• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 19 آذر 1398
کد مطلب : 89927
+
-

تجمع عظیم هنگ‌کنگی‌ها در شش ‌ماهگی اعتراض‌ها

تجمع عظیم هنگ‌کنگی‌ها در شش ‌ماهگی اعتراض‌ها


صدها هزار نفر از مردم هنگ‌کنگ، با اعتراضاتی نسبتا آرام، در ششمین‌ماه شروع اعتراض‌های سراسری مردمی در این منطقه خودمختار به خیابان‌ها آمدند و درخواست‌های دمکراسی‌خواهانه خود را مطرح کردند.
به گزارش رویترز، معترضان روز دوشنبه خواستار اعتصاب سراسری در شهر شدند؛ با این حال، حمل‌ونقل عمومی بدون هیچ مشکلی در جریان بود. پلیس گفته است تجمع مردمی عموما صلح‌آمیز بوده است اما برخی معترضان بعد از تجمع صلح‌آمیز، «نظم عمومی» را به هم ریخته‌اند. تظاهرات معترضان در هفته‌های اخیر در هنگ‌کنگ عمدتا خشونت‌آمیز بوده و پلیس و معترضان شدیدا به زد و خورد باهم پرداخته‌اند.
پلیس در بیانیه‌ای درباره تجمع اعتراضی مردمی این هفته گفته است: «برخی آشوبگران به دیوارهای دیوان عالی رنگ پاشیدند و بیرون از این ساختمان بمب‌های بنزینی پرتاب کردند و به برخی ساختمان‌های دولتی آسیب جدی وارد کردند.» همچنین در دیگر نقاط هنگ‌کنگ هم به ساختمان برخی بانک‌ها حمله شده است.
معترضان گفته‌اند که تجمع آنها با حضور 800هزار نفر برگزار شده است. پلیس گفته است تنها 183هزار نفر در این تجمع شرکت کرده‌اند.
این اعتراض‌ها 6‌ماه پیش، از مخالفت با  قانون استرداد مجرمین به چین شروع شد اما از آن زمان، به روشی برای اعتراض به افزایش نفوذ چین در این منطقه خودمختار تبدیل شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید