• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 آذر 1398
کد مطلب : 89100
+
-

کافه مجلس

  947میلیون دلار در صداوسیما گم شده
مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح اظهارات اخیرش در مورد وجود پرونده 947میلیون دلاری صدا‌و‌سیما که گم شده و معلوم نیست با آن چه کرده‌اند، گفت: آنچه در مشهد از پرونده 947میلیون دلاری صدا‌و‌سیما گفتم، حرف جدیدی نیست، این موضوع را در دیدار با آقای رئیسی نیز گفتم و تأکید داشتم قوه قضاییه باید به همه پرونده‌ها بدون هیچ‌گونه جانبداری رسیدگی کند که این شامل پرونده 947میلیون دلاری صداوسیما در دوره آقای ضرغامی نیز می‌شود. وی افزود: در همین باره مسئولان صداوسیما معتقدند همه مدارک نحوه هزینه‌کرد این مبلغ را دارند.

|  وضعیت مبهم لاریجانی، قالیباف، جلیلی
محسن کوهکن، قائم‌مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر عدم‌کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات مجلس آینده، اظهار کرد: هفته گذشته در جایگاه هیأت رئیسه و کنار آقای لاریجانی ایستاده بودم، آقای نعمتی هم حضور داشت. ایشان پیش از آن گفته بود که لاریجانی در انتخابات حضور پیدا می‌کند و در همان ایام فرد دیگری از عدم‌حضور او سخن گفته بود. همان لحظه آقای لاریجانی گفت که علی‌الظاهر تنها کسی که هنوز درباره حضورم در انتخابات اظهارنظر نکرده، خود‌ من هستم. کوهکن گفت: این صحبت نشان می‌دهد معمولا افراد شنیده‌‌ها و استنباط خود را بیان می‌کنند، لذا معتقدم حرف‌هایی از این جنس گمانه‌زنی‌ بیش نیست، پس هنوز معلوم نیست که آقای لاریجانی، باهنر، جلیلی و قالیباف قصد ثبت‌نام و حضور در انتخابات را دارند یا خیر.

  در خرج‌کردن منضبط‌تر شده‌ایم
رئیس دیوان محاسبات از تنظیم و ارائه گزارش حسابرسی عملکرد دولت در تخصیص ارز 4200تومانی در قالب گزارش تفریغ بودجه۹۷ به مجلس خبر داد. عادل آذر در گفت‌وگو با خانه ملت  تصریح کرد: این یکی از موضوعات پرچالش اقتصادی در سال۹۶ بود و در گزارش تفریغ بودجه۹۷ خواهیم گفت که سهم هر یک از کالا‌ها و افرادی که این ارز‌ها را دریافت کرده‌اند، چقدر است و مشخص می‌کنیم که آیا قانون رعایت شده؟ چقدر بی‌انضباطی بوده و چقدر از قانون انحراف داشته‌ایم. او گفته است: اگر بخواهم تبیین کلی از شرایط حکومت‌داری در قالب بودجه عمومی کشور و دستگاه‌هایی که بودجه را هزینه کرده‌اند‌ در مقایسه با سال‌های گذشته داشته باشیم، نتایج بررسی‌هایی که تاکنون به‌دست آمده، حاکی از انضباط بیشتر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید