• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 آذر 1398
کد مطلب : 89587
+
-

استقلال بدون توپ هم می‌برد

استقلال بدون توپ هم می‌برد

استقلال در ادامه نتایج خوب هفته‌های اخیرش، تیم شهرخودرو را هم شکست داد تا بعد از 4سال بتواند دوباره صدرنشینی در لیگ‌برتر را تجربه کند. البته این صدرنشینی با یک بازی بیشتر از 2تیم سپاهان و شهرخودرو به‌دست آمده و پیروزی هر یک از آن دو تیم در بازی عقب‌افتاده، می‌تواند به‌معنای سبقت آنها از استقلال باشد. اما حتی صدرنشینی با این شرایط نیز برای استقلال که در 4فصل اخیر هرگز به رتبه اول نرسیده بود، قابل توجه است. شهرخودرو تا قبل از این بازی در زمین هیچ تیمی در فصل جاری شکست نخورده بود اما استقلال نخستین میزبانی شد که تیم مشهدی را با شکست بدرقه می‌کند. این پیروزی در حالی برای استقلال به‌دست آمد که شاگردان استراماچونی با فرم نسبتا متفاوتی نسبت به بازی‌های قبلی به دروازه حریف حمله می‌کردند و برای دستیابی به گل حوصله بیشتری به خرج دادند. خط‌حمله استقلال در 7بازی اخیرش موفق شده بود 2گل یا بیشتر وارد دروازه حریفان کند اما پنجشنبه یک گل بیشتر نزد و برای ثبت این گل نیز بیشتر از یک ساعت صبر کرد.
  30پاس بیشتر؛ 2درصد دقیق‌تر
آمار متریکا از بازی استقلال و شهرخودرو نشان می‌دهد تیم یحیی در اغلب آیتم‌ها توانسته آماری بهتر از میزبانش به‌جا بگذارد اما استقلال بیشتر شوت زده و بازی را با یکی از همین شوت‌هایش برده است. شهرخودرو عصر پنجشنبه در مالکیت توپ، تعداد پاس و حتی دقت پاس آماری بالاتر از استقلال به‌جا گذاشت. بازیکنان این تیم در 52درصد از زمان بازی صاحب توپ بودند و 404پاس هم ردوبدل کردند. این آمار در مقایسه با مالکیت 48درصدی استقلال و تبادل 374پاس بین بازیکنان این تیم آمار بهتری است. شاگردان یحیی در دقت پاس نیز 79 بر 77 از حریف بهتر بودند اما جالب است که با وجود این برتری‌ها در خیلی از دقایق نمی‌توانستند از زیر فشار استقلال خارج شوند و حملات آبی‌پوشان همواره با حمایت درست هافبک‌های این تیم به‌خصوص ریگی و علی کریمی با موج دوم و سوم حمله همراه می‌شد. این روند باعث شد آبی‌پوشان بیش از دو برابر حریف به سمت دروازه شوت بزنند و تعداد شوت‌های در چارچوب آنها نیز 8برابر شهرخودرو باشد! خط‌حمله پرتوان استقلال در این بازی 13بار به دروازه حریف شوت زد که 8بار این شوت‌ها در چارچوب دروازه قرار گرفتند. در مقابل از 6شوتی که شهرخودرو روانه دروازه استقلال کرد، فقط یک شوت در چارچوب دروازه قرار داشت و یک شوت نیز به تیر دروازه خورد. با توجه به این آمار، مشخص می‌شود که هر چه بازی به دروازه استقلال نزدیک‌تر شده، بازیکنان دفاعی این تیم فشار را روی حریف بیشتر کرده و دقت شوتزنی را از بازیکنان شهرخودرو گرفته‌اند؛ کاری که در آن‌سوی میدان شاگردان یحیی کمتر در انجام آن موفق بودند و به‌خصوص علی نعمتی و فرامرزی، روز پراشتباهی در خط دفاعی داشتند.
  بهترین نمره در چنگال شیخ
در آنالیز نفر به نفر بازیکنان، استقلالی‌ها به‌طور میانگین نمره7.2 گرفته‌اند و میانگین نمرات فنی مشهدی‌ها از 6.2 بالاتر نرفته است. شیخ دیاباته بهترین بازیکن میدان بوده و 8نفر از 11بازیکنی که نمره بالای 7گرفته‌اند، استقلالی هستند. آنالیزهای متریکا نشان می‌دهد دیاباته در 6نبرد هوایی پیروز شده، 3شوت زده که 2شوت در چارچوب بوده و یکی از آنها هم گل شده است.
 او در تمامی این آیتم‌ها بهترین عملکرد را در میان همه بازیکنان داشته تا بالاترین نمره بازی (7.85) را کسب کند. بعد از او علی کریمی با نمره7.58 و هرویه میلیچ با نمره7.57 بهترین بازیکنان میدان بوده‌اند. در استقلال فقط فرشید اسماعیلی و حسین حسینی نمره کمتر از 6 گرفته‌اند و جالب این است که مهدی رحمتی (7.14) با وجود دریافت یک گل، نمره‌ای بالاتر از حسینی دریافت کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید