعارهای دانشجویان علیه دولت، اظهار کرد: متأسفانه چندی است که برخی تریبون‌ها فقط عادت به گفت- گفت را پیشه کرده‌اند، اما من می‌خواهم که رویه این نباشد و ما گفت و شنود را تجربه کنیم؛ بنابراین اگر کسی می‌خواهد بازهم شعار دهد، ایرادی ندارد. به گزارش ایسنا، علی ربیعی در این مراسم خطاب به دانشجویان منتقد، تصریح کرد: امروز شما هرچه خواستید علیه دولت گفتید، ولی آیا سال‌۸۴ یا ۸۵ این جرأت وجود داشت که شما چنین نقدهایی علیه دولت داشته باشید؟ این زمینه برای کسانی که به دولت وقت انتقاد داشتند، وجود داشت؟ شما گفتید دولت هیچ کاری نکرده، حداقل این کار را کرده که نماینده‌اش اینجا بنشیند و نقد شما را بشنود. این درست است و باید هم دولت نقد شود.

او در پاسخ به پرسشی درباره باخبر‌بودن یا نبودن روحانی از گران‌شدن بنزین، گفت: چهارشنبه آخرین گفت‌وگوی میان آقای روحانی و آقای رحمانی فضلی انجام شد و رئیس‌جمهوری گفت با توجه به سخنانی که در شورای‌عالی امنیت ملی و میان سران قوا انجام شده است، شما مخیرید که میان 2 پنجشنبه یکی را انتخاب کنید. سخنگوی دولت درباره علت خنده روحانی در جلسه‌ای بعد از گران‌شدن بنزین، اظهار کرد: گاهی خنده‌هایی به لب می‌آید که از سوز ‌دل است، اما من متأسفم برای کسانی که خنده‌های سرمستی سردادند و گفتند خدا را شکر که برای این دولت این مسائل پیش آمد. ربیعی با اشاره به اعتراضات نهفته در بطن جامعه، یادآور شد: من در مقاله‌ای اشاره کردم که در سال۹۸ باید بیندیشیم که آن سال فقط یک سال نیست، بلکه آینده جامعه در آن است. پس از وقایع تلخ اخیر نوشتم که اگر فاصله میان ۷۸ تا ۸۸، 10سال بود و فاصله ۸۸ تا ۹۶، ۸سال بود، فاصله اتفاق بعدی کمتر خواهد شد. اگر نمی‌توانیم به یک مربی پول دهیم به‌خاطر تحریم بانک‌های ماست، فردی هم اگر پول دهد او هم تحریم می‌شود. ما می‌گوییم به پالرمو بپردازید ولی برخی می‌گویند این حرف، سیاسی است، آن وقت نتیجه‌اش همین می‌شود.
 
سخنگوی دولت تأکید کرد: اگرمدعیان،‌ در  این وضعیتی که از فروش نفت به‌وجود آمده دولت را به‌دست می‌گرفتند تورم الان ۸۰درصد بود. وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سخت اقتصادی کشور تأکید کرد: عده‌ای نشستند و هر روز سرمایه‌گذار را ناامید کردند و جلوی سرمایه‌گذاری را گرفتند. ربیعی افزود: در مورد بنزین اصلا بی‌اطلاعی مردم نبود و مردم نامحرم نبودند. در مورد اینکه حامل‌های انرژی باید گران شود، بسیاری از کارشناسان نامه نوشتند و نسبت به وضعیت قیمت آن هشدار دادند و در مجلس هم موضوع مطرح شد و بحث درباره آن هم صورت گرفت. سال‌۹۷ وقتی خواست اجرا شود، یکی از رسانه‌ها خبر را منتشر کرد و اجرا نشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید