• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 18 آذر 1398
کد مطلب : 89783
+
-

زورگیران خشن درکمین مشتریان صرافی

زورگیران خشن درکمین مشتریان صرافی


2جوان زورگیر با کمین مقابل صرافی‌ها، افرادی را که اقدام به خرید ارز می‌کردند، شناسایی می‌کردند و با تهدید چاقو دست به سرقت از آنها می‌زدند. متهمان در جریان یکی از سرقت‌هایشان زن جوانی را با ضربه چاقو به‌شدت مجروح کردند.
به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این دو متهم از 14اردیبهشت امسال آغاز شد. آن روز مرد جوانی همراه همسرش برای خرید ارز به یک صرافی حوالی میدان کاج رفت و پس از خرید 2هزار یورو، هر دو به سمت خانه راه افتادند. وقتی زوج جوان وارد خیابان یازدهم شرقی سعادت‌آباد شده بودند، موتورسیکلتی در نزدیکی آنها توقف کرد و 2پسر جوان از آن پیاده شدند. آنها که چاقو در دست داشتند، به سمت مرد جوان حمله کردند و با تهدید، یوروها به همراه 200هزار تومان پول نقدی را که همراهش بود، دزدیدند. در این هنگام زن جوان در دفاع از شوهرش با دزدان درگیر شد و یکی از سارقان با چاقویی که در دست داشت، ضربه محکمی به‌صورت او زد. ضربه چاقو آنقدر شدید بود که نه‌تنها صورت بلکه به فک زن جوان هم آسیب شدیدی وارد شد و پس از فرار دزدان، وی به بیمارستان انتقال یافت.
با گزارش این سرقت به پلیس، تیمی از کارآگاهان اداره 18پلیس آگاهی تهران برای شناسایی دزدان وارد عمل شدند. آنها که حدس می‌زدند دزدان از زمانی که زوج جوان وارد صرافی شده بودند، آنها را زیرنظر گرفته بودند، راهی صرافی شدند و با بررسی فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین‌های مداربسته به سرنخ‌هایی از سارقان دست یافتند. کارآگاهان در این تصاویر یکی از سارقان را که در نقش زاغ‌زن در مقابل صرافی کمین کرده و طعمه‌شان را زیرنظر گرفته بود‌، شناسایی کردند. در ادامه معلوم شد که او مجرمی سابقه‌دار به نام وحید است که در جنوب تهران زندگی می‌کند. تحقیقات برای دستگیری وحید 40ساله آغاز شد و کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه وی در یاخچی‌آباد موفق شدند یازدهم آذرماه و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کنند. متهم پس از انتقال به اداره آگاهی منکر سرقت شد و گفت که روز حادثه برای خرید ارز به صرافی رفته بود و برای همین تصویر او در دوربین مداربسته ضبط شده است، اما وقتی وی مقابل زوج جوان قرار گرفت و از سوی آنها شناسایی شد، چاره‌ای جز اقرار به سرقت ندید و گفت که همدستش فردی 43ساله به نام هاشم است.
او مدعی شد که با هاشم در پارک آشنا شده و پس از آن نقشه سرقت از مشتریان صرافی‌ها را کشیده و تا‌کنون از 3نفر با تهدید چاقو سرقت کرده‌اند. سرهنگ احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با اعترافات وحید، همدستش در روز 16آذرماه در مخفیگاهش در نازی‌آباد دستگیر شد و هر دو متهم پس از اعتراف به سرقت‌های خشن در اختیار اداره 18پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی دیگر شاکیان احتمالی آنها ادامه‌دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید