• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 18 آذر 1398
کد مطلب : 89834
+
-

در حاشیه سیاست

  راضی‌کردن مردم برای رأی‌دادن مشکل است
اشرف‌ بروجردی، فعال اصلاح‌طلب، در گفت‌وگویی پیرامون انتخابات مجلس یازدهم، به اعتمادآنلاین گفت: لازمه اینکه مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند این است که آنها حس کنند رقابت، رقابتی داغ است و همه گروه‌های سیاسی مشارکتی جدی و البته برابر با هم دارند. در واقع اگر شورای نگهبان مانع این فضا باشد، مشکل بتوانیم افکار عمومی را راضی به رأی‌دادن کنیم. بروجردی افزود:‌ اگر قرار بر تداوم رد صلاحیت گسترده چهره‌های شاخص اصلاحات باشد و اصلاح‌طلبان با چهره‌های درجه دوم خود وارد صحنه شوند، چطور می‌توانیم مردم را قانع کنیم که باز بیایند و رأی بدهند؟ پس تأکید بر این است که همه دستگاه‌ها زمینه فضای رقابتی را فراهم کنند.

  اصلاح‌طلبان نقشی در تشکیل کابینه نداشتند
جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته که جریان اصلاحات به‌دلیل حمایت از حسن روحانی در 2انتخابات ریاست‌جمهوری در مظان اتهام است. وی می‌افزاید: این را باید درنظر داشت که اصلاح‌طلبان با وجود نقش داشتن در تشکیل دولت، هیچ نقشی در انتخاب وزیران و مدیران و البته تصمیم‌گیری‌ها نداشتند. همچنین باید گفت قوای درگیر در بحث گرانی بنزین فقط محدود به دولت نمی‌شود. به همین دلیل باید گفت اعتراض‌های اخیر به کلیت نظام ضربه زد و اینطور نیست که فقط اصلاحات از این مسئله متضرر شود. به گزارش اعتمادآنلاین، این فعال اصلاح‌طلب گفت: اگر اصلاح‌طلبان صحنه را رها کنند و به تماشای فعالیت انتخابات رقیب بنشینند، تندروها از انتخابات سرد استقبال می‌کنند و شاید مجلس یازدهم از مجلس هفتم هم بدتر شود.

  فعال سیاسی اصلاح‌طلب: 30 - هیچ می‌بازیم
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره ثبت‌نام محمدباقر قالیباف در انتخابات مجلس گفت: با توجه به حوادث آبان‌ماه، رقابت اسفندماه در تهران جزو کم‌شورترین ادوار انتخابات مجلس خواهد بود و در چنین وضعیتی اصولگرایان پیروز می‌شوند، مگر آنکه مردم بر اساس معادلات جدید در لحظات آخر کاری کنند و نتیجه را تغییر دهند. وی افزود: اگر آقای قالیباف تأیید صلاحیت شود به‌احتمال زیاد منتخب اول مردم پایتخت خواهد شد. البته نباید از بازی جریان احمدی‌نژاد و پایداری غافل بود. این فعال اصلاح‌طلب تأکید کرد: جریان احمدی‌نژاد و پایداری هنوز برنامه انتخاباتی خود را برای شهر تهران رو نکرده‌اند. آنها با لیست اختصاصی به میدان خواهند آمد که این مسئله می‌تواند وضعیت آقای قالیباف را بی‌ثبات کند. ناصری تأکید کرد: با توجه به آنکه چهره‌های رأی‌آور اصلاح‌طلب نام‌نویسی نکرده‌اند؛ در رقابت بین لیست اصلاح‌طلبان، لیست «جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد» و لیست «آقای قالیباف»، باخت 30-هیچ اصلاح‌طلبان دور از ذهن نیست و ترکیبی از لیست «جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد» و لیست «اصولگرایان سنتی‌ با نماد آقای قالیباف» از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس می‌شوند. به‌عبارت دیگر رقابت اصلی بین این 2لیست خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید