• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 آذر 1398
کد مطلب : 89583
+
-

کدام مربی ایرانی 6میلیارد می‌گیرد آقای تاج؟

امیرمحمد یعقوب‌پور|

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز به برخی از سؤال‌ها درباره تیم ملی و سرمربی‌اش پاسخ داد اما در عین حال نه‌تنها همه ابهامات را برطرف نکرد که ابهام‌های جدید هم به‌وجود آورد.این گفت‌وگو که با برنامه تلویزیونی ورزش و مردم بود، چند نکته داشت.
 مهدی تاج، امروز به‌خاطر عملکرد ضعیفش تنهاتر از همیشه است. در خانواده فوتبال حامی سینه‌چاکی ندارد و بسیاری از دوستان رسانه‌ای‌اش هم منتقدش شده‌اند. حتی شنیده شده که دولت و وزارت ورزش هم حاضر نیستند در انتخابات اردیبهشت‌ماه آینده، پشت او بایستند. با وجود این تأکیدش بر نرفتن به مجلس شورای اسلامی را باید ستود. طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، مرجعی که رئیس فدراسیون به آن باید پاسخ بدهد، مجلس نیست.چرا باید رئیس فدراسیون وقتش را صرف جواب دادن به نماینده‌ای کند که در یک برنامه تلویزیونی حرف‌هایی زده که بیشتر به شنیده‌های داخل تاکسی شبیه است تا افشاگری مستند و مستدل؟ این نماینده ادعا کرده بود یک مربی خارجی زمانی که از ایران رفته 5میلیون دلار به او داده بودند، اما چون انصاف داشته 2میلیونش را نگرفته و گفته قرارداد من 3میلیون است.فقط کافی است اندازه یک تماشاگر معمولی از فوتبال و ورزش مملکت اطلاع داشته باشی تا بدانی در سال‌های اخیر اغلب مربیانی که قرارداد بالای یک‌میلیون دلار با باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ایرانی داشته‌اند، نه‌تنها پول اضافه نگرفته‌اند که برای گرفتن حق و حقوقی که در قراردادشان هم آمده، مجبور شده‌اند به مراجع بین‌المللی شکایت کنند.
  در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، تاج دوباره ادعا می‌کند که فدراسیون فوتبال ایران از فیفا طلبکار است: «چندنامه به فیفا دادیم تا از بودجه خود، پول ویلموتس را پرداخت کنند اما با توجه به تحریم‌های جدید، آنها نتوانستند بانکی را پیدا کنند و ویلموتس هم این را بر این اساس گذاشت که فدراسیون اراده‌ای برای پرداخت پول خود ندارد. با این حال ما تنها ۷روز دیرتر پول او را پرداخت کردیم.»ادعای طلبکاربودن از فیفا در شرایطی است که پیش از این سخنگوی این نهاد در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم گفته بود که فدراسیون ایران همه درآمدهای جام‌جهانی 2014 و 2018 را دریافت کرده است. از طرف دیگر تاج باید بهتر از هرکسی بداند که حتی اگر فدراسیون ایران طلبی هم در فیفا داشته باشد، به‌دلیل تحریم‌ها اجازه ندارد آن را به‌حساب شخصی ویلموتس بریزد، همانطور که در ماجرای کارلوس کی‌روش این کار را نکرد. در نتیجه این صغری‌کبری چیدن‌ها، بیشتر شبیه به فرافکنی است.
  رئیس فدراسیون فوتبال ایران برخی رفتارهایش شبیه به کسی است که دارد غرق می‌شود و در آخرین لحظات می‌خواهد دیگران را هم با خودش غرق کند. حق با اوست وقتی به ادعای قاضی‌زاده درباره ارزش و قیمت واقعی ویلموتس ایراد می‌گیرد، اما اینکه خودش هم ادعا می‌کند در لیگ‌برتر ایران برخی مربی‌های داخلی 500هزار دلار دستمزد می‌گیرند، بحث‌برانگیز و غیرقابل باور است. اگر واقعا یک مربی ایرانی در لیگ‌برتر نزدیک به 6میلیارد دستمزد می‌گیرد، آقای تاج باید به‌عنوان نفر اول مدیریت فوتبال ایران درباره نقش خودش و مجموعه تحت مدیریتش در این آشفته‌بازار توضیح بدهد. مگر او پیش از لیگ امسال نگفته بود «اقتصاد مقاومتی از لیگ آینده اجرایی خواهد شد»؟

این خبر را به اشتراک بگذارید